Humle och Dumle
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Humle och Dumle

    Hej
    Finns här någon mer som kommer ihåg Humle och Dumle?
    Det var det första barnprogrammet jag kommer ihåg att jag såg på TV och jag och min lillebror tyckte det var så roligt att se.
    Senare såg vi Staffan Westerberg med vilse i pannkakan och det jag minns är de stirrande ögonen på Staffan.
    Ännu senare var min favorit John Blund med Lennart Swan men då hade jag hunnit bli större.
  2. 1
    Humle och Dumle Hej
    Finns här någon mer som kommer ihåg Humle och Dumle?
    Det var det första barnprogrammet jag kommer ihåg att jag såg på TV och jag och min lillebror tyckte det var så roligt att se.
    Senare såg vi Staffan Westerberg med vilse i pannkakan och det jag minns är de stirrande ögonen på Staffan.
    Ännu senare var min favorit John Blund med Lennart Swan men då hade jag hunnit bli större.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Jodå, de små varelserna som bodde i ett skafferi.
    Ett annat program som jag har svaga minnen av var ett program där det var en massa mattor och en gungstol, jag var väl ganska liten då.
    Sedan var det ett program om en dansk tjej, som bara sa, ja, ja, ja på danska
  4. 2
    Jodå, de små varelserna som bodde i ett skafferi.
    Ett annat program som jag har svaga minnen av var ett program där det var en massa mattor och en gungstol, jag var väl ganska liten då.
    Sedan var det ett program om en dansk tjej, som bara sa, ja, ja, ja på danska
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    De var stora favoriter för mig och lillsyrran. Jag minns hur vi nästan skrattade ihjäl oss åt att sminka hakorna och ligga uppochner i sängarna. Det var så jättekul att jag känner hur det killar i magen fortfarande.

    Och Karius och Baktus, de där söta tandtrollen man inte ville skulle dö jue...

    Staffan Westerberg tittade jag väldigt lite på, för jag var inte inne så mycket då, hade inte tid. *s* Och John Blund var söt, kommer inte ihåg tidsperioden för honom.
  6. 3
    De var stora favoriter för mig och lillsyrran. Jag minns hur vi nästan skrattade ihjäl oss åt att sminka hakorna och ligga uppochner i sängarna. Det var så jättekul att jag känner hur det killar i magen fortfarande.

    Och Karius och Baktus, de där söta tandtrollen man inte ville skulle dö jue...

    Staffan Westerberg tittade jag väldigt lite på, för jag var inte inne så mycket då, hade inte tid. *s* Och John Blund var söt, kommer inte ihåg tidsperioden för honom.
  7. Medlem sedan
    Jun 1999
    #4
    Varjse fredag träffades vi i kapten Bäckdals skafferi
  8. 4
    Varjse fredag träffades vi i kapten Bäckdals skafferi
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
  10. 5
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Såg du både Humle och Dumle och Vilse i pannkakan? Det måste vara 15 år mellan dem. Kommer någon ihåg Polisen i Småstad?
  12. 6
    Såg du både Humle och Dumle och Vilse i pannkakan? Det måste vara 15 år mellan dem. Kommer någon ihåg Polisen i Småstad?
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    "Då går Karlsson..."
    Kapten Bäckdahls betjänt, och så den gamla moraklockan Morfar som han pratade med.
    I dag är Humle och Dumle en dålig lunch...
    Bättre då med Teofil
  14. 7
    "Då går Karlsson..."
    Kapten Bäckdahls betjänt, och så den gamla moraklockan Morfar som han pratade med.
    I dag är Humle och Dumle en dålig lunch...
    Bättre då med Teofil
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Var det inte torsdagar? imt
  16. 8
    Var det inte torsdagar? imt
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    Ja, han med mustaschen och händerna på ryggen
    Torbjörn Jonsson hette han väl IRL...
    Var intevjuad i teve härom året, nu en gammal f.d. "polis"
    SIGGES CIRKUS, då
    Och Tittut-Utkik-MåndagsPOSTEN!!!
    Föregångarna till prjprjprjprjprjprj...Barnjourn alen...svischsvischsvisch och Lilla...
  18. 9
    Ja, han med mustaschen och händerna på ryggen
    Torbjörn Jonsson hette han väl IRL...
    Var intevjuad i teve härom året, nu en gammal f.d. "polis"
    SIGGES CIRKUS, då
    Och Tittut-Utkik-MåndagsPOSTEN!!!
    Föregångarna till prjprjprjprjprjprj...Barnjourn alen...svischsvischsvisch och Lilla...
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10
    Men där ärom juh!!!
    Vet ni hur man gjorde dem???
    Minns någon Andy Pandy med trådarna, Felindaskolan, Ankan Kvack (femton år senare)?
  20. 10
    Men där ärom juh!!!
    Vet ni hur man gjorde dem???
    Minns någon Andy Pandy med trådarna, Felindaskolan, Ankan Kvack (femton år senare)?
  21. Medlem sedan
    Oct 2007
    #11
    Ja, man la sig ju upp och ner, och så filmade de gubbarna med kameran vänd åt fel håll.
  22. 11
    Ja, man la sig ju upp och ner, och så filmade de gubbarna med kameran vänd åt fel håll.
  23. Medlem sedan
    Jun 1999
    #12
    Jo. Andy Pandy kommer jag ihåg att jag tittade på.
  24. 12
    Jo. Andy Pandy kommer jag ihåg att jag tittade på.
  25. Medlem sedan
    Jun 1999
    #13
    Det var kanske ett när de återkom ett antal år senare som det var på fredagar. Fast du har kanske läst den gamla annonsen: Nästa vecka är det torsdag på onsdag i stället för på lördag. (En bokstav hadde blivit fel.
  26. 13
    Det var kanske ett när de återkom ett antal år senare som det var på fredagar. Fast du har kanske läst den gamla annonsen: Nästa vecka är det torsdag på onsdag i stället för på lördag. (En bokstav hadde blivit fel.
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14
    Nähä, det räckte med att KAMERAN var upp-och-ned
  28. 14
    Nähä, det räckte med att KAMERAN var upp-och-ned
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15
    Karius och Baktus var väl reklamtroll, de fanns långt före teve... Men de användes även i radio och senare kanske i teve, då utan reklamen...
    Dock "Kaffe utan kärlek" eller vad skivan hette, den fick inte spelas i radio - reklam för nuv. Arla
    Och Radiotjänst funderade länge på om "Två små röda rosor skulle få spelas..."
    (Hur många gånger hade det gjort det... "sisådär"...)
    Men det gick bra när en liten tjej sjöng "Flickan i Havanna" i Barnens Brevlåda - hon bytte låt precis när hon skulle börja...
    Alla andra utom Farbror SChwenn skulle ha stoppat henne, men han sa bara att "det var en fin melodi, men det var inte den du hade tänkt sjunga", varpå hon replikerade:
    "Jag tyckte den var bättre..."
  30. 15
    Karius och Baktus var väl reklamtroll, de fanns långt före teve... Men de användes även i radio och senare kanske i teve, då utan reklamen...
    Dock "Kaffe utan kärlek" eller vad skivan hette, den fick inte spelas i radio - reklam för nuv. Arla
    Och Radiotjänst funderade länge på om "Två små röda rosor skulle få spelas..."
    (Hur många gånger hade det gjort det... "sisådär"...)
    Men det gick bra när en liten tjej sjöng "Flickan i Havanna" i Barnens Brevlåda - hon bytte låt precis när hon skulle börja...
    Alla andra utom Farbror SChwenn skulle ha stoppat henne, men han sa bara att "det var en fin melodi, men det var inte den du hade tänkt sjunga", varpå hon replikerade:
    "Jag tyckte den var bättre..."
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #16
    Stämmer nog...
    Handeln är på g
  32. 16
    Stämmer nog...
    Handeln är på g
  33. Medlem sedan
    Oct 2002
    #17
    Den spelas in än, tyvärr animerat och i färg...
    Tråddockorna var roligare för de snurrade ihop sig ibland.
    Martin Ljung gjorde en "Martin Partin" av det en gång, med tjocka, vita band han "hängde" i, när han skulle klia sig i näsan tog han av tråden och satte dit den igen efteråt...
    Dockan So (Sue, antar jag) har visst bytt namn numera
    Alla skulle pressas ned i en korglåda när de skulle nattas och sova...
    Stackars dockor, och bjärn...
    Men avsevärt mer sevärt än handlingslösa Teletubbies (en där lär ha dopat sig...)
  34. 17
    Den spelas in än, tyvärr animerat och i färg...
    Tråddockorna var roligare för de snurrade ihop sig ibland.
    Martin Ljung gjorde en "Martin Partin" av det en gång, med tjocka, vita band han "hängde" i, när han skulle klia sig i näsan tog han av tråden och satte dit den igen efteråt...
    Dockan So (Sue, antar jag) har visst bytt namn numera
    Alla skulle pressas ned i en korglåda när de skulle nattas och sova...
    Stackars dockor, och bjärn...
    Men avsevärt mer sevärt än handlingslösa Teletubbies (en där lär ha dopat sig...)

Liknande trådar

  1. Humle på frö
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:57
  2. Humle...
    By Mango_ in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 09:30
  3. Humle
    By -Selma- in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 11:03
  4. Karius o Baktus, Humle o Dumle
    By Hildegard in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 22:55
  5. Humle
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 17:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar