vad nostalgiska ni är!
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    vad nostalgiska ni är!

    är det bara jag som är tämligen befriad från nostalgi, iaf vad gäller tv?
    livet är för kort för att slösas bort!
  2. 1
    vad nostalgiska ni är! är det bara jag som är tämligen befriad från nostalgi, iaf vad gäller tv?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2

    Vad blir du nostalgisk av?

    Jag kan ibland sakna mina gabardinbyxor, eller min vita plastkappa som jag hade vita plaststövlar till.

    Musik kanske?
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  4. 2
    Vad blir du nostalgisk av? Jag kan ibland sakna mina gabardinbyxor, eller min vita plastkappa som jag hade vita plaststövlar till.

    Musik kanske?
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Själv är jag inte nostalgisk...
    Har bara bra minne. Men det finns mycket som är bra nu, längtar inte tillbaka...
    Det kommer att finnas mytcket bra.
    Men det är bra att inte vara historielös...
    Och nu handlade det ju om "Maxim" och lite kring detta teveprogram, och andra trådar spunnos så krig thetta...
    Jag skulle inte velat leva på Gustav Vasas tid...
    Och sextitalet var INTE "det glada", atombomben hängde över oss alla som ett damoklessvärd - kanske därför som humorn var en befrielse i den hemska grå vardagen...
    Minns dock sjuttiotalet som lite öppnare, gladare, folk hade fortfarande 50-talets framtidstro och en vänlighet mot varandra (som försvann på 1980-talet)...
    Det fanns bra saker då, och då-liga, och nu finns det nuliga nyliga bra saker, och även dåliga...
    Krig i Korea, Vietnam, Afhghanistan, Irak...
    Världen är sig ganska lik, ibland
    Men liiite bättre blir det nog hela tiden
    Tjejer får rösta tom i Schweiz numera (både i Cern:a som i Särna)...
  6. 3
    Själv är jag inte nostalgisk...
    Har bara bra minne. Men det finns mycket som är bra nu, längtar inte tillbaka...
    Det kommer att finnas mytcket bra.
    Men det är bra att inte vara historielös...
    Och nu handlade det ju om "Maxim" och lite kring detta teveprogram, och andra trådar spunnos så krig thetta...
    Jag skulle inte velat leva på Gustav Vasas tid...
    Och sextitalet var INTE "det glada", atombomben hängde över oss alla som ett damoklessvärd - kanske därför som humorn var en befrielse i den hemska grå vardagen...
    Minns dock sjuttiotalet som lite öppnare, gladare, folk hade fortfarande 50-talets framtidstro och en vänlighet mot varandra (som försvann på 1980-talet)...
    Det fanns bra saker då, och då-liga, och nu finns det nuliga nyliga bra saker, och även dåliga...
    Krig i Korea, Vietnam, Afhghanistan, Irak...
    Världen är sig ganska lik, ibland
    Men liiite bättre blir det nog hela tiden
    Tjejer får rösta tom i Schweiz numera (både i Cern:a som i Särna)...
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Bilder av dottern som liten ljuslockig kramgosa, musik från mina diskoråtteår..
    Lyckostunder kanske?
    Jag fick tänka till på den....
  8. 4
    Bilder av dottern som liten ljuslockig kramgosa, musik från mina diskoråtteår..
    Lyckostunder kanske?
    Jag fick tänka till på den....
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Jag avskydde mycket på 70-talet, som jantelagen, att bli ivägtvingad på "kalle kapitalist"-teatrar för indokrinering (märkte av det redan då faktiskt)
    Att få skäll för att man tjuvräknat för långt fram i matteboken.. Jag minns det som ett djäkla förtryck om du inte var grupporienterad...
    Men visst fanns det massor som var bra då också!
    Jag var ju skolbarn och hade mycket kul.
  10. 5
    Jag avskydde mycket på 70-talet, som jantelagen, att bli ivägtvingad på "kalle kapitalist"-teatrar för indokrinering (märkte av det redan då faktiskt)
    Att få skäll för att man tjuvräknat för långt fram i matteboken.. Jag minns det som ett djäkla förtryck om du inte var grupporienterad...
    Men visst fanns det massor som var bra då också!
    Jag var ju skolbarn och hade mycket kul.
  11. Medlem sedan
    Jun 1998
    #6
    Sånt bryr jag mig inte så mycket om heller, men det kan vara kul att bli påmind.

    Nostalig grande känner jag när jag går igenom gamla foton med barnen som små - jisses. Då är tårarna inte långt borta:-)
  12. 6
    Sånt bryr jag mig inte så mycket om heller, men det kan vara kul att bli påmind.

    Nostalig grande känner jag när jag går igenom gamla foton med barnen som små - jisses. Då är tårarna inte långt borta:-)
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    du och jag , då ;-)
  14. 7
    du och jag , då ;-)
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Ja, jag har också några foton på tjejerna jag blir alldeles varm av. Och nu blev jag påmind om hur lite jag har fotat dem på sistone.
  16. 8
    Ja, jag har också några foton på tjejerna jag blir alldeles varm av. Och nu blev jag påmind om hur lite jag har fotat dem på sistone.
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    Ja, jag löste ett mattetal i sjuan med åttans lösning - fick inte godkänt; "Du ska inte kunna det där än..."
    Blev sedan underkänd bl.a. pga slarvfel, tyvärr
  18. 9
    Ja, jag löste ett mattetal i sjuan med åttans lösning - fick inte godkänt; "Du ska inte kunna det där än..."
    Blev sedan underkänd bl.a. pga slarvfel, tyvärr
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10
    Indoktrinering...
    När jag var i tjugoårsåldern eller lite mer sprang små koltbarn vid sandlådan och skrek:
    "USA-A, wo-a wo-a wo-a"
    De hade säkert varit och "demonstrerat"
    "Fy fy fy, för avgaser och bly" skrek f.ö "tanterna" med barnvagnar utmed motorvägarna, rökandes sina cigarretter strax ovanför bebisarna...
    All överdrift gjorde att jag väntade flera år med att gå med i något som helst politiskt...
    Ändå kom det pamfletter och saker i brevlådan, en bild på Mao har jag faktiskt kvar...
    Tänkte sätta upp den på skoj, men det kunde ju missförstås, förstås...
    Har nog alltid varit lite socialliberal gråsosse men tycker att nästan alla har bra saker...
    Skulle vilja plocka i partiprogrammen, det bästa här, det bästa där...
    Betalas? Vaddå???
  20. 10
    Indoktrinering...
    När jag var i tjugoårsåldern eller lite mer sprang små koltbarn vid sandlådan och skrek:
    "USA-A, wo-a wo-a wo-a"
    De hade säkert varit och "demonstrerat"
    "Fy fy fy, för avgaser och bly" skrek f.ö "tanterna" med barnvagnar utmed motorvägarna, rökandes sina cigarretter strax ovanför bebisarna...
    All överdrift gjorde att jag väntade flera år med att gå med i något som helst politiskt...
    Ändå kom det pamfletter och saker i brevlådan, en bild på Mao har jag faktiskt kvar...
    Tänkte sätta upp den på skoj, men det kunde ju missförstås, förstås...
    Har nog alltid varit lite socialliberal gråsosse men tycker att nästan alla har bra saker...
    Skulle vilja plocka i partiprogrammen, det bästa här, det bästa där...
    Betalas? Vaddå???

Liknande trådar

  1. Nostalgiska kvarten
    By Eyrene in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 12:33
  2. Vill ni bli lite nostalgiska?
    By --Ia-- in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 08:28
  3. Hoppar in med nostalgiska svar
    By MamaMia in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 20:59
  4. Nostalgiska var några här igår
    By Malou in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 11:04
  5. För alla nostalgiska
    By xyzzy in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 09:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar