Inte en ärta i näsan
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Inte en ärta i näsan

    men väl en bit kattmat (torrfoder) lyckades lillfröken peta in i morse... *suckar djupt* Jag lyckades pilla ut den försiktigt med hjälp av en pincett. Tur hon var snäll och låg still... Emmy har fått dille på att pilla upp saker i sin näsa. Oftast små, små bitar av toapapper/näsduk. De går hyfsat enkelt att pilla ut, en hal och slemmig kattmat var betydligt värre.
    Fast jag ska väl inte säga något - själv pillade jag upp en bit banan (!) i näsan som liten. Det resulterade i grönt snor + en omgång pencillin för mig. Jag minns inte banan, snor eller besök hos läkare, däremot smaken av pencillinet! *uäck*
    Fler påhittiga barn som stoppar saker i sina små näsor?!
    Kristina med 3♥
  2. 1
    Inte en ärta i näsan men väl en bit kattmat (torrfoder) lyckades lillfröken peta in i morse... *suckar djupt* Jag lyckades pilla ut den försiktigt med hjälp av en pincett. Tur hon var snäll och låg still... Emmy har fått dille på att pilla upp saker i sin näsa. Oftast små, små bitar av toapapper/näsduk. De går hyfsat enkelt att pilla ut, en hal och slemmig kattmat var betydligt värre.
    Fast jag ska väl inte säga något - själv pillade jag upp en bit banan (!) i näsan som liten. Det resulterade i grönt snor + en omgång pencillin för mig. Jag minns inte banan, snor eller besök hos läkare, däremot smaken av pencillinet! *uäck*
    Fler påhittiga barn som stoppar saker i sina små näsor?!
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Dottern har inte börjat roa sig på det viset, än iaf, men jag kommer ihåg när sonen stoppade upp en magnet i näsan en nyårsafton( man ska kanske vara glad att det inte var en raket ). Blev lite oroligt här ett tag tills mannen bad honom fräsa o så höll vi för den andra näsborren,kommer fortfarande ihåg hur det klingade på golvet när den flög ut.
  4. 2
    Dottern har inte börjat roa sig på det viset, än iaf, men jag kommer ihåg när sonen stoppade upp en magnet i näsan en nyårsafton( man ska kanske vara glad att det inte var en raket ). Blev lite oroligt här ett tag tills mannen bad honom fräsa o så höll vi för den andra näsborren,kommer fortfarande ihåg hur det klingade på golvet när den flög ut.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Nä, men han slänger gärna saker i toan...
  6. 3
    Nä, men han slänger gärna saker i toan...

Liknande trådar

  1. Han vet inte var näsan sitter,
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 16:36
  2. Så stopp i näsan, ger inte med sig...
    By sudoku in forum Kropp & hälsa
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 17:28
  3. Ärta i näsan-tips...
    By Pinalen in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 19:47
  4. Ärta i näsan...
    By Ninafina in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 23:15
  5. Hon stoppade en ärta i näsan!!
    By mallimell+3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 09:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar