Fler med ökad salivproduktion?
_0906 Junibarn
  1. hippyhappy
    #1

    Fler med ökad salivproduktion?

    Rätt dryg sidoeffekt av att vara gravid faktiskt Undras vad det beror på? Jag har haft så med samtliga 3 i början av graviditeten.
  2. 1
    Fler med ökad salivproduktion? Rätt dryg sidoeffekt av att vara gravid faktiskt Undras vad det beror på? Jag har haft så med samtliga 3 i början av graviditeten.
  3. anonymt namn
    #2

    Här

    Jag har haft en otrolig ökande salivproduktion med mina tidigare barn under hela graviditeten. Det har varit jättejobbigt och har jag svalt saliven har jag mått illa av det och kräkts upp den. Värst har det varit om man varit jobbat/ varit borta och behövt spotta. Svårt att göra det.
  4. 2
    Här Jag har haft en otrolig ökande salivproduktion med mina tidigare barn under hela graviditeten. Det har varit jättejobbigt och har jag svalt saliven har jag mått illa av det och kräkts upp den. Värst har det varit om man varit jobbat/ varit borta och behövt spotta. Svårt att göra det.
  5. hippyhappy
    #3
    Ja, det är rätt drygt. Jag mår inte så illa i övrigt, så jag slipper kräkandet än så länge, men jag känner mig dom en dreglande idiot
  6. 3
    Ja, det är rätt drygt. Jag mår inte så illa i övrigt, så jag slipper kräkandet än så länge, men jag känner mig dom en dreglande idiot
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Positivt är...

    ...att saliven skyddar tänderna och att det brukar vara större riska att få hål under graviditet eftersom många småäter mycket och ofta.
    Klen tröst kanske, men man ska ju fokusera på det som är bra
  8. 4
    Positivt är... ...att saliven skyddar tänderna och att det brukar vara större riska att få hål under graviditet eftersom många småäter mycket och ofta.
    Klen tröst kanske, men man ska ju fokusera på det som är bra

Liknande trådar

  1. ökad lust
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 11:46
  2. Ökad missfallsrisk?
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 15:42
  3. Ökad uppmärksamhet...
    By Inte den här gången in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 08:01
  4. Ökad mjölkproduktion
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 12:49
  5. ökad SGI?
    By sannana in forum Föräldraledighet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 17:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar