Hur svagt streck - OM gravid..?
Gravidsnack
  1. anonymt namn
    #1

    Hur svagt streck - OM gravid..?

    Hej,
    Hur svagt kan det vertikala strecket på CB gravtest vara men ändå visa att man är gravid? Jag kan ana en antydan till streck men inget mer. Jag tror att jag skulle fått min mens i måndags - men jag VET att jag o min sambo hade 6 dagen INNAN äl, så det är inte omöjligt att det e en bebis på g nu.. Men jag får liksom inget rejält utslag.. SUCK!

    Vill va gravid!
    Kram!!
  2. 1
    Hur svagt streck - OM gravid..? Hej,
    Hur svagt kan det vertikala strecket på CB gravtest vara men ändå visa att man är gravid? Jag kan ana en antydan till streck men inget mer. Jag tror att jag skulle fått min mens i måndags - men jag VET att jag o min sambo hade 6 dagen INNAN äl, så det är inte omöjligt att det e en bebis på g nu.. Men jag får liksom inget rejält utslag.. SUCK!

    Vill va gravid!
    Kram!!
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Ett streck i rätt ruta i rätt riktning är alltid ett streck!!

    Ett test visar aldrig fel om det visar att man är gravid. Det är vad jag har hört. Strecket uppkommer av en kemisk reaktion på innehållet i urinet. Det ämnet som det reagerar på finns bara i urinet om man är gravid.

    Vänta någon dag och testa dig igen, använd då urin som legat i blåsan minste fyra timmar och gärna morgonurin.

    Lycka till!!
  4. 2
    Ett streck i rätt ruta i rätt riktning är alltid ett streck!!

    Ett test visar aldrig fel om det visar att man är gravid. Det är vad jag har hört. Strecket uppkommer av en kemisk reaktion på innehållet i urinet. Det ämnet som det reagerar på finns bara i urinet om man är gravid.

    Vänta någon dag och testa dig igen, använd då urin som legat i blåsan minste fyra timmar och gärna morgonurin.

    Lycka till!!
  5. Anonym
    #3
    Det finns faktiskt dem som visar positivt på grav.test men ändå inte är gravida. Tyvärr så har jag inte fått reda på hur det kan komma sig.. Mer än att kvinnor kan visa det då de kommer in i klimakteriet. Detta råkade jag ut för då jag sökte för njurbäckeninflammation, läkarn sa att jag var gravid och då hade jag min oskuld kvar...
  6. 3
    Det finns faktiskt dem som visar positivt på grav.test men ändå inte är gravida. Tyvärr så har jag inte fått reda på hur det kan komma sig.. Mer än att kvinnor kan visa det då de kommer in i klimakteriet. Detta råkade jag ut för då jag sökte för njurbäckeninflammation, läkarn sa att jag var gravid och då hade jag min oskuld kvar...
  7. *G* - inte gravid
    #4

    såhär var det för mig

    Jag fick förra veckan ett riktigt svagt streck /plus på CB. Min mens var några dagar sen och jag hade molvärk och ömma bröstvårtor. Tog ett test 2 dagar senare och det var ung. lika svagt, men en stund efter att tiden gått ut (mer än 10 min, kanske någon timma...) blev strecket riktigt tydligt. Jag tror att jag var gravid, men sen i måndags fick jag mens, först bara lite grann och sedan mer riklig än i vanliga fall. Tror att det var ett extremt tidigt missfall, det är ju jättevanligt, men inte så vanligt att man vet om, bara att man tror att mensen är sen.

    Vill inte skrämma upp dig, men jag fick falska förhoppningar med mitt svaga test och då är det värre att få mensen sen... Sånt här kan alltså också hända!

    HOPPAS ditt streck är äkta och du verkligen är gravid!!
  8. 4
    såhär var det för mig Jag fick förra veckan ett riktigt svagt streck /plus på CB. Min mens var några dagar sen och jag hade molvärk och ömma bröstvårtor. Tog ett test 2 dagar senare och det var ung. lika svagt, men en stund efter att tiden gått ut (mer än 10 min, kanske någon timma...) blev strecket riktigt tydligt. Jag tror att jag var gravid, men sen i måndags fick jag mens, först bara lite grann och sedan mer riklig än i vanliga fall. Tror att det var ett extremt tidigt missfall, det är ju jättevanligt, men inte så vanligt att man vet om, bara att man tror att mensen är sen.

    Vill inte skrämma upp dig, men jag fick falska förhoppningar med mitt svaga test och då är det värre att få mensen sen... Sånt här kan alltså också hända!

    HOPPAS ditt streck är äkta och du verkligen är gravid!!
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Oj, jasså, då hade jag fel i det jag blivit lärd.
  10. 5
    Oj, jasså, då hade jag fel i det jag blivit lärd.
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Jag gjorde gravtest redan 10 dagar efter jag hade blivit "befruktad" (men det visste jag inte då) och då blev det ett jätte svagt streck. Efter 5 dagar gjorde jag ett nytt och den gången var det ett starkt streck. Så jag tror testerna visar utslag rätt tidigt....
  12. 6
    Jag gjorde gravtest redan 10 dagar efter jag hade blivit "befruktad" (men det visste jag inte då) och då blev det ett jätte svagt streck. Efter 5 dagar gjorde jag ett nytt och den gången var det ett starkt streck. Så jag tror testerna visar utslag rätt tidigt....
  13. Anonym
    #7
    strecket måste vara blått för att vara giltligt, är det grått så är det skugga av "där strecket skall vara" . CB ger utslag 4 dgr innan beräknad mens men då är det bara 50% chans att det är rätt svar-läs på CB- hemsida så får du mer svar
  14. 7
    strecket måste vara blått för att vara giltligt, är det grått så är det skugga av "där strecket skall vara" . CB ger utslag 4 dgr innan beräknad mens men då är det bara 50% chans att det är rätt svar-läs på CB- hemsida så får du mer svar
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Vad dåligt när de ger sken av att man testa så tidigt med CL. Har aldrig använt den stickan själv. Tycker det är en tia extra för märket.
  16. 8
    Vad dåligt när de ger sken av att man testa så tidigt med CL. Har aldrig använt den stickan själv. Tycker det är en tia extra för märket.
  17. anonymt namn
    #9
    Om man testar så tidigt (flera dagar före BIM) och får positivt så är det positvt, får man sen mensen några dagar senare är det ett tidigt missfall (som man annars hade slupit veta om ifall man ej testat).
    Därför valde jag att aldrig testa så tidigt, jobbigt nog ändå att vänta på ett plus utan att oroa sig över att det inte kommer att fästa sig i livmodern utan bara komma ut med mensen igen. Men det är jag alla fungerar vi nog olika i det fallet.
  18. 9
    Om man testar så tidigt (flera dagar före BIM) och får positivt så är det positvt, får man sen mensen några dagar senare är det ett tidigt missfall (som man annars hade slupit veta om ifall man ej testat).
    Därför valde jag att aldrig testa så tidigt, jobbigt nog ändå att vänta på ett plus utan att oroa sig över att det inte kommer att fästa sig i livmodern utan bara komma ut med mensen igen. Men det är jag alla fungerar vi nog olika i det fallet.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Jag tyckte mest det var dåligt av CB att skriva på hemsidan, har ej läst själv men antar att de andra i tråden har koll... att ett positivt test bara gäller om strecket som markerar att man är gravid är blått och inget annat. Det innebär ju att om man får ett svagt streck - vilket alltid annars innebär att man är gravid, måste köpa ett eller flera nya test för dyra pengar för att få ett blått streck.
    Strecket hade ju inte kommit om inte stickan hade reagerat med urinet...

    Annars resonerar jag som dig, jag har aldrig testat tidigare än tidigast samma dag jag väntat min mens.
  20. 10
    Jag tyckte mest det var dåligt av CB att skriva på hemsidan, har ej läst själv men antar att de andra i tråden har koll... att ett positivt test bara gäller om strecket som markerar att man är gravid är blått och inget annat. Det innebär ju att om man får ett svagt streck - vilket alltid annars innebär att man är gravid, måste köpa ett eller flera nya test för dyra pengar för att få ett blått streck.
    Strecket hade ju inte kommit om inte stickan hade reagerat med urinet...

    Annars resonerar jag som dig, jag har aldrig testat tidigare än tidigast samma dag jag väntat min mens.
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    Jag testade med cb 4 dgr innan bim, då var strecket väldigt svagt, testade sen fem dgr efter och det var superstarkt. Bebis på G:-)
    Läste i bruksanvisningen att vissa läkemedel kunde påverka resultatet..
  22. 11
    Jag testade med cb 4 dgr innan bim, då var strecket väldigt svagt, testade sen fem dgr efter och det var superstarkt. Bebis på G:-)
    Läste i bruksanvisningen att vissa läkemedel kunde påverka resultatet..
  23. Anonym
    #12
    Med risk för att göra bort mig lite men vad är ett cb-test? Köper man det på apoteket eller? Vilka läkemedel var det som påverkade resultatet?
  24. 12
    Med risk för att göra bort mig lite men vad är ett cb-test? Köper man det på apoteket eller? Vilka läkemedel var det som påverkade resultatet?
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Nej då, här gör ingen bort sig. CB = Clear Blue = graviditets test. De har säkert ägglossningstest också, men just denna tråd gäller graviditetstesten.

    Deras hemsida: http://www.clearblue.info/clearblue_uk//se/

    Vad gäller läkemedel vet jag inte vilka som kan ge fel svar osv. Men det kanske kan finnas info på hemsidan.

    //Emma
  26. 13
    Nej då, här gör ingen bort sig. CB = Clear Blue = graviditets test. De har säkert ägglossningstest också, men just denna tråd gäller graviditetstesten.

    Deras hemsida: http://www.clearblue.info/clearblue_uk//se/

    Vad gäller läkemedel vet jag inte vilka som kan ge fel svar osv. Men det kanske kan finnas info på hemsidan.

    //Emma

Liknande trådar

  1. ett skarpt streck och ett svagt streck
    By höstmojan in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 08:06
  2. svagt svagt streck???
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 06:52
  3. Svagt streck = gravid!!
    By Anonym in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 19:16
  4. ett svagt streck är ändå ett streck
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 10:35
  5. Ett svagt svagt streck
    By Tjorven in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 12:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar