Matsäck
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Matsäck

    Vad ska man skicka med en 6åring i matsäck till utflykt?
    Det ska vara mat.
    Har ingen mattermos.
  2. 1
    Matsäck Vad ska man skicka med en 6åring i matsäck till utflykt?
    Det ska vara mat.
    Har ingen mattermos.
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Min son får 4 pannkakor rullade och äts kallt. Vatten i flaska och en banan efteråt. Han vill alltid ha samma.
  4. 2
    Min son får 4 pannkakor rullade och äts kallt. Vatten i flaska och en banan efteråt. Han vill alltid ha samma.
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Mackor med olika matiga pålägg/baguette med någon röra, t.ex kyckling eller nåt de gillar + en yoghurt och frukt och varm choklad.

    Eller så kan man ju göra soppa och stoppa i en vanlig termos.
  6. 3
    Mackor med olika matiga pålägg/baguette med någon röra, t.ex kyckling eller nåt de gillar + en yoghurt och frukt och varm choklad.

    Eller så kan man ju göra soppa och stoppa i en vanlig termos.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    Sonen älskar pastasallad som utflyktsmat. En gång tog han kalla rester av tacos, men det var inte lika gott.
  8. 4
    Sonen älskar pastasallad som utflyktsmat. En gång tog han kalla rester av tacos, men det var inte lika gott.
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Piroger är väldans bra att skicka med och så lite olika grönsaker i stavar.
  10. 5
    Piroger är väldans bra att skicka med och så lite olika grönsaker i stavar.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Pastasallad brukar

    dottern vilja ha, med grönsaker och skinka och mozzarella...smörgås och frukt, samt dricka.
  12. 6
    Pastasallad brukar dottern vilja ha, med grönsaker och skinka och mozzarella...smörgås och frukt, samt dricka.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Koka makaroner. Skär korv i små slantar och rör ut med creme fraishe i en kastrull och smaksätt med t.ex. grillkrydda. Blanda alltihop i en vanlig plastbytta eller matlåda. Smakar gott även ljummet, så är det inte jättekallt ute så håller det sig ett tag.

    Kalla pannkakor är också gott!
  14. 7
    Koka makaroner. Skär korv i små slantar och rör ut med creme fraishe i en kastrull och smaksätt med t.ex. grillkrydda. Blanda alltihop i en vanlig plastbytta eller matlåda. Smakar gott även ljummet, så är det inte jättekallt ute så håller det sig ett tag.

    Kalla pannkakor är också gott!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Matigt och gott:

    KEJSARBRÖD

    En långpanna, ingen jäsning, ugnen på 200 grader, ca 20 min

    4 ägg
    150 g kokt skinka (jag köpte färdighackad)
    150g ost
    3 inlagda röda paprikor(jag tog en halv brk strimlad)
    1 msk persilja
    1 tsk salt
    2 ½ dl naturell yoghurt
    1 ½ dl solrosolja(jag tog vanlig rapsolja)
    5 dl vetemjöl(el. fullkornsvetemjöl…)
    1 msk bakpulver

    Hacka skinkan, riv osten och hacka paprikan (jag blandade dessa tre i en bunke för sig först). Vispa äggen (i en annan bunke), blanda i alla de andra ingredienserna och sist skinka, ost och paprika. Bred ut smeten i en långpanna(30x40cm ca), smord eller med bakplåtspapper och grädda.
  16. 8
    Matigt och gott:

    KEJSARBRÖD

    En långpanna, ingen jäsning, ugnen på 200 grader, ca 20 min

    4 ägg
    150 g kokt skinka (jag köpte färdighackad)
    150g ost
    3 inlagda röda paprikor(jag tog en halv brk strimlad)
    1 msk persilja
    1 tsk salt
    2 ½ dl naturell yoghurt
    1 ½ dl solrosolja(jag tog vanlig rapsolja)
    5 dl vetemjöl(el. fullkornsvetemjöl…)
    1 msk bakpulver

    Hacka skinkan, riv osten och hacka paprikan (jag blandade dessa tre i en bunke för sig först). Vispa äggen (i en annan bunke), blanda i alla de andra ingredienserna och sist skinka, ost och paprika. Bred ut smeten i en långpanna(30x40cm ca), smord eller med bakplåtspapper och grädda.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Tortelini med ketchup, och djofrysta ärtor. Brukar dotten få,toreltinin är god ändå, och ärtorna smälter lagom.
    men det ska vara god tortellini, med ost eller spenat, den med skinka är äcklig. och så ska det vara Barillas, jag är ingen matsnobb, men just här gör det så stooor skillnad.
  18. 9
    Tortelini med ketchup, och djofrysta ärtor. Brukar dotten få,toreltinin är god ändå, och ärtorna smälter lagom.
    men det ska vara god tortellini, med ost eller spenat, den med skinka är äcklig. och så ska det vara Barillas, jag är ingen matsnobb, men just här gör det så stooor skillnad.
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10

    Pastasallad

    kör vi oftast. Med kyckling ost och de grönsaker barnet gillar, eller kalla köttbullar. Mina barn gillar att det är olivolja vinäger och kryddor + vitlök, men det gör ju inte alla barn. Annars kör vi plättar..
  20. 10
    Pastasallad kör vi oftast. Med kyckling ost och de grönsaker barnet gillar, eller kalla köttbullar. Mina barn gillar att det är olivolja vinäger och kryddor + vitlök, men det gör ju inte alla barn. Annars kör vi plättar..

Liknande trådar

  1. Matsäck
    By SandraB in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 14:37
  2. Matsäck?
    By MissW in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 07:40
  3. En bra matsäck, vad kan det
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 09:30
  4. matsäck
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 09:36
  5. Matsäck
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar