present, kosta max?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    present, kosta max?

    min dotter ska på 5 års kalas hos sin kill kompis från dagis. han önskar sig plast djur av alla de slag, men hur lätt att veta vilka han har eller inte lixom? Och de är ju rätt dyra kostar ca 45 kr eller den största typ 60 kr. Det blir ju inte så många om man ska köpa dem.
    Hur tänker ni och hur mycket lägger ni max på era barns födelsedags presenter till deras vänner?
  2. 1
    present, kosta max? min dotter ska på 5 års kalas hos sin kill kompis från dagis. han önskar sig plast djur av alla de slag, men hur lätt att veta vilka han har eller inte lixom? Och de är ju rätt dyra kostar ca 45 kr eller den största typ 60 kr. Det blir ju inte så många om man ska köpa dem.
    Hur tänker ni och hur mycket lägger ni max på era barns födelsedags presenter till deras vänner?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Då det var aktuellt, 50 spänn, til bästisar runt 100 kr men till kreti och pleti:-) 50 pix.
  4. 2
    Då det var aktuellt, 50 spänn, til bästisar runt 100 kr men till kreti och pleti:-) 50 pix.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Plastdjur är toppenbra present. Det blir som en samlilng till sist. En räcker väl bra eller två mindre. Det brukar kvitta om de råkar ha samma redan. Här har vi en hel mangerkorg full med djur.

    Jag brukar lägga 50-100 kr.
  6. 3
    Plastdjur är toppenbra present. Det blir som en samlilng till sist. En räcker väl bra eller två mindre. Det brukar kvitta om de råkar ha samma redan. Här har vi en hel mangerkorg full med djur.

    Jag brukar lägga 50-100 kr.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Den beror på vem det är. Är det en nära vän till vår son så blir det uppåt 200-250 kr. Är det bara någon från dagis som han inte umgås så mycket med annars så 50-60 kr. Jag skulle köpt ett djur isf.
  8. 4
    Den beror på vem det är. Är det en nära vän till vår son så blir det uppåt 200-250 kr. Är det bara någon från dagis som han inte umgås så mycket med annars så 50-60 kr. Jag skulle köpt ett djur isf.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    mellan 75-100 kr lägger jag...

    Vill han ha några stycken så finns det tuber med lite mindre djur, ca 10 st i varje... då är det dinosaurier eller fiskar (hajar, stingrockor och liknande) som jag sett...
  10. 5
    mellan 75-100 kr lägger jag...

    Vill han ha några stycken så finns det tuber med lite mindre djur, ca 10 st i varje... då är det dinosaurier eller fiskar (hajar, stingrockor och liknande) som jag sett...
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    vad brukar ni löpa till 5 åriga killar, vil gärna ha förslag??
  12. 6
    vad brukar ni löpa till 5 åriga killar, vil gärna ha förslag??
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Det berodde på vem det var, från 100 kr och uppåt.
  14. 7
    Det berodde på vem det var, från 100 kr och uppåt.
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Någonstans mellan 50-100:-
  16. 8
    Någonstans mellan 50-100:-
  17. Medlem sedan
    Jul 2004
    #9
    Tidning eller pysselbok.
    Film (köper 2 för 99 o så spar jag en till en annan gång)
    En bok
    Pärlplattor
    eller dyl
  18. 9
    Tidning eller pysselbok.
    Film (köper 2 för 99 o så spar jag en till en annan gång)
    En bok
    Pärlplattor
    eller dyl

Liknande trådar

  1. Vad får en barnkalas present kosta?
    By -Fluffyn- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 09:24
  2. Nån som har ett hum om vad det kan kosta
    By _annae_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 10:15
  3. vad får en present kosta till kalas?
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 17:46
  4. Vad kan det kosta
    By -Chrillan- in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 17:33
  5. Vad kan det kosta med
    By Cat in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 15:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar