ansiktsmålning på dagis
_04 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    ansiktsmålning på dagis

    Är det bara vi som inte tycker om när dagispersonalen slitit och målat fina fjärillar, blommor, batman osv på våra barns ansikten? Det blir mer tvätt, onödiga tvättprocedurer när man kommer hem och är trött från jobbet och dagis. Barnen är 4 och 5. Vår barn har aldrig blivit målade på McDonalds, hur säger vi till dagis att de får helst göra det endast en gång/år?
  2. 1
    ansiktsmålning på dagis Är det bara vi som inte tycker om när dagispersonalen slitit och målat fina fjärillar, blommor, batman osv på våra barns ansikten? Det blir mer tvätt, onödiga tvättprocedurer när man kommer hem och är trött från jobbet och dagis. Barnen är 4 och 5. Vår barn har aldrig blivit målade på McDonalds, hur säger vi till dagis att de får helst göra det endast en gång/år?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Det har vi aldrig råkat ut för

    - och tur är väl det. Alla mina barn har haft väldigt känslig hud och perioder av mycket och svåra eksem. Jag skulle bli väldigt upprörd om de blev sminkade på förskolan. Jag vill själv ha järnkoll på vilka produkter barnen använder sig av för att undvika allergier.
    Ansiktsmålning känns väl inte som något som barnomsorgen ska ägna sig åt?
    Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

    http://www.jordochdjur.se
  4. 2
    Det har vi aldrig råkat ut för - och tur är väl det. Alla mina barn har haft väldigt känslig hud och perioder av mycket och svåra eksem. Jag skulle bli väldigt upprörd om de blev sminkade på förskolan. Jag vill själv ha järnkoll på vilka produkter barnen använder sig av för att undvika allergier.
    Ansiktsmålning känns väl inte som något som barnomsorgen ska ägna sig åt?
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Jag hade lagt fram det som ett önskemål att de inte målade på barnen eller bara vid något enstaka tillfälle.
    Har man inte möjlighet och/eller ork att lägga barnen i blöt ett bra tag så tar det ju tid att få bort. Som vi får göra efter påskparaden men då har ju jag målat på det och har med det i beräkningen.

    När jag jobbade på förskola så målade vi aldrig på barnen. Den enda gång vår dotter fått en målning (barnensdag) så gick den väldigt lätt att torka bort. Så frågan är ju vad de då använder för något som sitter så hårt.

    Lycka till.
    http://www.youtube.com/watch?v=IoiY-_twSFs&NR=1

    Så sant så.

    Lycklig mamma till R -04, Z-06, I -07, J -10 Och till stora syster i himmelen född -03
  6. 3
    Jag hade lagt fram det som ett önskemål att de inte målade på barnen eller bara vid något enstaka tillfälle.
    Har man inte möjlighet och/eller ork att lägga barnen i blöt ett bra tag så tar det ju tid att få bort. Som vi får göra efter påskparaden men då har ju jag målat på det och har med det i beräkningen.

    När jag jobbade på förskola så målade vi aldrig på barnen. Den enda gång vår dotter fått en målning (barnensdag) så gick den väldigt lätt att torka bort. Så frågan är ju vad de då använder för något som sitter så hårt.

    Lycka till.
  7. Medlem sedan
    Jul 1999
    #4
    Hmm... Jag tycker att det låter som en kul grej, OM
    1, personalen informerar föräldrarna innan och frågar om det är OK för alla,
    2, förvissar sig om att barnen inte är allergiska och inte använder för starka färger,
    3, förvissar sig om att inget barn blir målat mot sin vilja eller blir målat fastän det avskyr att tvätta sig!
    Jag tycker rent allmänt att dagis bör vara försiktiga med den här typen av aktiviteter om man inte pratat med föräldrarna innan (men om det är OK för alla, så är det ju en kul grej...)
  8. 4
    Hmm... Jag tycker att det låter som en kul grej, OM
    1, personalen informerar föräldrarna innan och frågar om det är OK för alla,
    2, förvissar sig om att barnen inte är allergiska och inte använder för starka färger,
    3, förvissar sig om att inget barn blir målat mot sin vilja eller blir målat fastän det avskyr att tvätta sig!
    Jag tycker rent allmänt att dagis bör vara försiktiga med den här typen av aktiviteter om man inte pratat med föräldrarna innan (men om det är OK för alla, så är det ju en kul grej...)
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Nätan varje fredag

    på fritids erbjuds barnen ansiktsmålning av en MYCKET duktig pedagog. Hon är grymt duktig! Men håller med om att det blir mycket krångel att tvätta bort det hemma. Våta tvättservetter funkar ganska bra, men det sitter ändå alltid en del kvar.

    De målar inte VARJE fredag, men en del fredagar. Nu går inte mina barn på fritids fredagar alls längre, men Alexander gjorde det förut, varje fredag. Han älskade att bli målad.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  10. 5
    Nätan varje fredag på fritids erbjuds barnen ansiktsmålning av en MYCKET duktig pedagog. Hon är grymt duktig! Men håller med om att det blir mycket krångel att tvätta bort det hemma. Våta tvättservetter funkar ganska bra, men det sitter ändå alltid en del kvar.

    De målar inte VARJE fredag, men en del fredagar. Nu går inte mina barn på fritids fredagar alls längre, men Alexander gjorde det förut, varje fredag. Han älskade att bli målad.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Jag är ju ute

    och cyklar nu, trodde jag var på Olivers sida, 6-års. Men på dagis målar de aldrig på barnen. Det får vi göra själva om vi vill t.ex på maskerader o.dyl.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  12. 6
    Jag är ju ute och cyklar nu, trodde jag var på Olivers sida, 6-års. Men på dagis målar de aldrig på barnen. Det får vi göra själva om vi vill t.ex på maskerader o.dyl.
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7

    Inte varit med om

    men jag hade varit duktigt frustrerad om det hade varit så. Våra barn får inte några ansiktsmålningar längre. Det skitet färgar av sig över allt. Jag hade pratat med personalen och vill de inte lyssna hade jag frågat om de står för kemtvätten av våran soffa.
    Nettan m Anton-01, Märta-04 & Lina-10
  14. 7
    Inte varit med om men jag hade varit duktigt frustrerad om det hade varit så. Våra barn får inte några ansiktsmålningar längre. Det skitet färgar av sig över allt. Jag hade pratat med personalen och vill de inte lyssna hade jag frågat om de står för kemtvätten av våran soffa.
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8
    De måste ju fråga föräldrarna först! Jag skulle inte uppskatta om A. kom hem målad och det var svårt att få bort. Första tanken som slår mig är om det är någon slags pedagogik i det hela? Det där verkar ju som om personalen bara vill göra barnen glada och fina. Eller leker de sen rollekar? En annan sak är väl om barnen får måla sig själva. Men jag skulle inte uppskatta det heller.
    mvh
  16. 8
    De måste ju fråga föräldrarna först! Jag skulle inte uppskatta om A. kom hem målad och det var svårt att få bort. Första tanken som slår mig är om det är någon slags pedagogik i det hela? Det där verkar ju som om personalen bara vill göra barnen glada och fina. Eller leker de sen rollekar? En annan sak är väl om barnen får måla sig själva. Men jag skulle inte uppskatta det heller.
    mvh
  17. Medlem sedan
    Oct 2004
    #9

    För min del

    hade de gärna fått måla på min dotter om de hade velat. Hon hade tyckt det var vrålkul!

    Men om man inte vill att sina barn ska bli målade så får man väl bara säga det. Ungefär så som du skrev det här, berätta att det blir för mycket jobb för er hemma om de har fått målningar i ansiktet.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  18. 9
    För min del hade de gärna fått måla på min dotter om de hade velat. Hon hade tyckt det var vrålkul!

    Men om man inte vill att sina barn ska bli målade så får man väl bara säga det. Ungefär så som du skrev det här, berätta att det blir för mycket jobb för er hemma om de har fått målningar i ansiktet.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Håller med! På förra dagis var de hopplösa! Typ varje dag... Fläckar på kläder mm som inte gick bort och trist när man ska iväg direkt på annat...

    Säg till personalen eller ta upp det som en allmän fråga på föräldramötet.
  20. 10
    Håller med! På förra dagis var de hopplösa! Typ varje dag... Fläckar på kläder mm som inte gick bort och trist när man ska iväg direkt på annat...

    Säg till personalen eller ta upp det som en allmän fråga på föräldramötet.

Liknande trådar

  1. ansiktsmålning på dagis
    By lillplopp in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 16:55
  2. ansiktsmålning?
    By gräddnos in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 20:19
  3. ansiktsmålning?
    By gräddnos in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 10:40
  4. Ansiktsmålning?
    By Sarah29 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 20:57
  5. ansiktsmålning?
    By CHENOA in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 11:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar