"Krutgubbar"...
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    "Krutgubbar"...

    ...var en annan TV-serie som gick runt 1970, som jag verkligen älskade! SÅ rolig utan att vara fräck - jag fick se den för mina föräldrar fast jag var liten. "Hello, hello hemliga armén" var lite på samma tema - men där byggde så mycket på sex, så det var inget kul därför.
  2. 1
    "Krutgubbar"... ...var en annan TV-serie som gick runt 1970, som jag verkligen älskade! SÅ rolig utan att vara fräck - jag fick se den för mina föräldrar fast jag var liten. "Hello, hello hemliga armén" var lite på samma tema - men där byggde så mycket på sex, så det var inget kul därför.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Busskisarna...............
    Riktiga "Hemliga armén" var ju suverän; LIFELINE
    Borde visas om och om igen.
    Enda gången de spårade ur var när de skulle fylla på med avsnitt och ordnade nazi-bevakning med teve, men med kameramän och 50-talskameror...
    Mitt under bombningar och brinnande världskrig
  4. 2
    Busskisarna...............
    Riktiga "Hemliga armén" var ju suverän; LIFELINE
    Borde visas om och om igen.
    Enda gången de spårade ur var när de skulle fylla på med avsnitt och ordnade nazi-bevakning med teve, men med kameramän och 50-talskameror...
    Mitt under bombningar och brinnande världskrig
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    å star trek! det är aldrig fel med sf.
  6. 3
    å star trek! det är aldrig fel med sf.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    ja, lifeline var jättespännande.
  8. 4
    ja, lifeline var jättespännande.
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Bäst i klassen imt
  10. 5
    Bäst i klassen imt
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Ja, jag menade komediserien vad-den-nu-hette. "Allå, allå" någonting.
  12. 6
    Ja, jag menade komediserien vad-den-nu-hette. "Allå, allå" någonting.
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Fågelbajs? Jo, den går väl nu med, alltid... Som Glamour (in genom en dörr, nästa avsnitt - ut genom samma dörr...)
    Komma här och,
    ...
    Men Månbas Alpha på äkta tyska!!!
    "Kapitän, bitte melden..."
    Och givetvis "V"...
  14. 7
    Fågelbajs? Jo, den går väl nu med, alltid... Som Glamour (in genom en dörr, nästa avsnitt - ut genom samma dörr...)
    Komma här och,
    ...
    Men Månbas Alpha på äkta tyska!!!
    "Kapitän, bitte melden..."
    Och givetvis "V"...
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    Jag gillar egentligen inte Sf, men Star Trek VAR väldigt bra! Jag gillade stämningen och karaktärerna, och att man i de flesta avsnitten fick med sig någon liten moralisk lärdom också.
  16. 8
    Jag gillar egentligen inte Sf, men Star Trek VAR väldigt bra! Jag gillade stämningen och karaktärerna, och att man i de flesta avsnitten fick med sig någon liten moralisk lärdom också.
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    Går på någon udda kanal numera...
    Kan ses, men lite bedagade skämt
    Då började man våga skämta med krigsåren och nazismen, nu känns det lite konstigt igen
    Då ska det vara Cleese som tysk soldatgångare...
    Fast i Picassos äventyr, långfilmen, övade Magnus Härenstam på att vara Hitler...
    Och... "Elektricitet, modärnitet..." var nästan det enda som sades i hela filmen...
    Gått i teve, typ, liksom "Detta hade inte hänt om de haft telefon" Att angöra en brygga, en massa gånger...
    Men nu blev det biofilm...
  18. 9
    Går på någon udda kanal numera...
    Kan ses, men lite bedagade skämt
    Då började man våga skämta med krigsåren och nazismen, nu känns det lite konstigt igen
    Då ska det vara Cleese som tysk soldatgångare...
    Fast i Picassos äventyr, långfilmen, övade Magnus Härenstam på att vara Hitler...
    Och... "Elektricitet, modärnitet..." var nästan det enda som sades i hela filmen...
    Gått i teve, typ, liksom "Detta hade inte hänt om de haft telefon" Att angöra en brygga, en massa gånger...
    Men nu blev det biofilm...
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Ja krutgubbar var kul också, även den har jag skymtat på TV4 Guld. Det har nästan blivit en favoritkanal numera.

    Fast programmen är inte som man minns dem. *s*
  20. 10
    Ja krutgubbar var kul också, även den har jag skymtat på TV4 Guld. Det har nästan blivit en favoritkanal numera.

    Fast programmen är inte som man minns dem. *s*
  21. Medlem sedan
    Oct 2008
    #11
    Det roligaste med den där scenen med Cleese, är att jag har varit med om EXAKT samma fenomen själv! För länge sedan när jag skulle åka och hälsa på min tyska brevväninna första gången, så sa min mamma: "Tänk nu bara på att inte säga något om Hitler." "Självklart inte", sa jag - "jag brukar inte prata om Hitler, så varför skulle jag göra det med henne..?"

    Och VAD händer..? Jo, i de mest alldagliga situationer så bubblar det upp associationer till Hitler som hoppar över tungan på mig innan jag hinner bita ihop!

    - Ser du den där borgen där uppe? Den ser ut PRECIS som Hitlers "Örnnästet"!

    - "Å - där är ju ölhallen där HITLER och hans anhängare brukade sitta när dom planerade att ta över makten!"

    - "Om du vill fotografera mig måste du låta mig ta av mig glasögonen först. Jag är som HITLER, vet du - han ville ju inte heller bli fotograferad med glasögon!

    Märkligt nog så är hon min väninna än idag..!
  22. 11
    Det roligaste med den där scenen med Cleese, är att jag har varit med om EXAKT samma fenomen själv! För länge sedan när jag skulle åka och hälsa på min tyska brevväninna första gången, så sa min mamma: "Tänk nu bara på att inte säga något om Hitler." "Självklart inte", sa jag - "jag brukar inte prata om Hitler, så varför skulle jag göra det med henne..?"

    Och VAD händer..? Jo, i de mest alldagliga situationer så bubblar det upp associationer till Hitler som hoppar över tungan på mig innan jag hinner bita ihop!

    - Ser du den där borgen där uppe? Den ser ut PRECIS som Hitlers "Örnnästet"!

    - "Å - där är ju ölhallen där HITLER och hans anhängare brukade sitta när dom planerade att ta över makten!"

    - "Om du vill fotografera mig måste du låta mig ta av mig glasögonen först. Jag är som HITLER, vet du - han ville ju inte heller bli fotograferad med glasögon!

    Märkligt nog så är hon min väninna än idag..!
  23. Medlem sedan
    Oct 2007
    #12
    Och tänk om man hade fattat då hur stort det blev. Då hade jag köpt några gubbar och sålt idag. *s*
  24. 12
    Och tänk om man hade fattat då hur stort det blev. Då hade jag köpt några gubbar och sålt idag. *s*
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13
    nix, inte månbas alpha och inte v. inte samma sak alls. star trek är lite kul för de tekniska grejerna och teorierna om livsformer på andra planeter. hur kan andra varelser se ut?
  26. 13
    nix, inte månbas alpha och inte v. inte samma sak alls. star trek är lite kul för de tekniska grejerna och teorierna om livsformer på andra planeter. hur kan andra varelser se ut?
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14
    Det är så det blir...
    Eller om någon har stora öron, eller stor näsa... och man absolut INTE får prata om öron eller näsor, så vips har man gjort det "hela tiden"
    Det finns sketcher om det också, Monty Python tror jag...
    Och så "Dead parrot"...
  28. 14
    Det är så det blir...
    Eller om någon har stora öron, eller stor näsa... och man absolut INTE får prata om öron eller näsor, så vips har man gjort det "hela tiden"
    Det finns sketcher om det också, Monty Python tror jag...
    Och så "Dead parrot"...
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15
    Okej, jag ser sf mer som underhållning och följer sällan serier... Så det kan möjligen bli M I B eller i bästa fall M II B
    Mork och Mindy och Mannen från Mars...
    Men jag ÄLSKAR ALF!!!
    Gordon Shumway, heter han väl...
    Är inte Star trek lite av Aniara, i så fall - djuplodande (som jag är i andra sammanhang)...
    Ulf Palme läste hela Aniara-sviten i radio 1959 och i repris senare...
    Reda "trippen" för en som aldrig nyttjar droger...
    Gick ju som Blomdahls opera också i teve på den tiden (repris?)...
  30. 15
    Okej, jag ser sf mer som underhållning och följer sällan serier... Så det kan möjligen bli M I B eller i bästa fall M II B
    Mork och Mindy och Mannen från Mars...
    Men jag ÄLSKAR ALF!!!
    Gordon Shumway, heter han väl...
    Är inte Star trek lite av Aniara, i så fall - djuplodande (som jag är i andra sammanhang)...
    Ulf Palme läste hela Aniara-sviten i radio 1959 och i repris senare...
    Reda "trippen" för en som aldrig nyttjar droger...
    Gick ju som Blomdahls opera också i teve på den tiden (repris?)...
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16
    jo, det finns mer i star trek än man kan tro. det har gått ett program om serien på Discovery (kollade och det går nu! faktiskt) och där analyserar man serien ut ett socialt perspektiv också. Enterprise som ett tvärsnitt av jordens (eller USAs i alla fall ) befolkning.
  32. 16
    jo, det finns mer i star trek än man kan tro. det har gått ett program om serien på Discovery (kollade och det går nu! faktiskt) och där analyserar man serien ut ett socialt perspektiv också. Enterprise som ett tvärsnitt av jordens (eller USAs i alla fall ) befolkning.
  33. Medlem sedan
    Oct 2008
    #17
    Ja, precis! Jag har en ingift släkting som sitter i rullstol också, och när jag träffar henne så blir det lätt att jag vräker ur mig något om "handikapp" och "handikappade" fast jag aldrig brukar prata om detta annars... Och fast jag vet att det heter "funktionshinder" och "funktionshindrade" nuförtiden. "Rullstolsburen" som jag alltid använder annars blir förstås "rullstolsbunden" när hon är inom hörhåll, o.s.v., o.s.v. ...
  34. 17
    Ja, precis! Jag har en ingift släkting som sitter i rullstol också, och när jag träffar henne så blir det lätt att jag vräker ur mig något om "handikapp" och "handikappade" fast jag aldrig brukar prata om detta annars... Och fast jag vet att det heter "funktionshinder" och "funktionshindrade" nuförtiden. "Rullstolsburen" som jag alltid använder annars blir förstås "rullstolsbunden" när hon är inom hörhåll, o.s.v., o.s.v. ...
  35. Medlem sedan
    Oct 2008
    #18
    Nej, det är väl det som är risken. Det kanske är bättre att inte försöka se dem nu - så man inte förstör de fina minnena..!
  36. 18
    Nej, det är väl det som är risken. Det kanske är bättre att inte försöka se dem nu - så man inte förstör de fina minnena..!

Liknande trådar

  1. "Kapsyla" eller "korka".
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 22:01
  2. Skillnaden mellan "Farväl" och "Hejdå"
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:08
  3. Till "Anonym" ang "droppe glass"!
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 20:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar