Himmelskt!
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Himmelskt!

    Godmorgon tjejer!
    Hoppas allt är bra med er!
    Här är det bara fint.
    Ville bara skryta lite Freja sover numera i egen säng, i eget rum!
    Tredje natten i natt, och det går sååååå bra! Är stolt över henne, min lilla tös.
    Hon har faktiskt sovit längre i eget rum än vad hon gjorde när hon sov inne hos oss.
    Hon sover i genomsnitt mellan 21,30-08,00, så vi kan inte klaga

    Hur går det för er??
    Kram fru Malmborg
  2. 1
    Himmelskt! Godmorgon tjejer!
    Hoppas allt är bra med er!
    Här är det bara fint.
    Ville bara skryta lite Freja sover numera i egen säng, i eget rum!
    Tredje natten i natt, och det går sååååå bra! Är stolt över henne, min lilla tös.
    Hon har faktiskt sovit längre i eget rum än vad hon gjorde när hon sov inne hos oss.
    Hon sover i genomsnitt mellan 21,30-08,00, så vi kan inte klaga

    Hur går det för er??
    Kram fru Malmborg
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    ja du vet ju vad jag sa...Har man det så bra kommer det snabbt en tvåa..;-)
    Kram!
  4. 2
    ja du vet ju vad jag sa...Har man det så bra kommer det snabbt en tvåa..;-)
    Kram!
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Härligt :)

    Här e de oxå finfint En härlig höstdag!

    Jodå, Lovis sover oxå i egen säng i sin egna lilla "skrubb" Sover mellan 20.30 ca till 06.30 (då jag måste väcka henne för brorsan ska ju till skolan)

    Alldeles perfekt, hoppas att det fortsätter såhär oxå!

    Sköt om er!
    Kram
  6. 3
    Härligt :) Här e de oxå finfint En härlig höstdag!

    Jodå, Lovis sover oxå i egen säng i sin egna lilla "skrubb" Sover mellan 20.30 ca till 06.30 (då jag måste väcka henne för brorsan ska ju till skolan)

    Alldeles perfekt, hoppas att det fortsätter såhär oxå!

    Sköt om er!
    Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    hahaha Ja vi får se
    Kram
  8. 4
    hahaha Ja vi får se
    Kram
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Härligt, ännu ett a-barn Underbart skönt.
    speciellt nu närhösten o vintern och dess mörker närmar sig med stormsteg, då är en helnattssömn uppskattad :d

    Kram
  10. 5
    Härligt, ännu ett a-barn Underbart skönt.
    speciellt nu närhösten o vintern och dess mörker närmar sig med stormsteg, då är en helnattssömn uppskattad :d

    Kram
  11. S-mamman
    #6
    ja med den definitionen är väl min Vide ett D-barn eller nåt.
  12. 6
    ja med den definitionen är väl min Vide ett D-barn eller nåt.
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Bra att ni fått in en fin rytm men vill också passa på att skryta lite

    Joel brukar somna vid 19,00- 20,00 och vaknar nån gång vid 6-7 för mat..sen efter max en timme så somnar vi om igen och sover ett tag till;p Och han sover alltid i sin egen säng om det inte är jag själv som vill ha bebis nära Kan ibland vakna på natten 1 gg och vara hungrig, då tar jag in honom till mig för mysigt och ha han sovandes brevid sig ibland

    Vi har duktiga bebisar vi!
    kram
  14. 7
    Bra att ni fått in en fin rytm men vill också passa på att skryta lite

    Joel brukar somna vid 19,00- 20,00 och vaknar nån gång vid 6-7 för mat..sen efter max en timme så somnar vi om igen och sover ett tag till;p Och han sover alltid i sin egen säng om det inte är jag själv som vill ha bebis nära Kan ibland vakna på natten 1 gg och vara hungrig, då tar jag in honom till mig för mysigt och ha han sovandes brevid sig ibland

    Vi har duktiga bebisar vi!
    kram
  15. Medlem sedan
    Nov 2007
    #8
    Ah nä.... det är han inte, Freja är ett A-barn så är Vide ett a-barn Fast å andra sidan så kanske vide gör massa andra bra saker som inte Freja gör... det där är så olika.

    Och min tös är inte bara guld o gröna skogar, hon skriker också då o då, vägrar äta osv....
  16. 8
    Ah nä.... det är han inte, Freja är ett A-barn så är Vide ett a-barn Fast å andra sidan så kanske vide gör massa andra bra saker som inte Freja gör... det där är så olika.

    Och min tös är inte bara guld o gröna skogar, hon skriker också då o då, vägrar äta osv....
  17. Medlem sedan
    Nov 2007
    #9
    Ja verkligen
    Kram
  18. 9
    Ja verkligen
    Kram
  19. Medlem sedan
    Sep 2004
    #10
    vad skönt att de funkar.. själv har jag lillgrabben i min säng. de e SÅ mysigt. han ligger mellan mig och hans spjärlsäng som vi tagit bort långsidan på.. mysigt värre. smidigt också då jag ammar typ 4 gånger/natt...
  20. 10
    vad skönt att de funkar.. själv har jag lillgrabben i min säng. de e SÅ mysigt. han ligger mellan mig och hans spjärlsäng som vi tagit bort långsidan på.. mysigt värre. smidigt också då jag ammar typ 4 gånger/natt...
  21. Medlem sedan
    Feb 2006
    #11
    Adrian somnar mellan runt 22-tiden och brukar vakna runt 07.00-07.30 också i sin egen säng, dock inte eget rum än.
  22. 11
    Adrian somnar mellan runt 22-tiden och brukar vakna runt 07.00-07.30 också i sin egen säng, dock inte eget rum än.
  23. Medlem sedan
    Nov 2007
    #12
    Ja för er som ammar så förstår jag att ni vill ha era godingar nära er
    Vi myser på dagarna istället, eller tar en kvällstupplur på soffan, då ligger hon o sover på min mage
  24. 12
    Ja för er som ammar så förstår jag att ni vill ha era godingar nära er
    Vi myser på dagarna istället, eller tar en kvällstupplur på soffan, då ligger hon o sover på min mage
  25. Medlem sedan
    Nov 2007
    #13
    Härligt!Det är skönt när dom små liven sover hela nätterna, fast det där kan ju ändras lika fort...eller så gör det inte det. Man vet ju aldrig
    Kram
  26. 13
    Härligt!Det är skönt när dom små liven sover hela nätterna, fast det där kan ju ändras lika fort...eller så gör det inte det. Man vet ju aldrig
    Kram
  27. Medlem sedan
    Feb 2001
    #14

    Jodå...

    ... här går det bra.
    Ja, kanske inte med sovningen men jag tycker det blir roligare och roligare nu när E blir större. Man får lite mer gensvar.
    Idag var vi ute i regnet, E satt i bärselen och jag hade paraply. Jag tog undan paraplyet lite så E fick regn i ansiktet. Vad förvånad han såg ut! Sedan räckte han ut tungan en lång stund, till storebror förtjusning (läs:gapskratt) och det såg nästan ut som om han smakade på regnet.
    Tänk, allt som är så självklart för oss är så nytt för våra små.
    Fast... som vanligt var jag ensam på lekplatsen när det regnar... ALLA stannar inne här så fort det kommer lite regn. Trökigt.
    Mamma till två underbara söner. Stora E född -02 och lilla E född 23 maj -08
  28. 14
    Jodå... ... här går det bra.
    Ja, kanske inte med sovningen men jag tycker det blir roligare och roligare nu när E blir större. Man får lite mer gensvar.
    Idag var vi ute i regnet, E satt i bärselen och jag hade paraply. Jag tog undan paraplyet lite så E fick regn i ansiktet. Vad förvånad han såg ut! Sedan räckte han ut tungan en lång stund, till storebror förtjusning (läs:gapskratt) och det såg nästan ut som om han smakade på regnet.
    Tänk, allt som är så självklart för oss är så nytt för våra små.
    Fast... som vanligt var jag ensam på lekplatsen när det regnar... ALLA stannar inne här så fort det kommer lite regn. Trökigt.

Liknande trådar

  1. Himmelskt!
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 21:09
  2. Luktar himmelskt...
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 21:28
  3. Sen men himmelskt skön
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 00:40
  4. Himmelskt gott
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 01:10
  5. Himmelskt gott!!
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 19:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar