Halloj!(var längesen jag skrev någe här)
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Halloj!(var längesen jag skrev någe här)

    Men jag bara måste få skriva av mig nu (är det ens nån som mins mig??)
    Emil har blivit riktigt jäklig, på att hitta på dummheter. Imorse vid 05.00 tiden, var han vaken i sitt rum och hans pappa vaknade av att han kastade grejjer där inne, han var upp o sa till honom att sluta och att han skulle gå o lägga sig igen. Tror ni emil la sig o sov..... nä han stängde sin dörr öppnade fönstret o började hiva ut leksaker...... efter en stund så gick markus upp (blir ju misstänksamm när det blir för tyst) Då blev det liv i luckan kan jag säga....... Fan man blir ju livrädd ungen kan ju ramla ut (bor på 2:a våningen) Men han själv verkar inte förstå att han kan ramla ut genom fönstret, han säger bara, jag kan inte ramla.... Nu har vi iallafall haft en lång diskusion med honom och han har fått utegångs förbud idag, så jag hoppas att han inte gör om det.... Alltså vad ska man göra när han bara hittar på en massa dummheter.
    Sofia 82 med Oscar -02, Emil -04 & Saga -06
  2. 1
    Halloj!(var längesen jag skrev någe här) Men jag bara måste få skriva av mig nu (är det ens nån som mins mig??)
    Emil har blivit riktigt jäklig, på att hitta på dummheter. Imorse vid 05.00 tiden, var han vaken i sitt rum och hans pappa vaknade av att han kastade grejjer där inne, han var upp o sa till honom att sluta och att han skulle gå o lägga sig igen. Tror ni emil la sig o sov..... nä han stängde sin dörr öppnade fönstret o började hiva ut leksaker...... efter en stund så gick markus upp (blir ju misstänksamm när det blir för tyst) Då blev det liv i luckan kan jag säga....... Fan man blir ju livrädd ungen kan ju ramla ut (bor på 2:a våningen) Men han själv verkar inte förstå att han kan ramla ut genom fönstret, han säger bara, jag kan inte ramla.... Nu har vi iallafall haft en lång diskusion med honom och han har fått utegångs förbud idag, så jag hoppas att han inte gör om det.... Alltså vad ska man göra när han bara hittar på en massa dummheter.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    OJ! Varför gör han så Emil? Vet ni det? Är han arg eller ledsen? Hur förklarar han själv vad som hänt? Jobbigt värre!!
    Jag är nog ganska hård. Alla saker som flög ut genom fönstret hade hamnat i en svart sopsäck oavsett hur ledsen Leon blivit. Fast det är såklart risken för att han ramlade ut som är det värsta men jag tänker att det kanske aldrig händer igen om man sätter hårt mot hårt så att säga.. *kram*
  4. 2
    OJ! Varför gör han så Emil? Vet ni det? Är han arg eller ledsen? Hur förklarar han själv vad som hänt? Jobbigt värre!!
    Jag är nog ganska hård. Alla saker som flög ut genom fönstret hade hamnat i en svart sopsäck oavsett hur ledsen Leon blivit. Fast det är såklart risken för att han ramlade ut som är det värsta men jag tänker att det kanske aldrig händer igen om man sätter hårt mot hårt så att säga.. *kram*
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    När man frågar varför han kastade ut sakerna, så säger han bara för det var roligt..... men han har nog lärt sig en läxa, han tjatade att han ville gå ut o leka med kompisar igår, men aldrig i livet, det blev till o stanna inne. Ja, soppsäcken är framtagen o grejjerna ska slängas det mest blev så skitit (det regnade här igår) ändå..... När han var mindre så sa han ju jämt att han hette Emil i löneberga... och ja jag tror fasiken han är en exakt kopia. Bara snickar boa som fattas
  6. 3
    När man frågar varför han kastade ut sakerna, så säger han bara för det var roligt..... men han har nog lärt sig en läxa, han tjatade att han ville gå ut o leka med kompisar igår, men aldrig i livet, det blev till o stanna inne. Ja, soppsäcken är framtagen o grejjerna ska slängas det mest blev så skitit (det regnade här igår) ändå..... När han var mindre så sa han ju jämt att han hette Emil i löneberga... och ja jag tror fasiken han är en exakt kopia. Bara snickar boa som fattas
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Ha, ha! Ja, det där med namn kanske för med sig mer än man tror ;-). Hoppas han lärt sig en läxa nu då så han inte riskerar livhanken för bus för snart igen! *kram*
  8. 4
    Ha, ha! Ja, det där med namn kanske för med sig mer än man tror ;-). Hoppas han lärt sig en läxa nu då så han inte riskerar livhanken för bus för snart igen! *kram*
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    Ojdå...

    Då får vi stå ut med en liten rövare här hemma då...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  10. 5
    Ojdå... Då får vi stå ut med en liten rövare här hemma då...
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6

    Vilka idéer...

    Tindra kan vara sjujäklig på att hitta på saker, hon passar si dock för att kasta saker, för gör hon det så slänger jag det...

    Det är svårt att komma underfund med de små liven ibland...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  12. 6
    Vilka idéer... Tindra kan vara sjujäklig på att hitta på saker, hon passar si dock för att kasta saker, för gör hon det så slänger jag det...

    Det är svårt att komma underfund med de små liven ibland...
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    Våra bästa vänner har en son som heter Mattis. Han är något av en liten rövare minst sagt. En helt underbar, fantastiskt fin rövare som det går att få iofs :-D.
  14. 7
    Våra bästa vänner har en son som heter Mattis. Han är något av en liten rövare minst sagt. En helt underbar, fantastiskt fin rövare som det går att få iofs :-D.
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8
    På tal om det så får vi väl för guds skull hoppas att vår son inte blir massmördare..
  16. 8
    På tal om det så får vi väl för guds skull hoppas att vår son inte blir massmördare..
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    om än sympatisk :-) (Matteo störde mitt i inlägget innan :-))
  18. 9
    om än sympatisk :-) (Matteo störde mitt i inlägget innan :-))
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10

    Nej det får vi verkligen

    hoppas att han inte blir!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  20. 10
    Nej det får vi verkligen hoppas att han inte blir!
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11

    Uj vilka idéer!

    Det skulle Elias aldrig komma på att göra - Han är livrädd om alla sina leksaker och att få kasta en kartong de legat i är nästan lika hopplöst. Det kan ju vara ett garage till något eller fungera att bära något i... Däremot har E. ett sjujäklars humör och blir lätt gnällig och jobbig på affärn om han inte får det han vill. Vet inte hur många gånger jag burit ut en skrikande unge från affärn
    Norrländskan m. Elias -04 & Alice -06
  22. 11
    Uj vilka idéer! Det skulle Elias aldrig komma på att göra - Han är livrädd om alla sina leksaker och att få kasta en kartong de legat i är nästan lika hopplöst. Det kan ju vara ett garage till något eller fungera att bära något i... Däremot har E. ett sjujäklars humör och blir lätt gnällig och jobbig på affärn om han inte får det han vill. Vet inte hur många gånger jag burit ut en skrikande unge från affärn

Liknande trådar

  1. Längesen jag skrev här...
    By iza78 in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 11:38
  2. Hej! Längesen jag skrev
    By Ia-74 in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 08:00
  3. Längesen jag skrev
    By Lena79 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 16:51
  4. längesen jag skrev nåt här
    By Charlotte A in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 10:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar