Är det fler än jag
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    Är det fler än jag

    som alltid åker på samma sjukdomar som barnen. Vad än Aliette åker på så får även jag det till 100%. Det har tidigare varit luftrörskatarr i ett par omgångar och nu i torsdags fick hon halsfluss och så även jag i lördags. Slår aldrig fel. Jag som skall på semester på onsdag, hade tänkt klara mig utan penicillin men det går ju inte om man åker utomlands med flyg och allt runt omkring med middagar och så, feber och ont i halsen. Aliette har iaf klarat sig utan penicillin hittills och verkar vara på bättringsvägen. Men vänder det så har jag tagit ut åt henne med så farmor har den, barnen skall nämligen vara hos farmor och farfar medan Ole och jag åker själva på en veckas semester.
  2. 1
    Är det fler än jag som alltid åker på samma sjukdomar som barnen. Vad än Aliette åker på så får även jag det till 100%. Det har tidigare varit luftrörskatarr i ett par omgångar och nu i torsdags fick hon halsfluss och så även jag i lördags. Slår aldrig fel. Jag som skall på semester på onsdag, hade tänkt klara mig utan penicillin men det går ju inte om man åker utomlands med flyg och allt runt omkring med middagar och så, feber och ont i halsen. Aliette har iaf klarat sig utan penicillin hittills och verkar vara på bättringsvägen. Men vänder det så har jag tagit ut åt henne med så farmor har den, barnen skall nämligen vara hos farmor och farfar medan Ole och jag åker själva på en veckas semester.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Japp, jag! Folk brukar alltid säga att de hellre tar sjukdomarna själva än ser barnen lider, men jag håller inte med. Jag är nästan alltid sjuk själv när jag vabbar och det gör ju att man inte har nån vidare ork med barnen!

    Ha det så kul på semestern!
  4. 2
    Japp, jag! Folk brukar alltid säga att de hellre tar sjukdomarna själva än ser barnen lider, men jag håller inte med. Jag är nästan alltid sjuk själv när jag vabbar och det gör ju att man inte har nån vidare ork med barnen!

    Ha det så kul på semestern!
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3
    men så är det ofta så också att barnen orkar med vid 39 graders feber än man själv med 38 :-)
  6. 3
    men så är det ofta så också att barnen orkar med vid 39 graders feber än man själv med 38 :-)
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Så sant!
  8. 4
    Så sant!
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5
    sjukis är det här!

    Här går det bara runt runt runt mellan mig och barnen. Med jämna mellanrum blir även sambon sjuk och då blir han nästan döende*ler*.
    Men det har blvit mycket bättre med åren. Värst var året då Oliver började på förskolan. Då var jag höggravid med William och fick allt lunginflammation, influensor, höga levervärden.

    MEn nu klarar jag mig hyfsat..
    Peppar peppar...
    Kram kajsa
  10. 5
    sjukis är det här!

    Här går det bara runt runt runt mellan mig och barnen. Med jämna mellanrum blir även sambon sjuk och då blir han nästan döende*ler*.
    Men det har blvit mycket bättre med åren. Värst var året då Oliver började på förskolan. Då var jag höggravid med William och fick allt lunginflammation, influensor, höga levervärden.

    MEn nu klarar jag mig hyfsat..
    Peppar peppar...
    Kram kajsa

Liknande trådar

  1. Fler och fler leverantörer med webshop!
    By Köpstopp in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 17:08
  2. Fler och fler söker info om skrivande
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 16:05
  3. Fler tankar o lite fler svar..
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 07:25
  4. Nu börjar det komma fler och fler
    By C. med två + bf 4/2 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 07:04
  5. Fler som fått testa fler gånger?
    By Fundersam in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 10:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar