Skolfråga
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Skolfråga

    Mina rara vänner, nu hoppas jag på hjälp. Har inte skrivit här på evigheter och har missat en fika ser jag. Nästa fikaträff den 15 nov kan jag inte heller komma på Jag undrar över Svedenskolan, Ingridskolan, Lunaskolan och Minnebergskolan. Eller om det finns nån annan skola som jag inte vet om?? Sonen går femman nu och efter sommaren måste han gå nån annanstans. Men var??

    //Annika
  2. 1
    Skolfråga Mina rara vänner, nu hoppas jag på hjälp. Har inte skrivit här på evigheter och har missat en fika ser jag. Nästa fikaträff den 15 nov kan jag inte heller komma på Jag undrar över Svedenskolan, Ingridskolan, Lunaskolan och Minnebergskolan. Eller om det finns nån annan skola som jag inte vet om?? Sonen går femman nu och efter sommaren måste han gå nån annanstans. Men var??

    //Annika
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Kristinaskolan i Täby finns också. Där går vår son. Det är från förskoleklass och uppåt. De har t o m startat gymnasium nu.
  4. 2
    Kristinaskolan i Täby finns också. Där går vår son. Det är från förskoleklass och uppåt. De har t o m startat gymnasium nu.
  5. fredetta
    #3

    Hej, long time no see...

    Det var inte igår! Vi har en fika på söndag, 19 okt kl 13 på Café Panorama på Kulturhuset (5 vån)...

    Lunaskolan har Portia efarenheter av -goda- som jag vet. Kolla med henne om du vill veta mer. Mammadonna har sin son på Svedenskolan...

    Själv har jag min pojk i en St Örjans skola och är nöjd med den..Minnebergsgruppen är ju en av deras skolor..har dock inte hört något om den.

    Övriga skolor vet jag inte så mycket om men ring runt och hör dig för och be att få göra lite studiebesök...så får magen råda när beslut om placering ska fattas. Det är väl en fördel om skolan ligger någorlunda i närheten av där ni bor.. Dessutom måste du ha "hemskolan" med på banan eftersom det är dem som får betala för en extern placering...

    Kom på söndag om du kan!

    Styrkekramar!
  6. 3
    Hej, long time no see... Det var inte igår! Vi har en fika på söndag, 19 okt kl 13 på Café Panorama på Kulturhuset (5 vån)...

    Lunaskolan har Portia efarenheter av -goda- som jag vet. Kolla med henne om du vill veta mer. Mammadonna har sin son på Svedenskolan...

    Själv har jag min pojk i en St Örjans skola och är nöjd med den..Minnebergsgruppen är ju en av deras skolor..har dock inte hört något om den.

    Övriga skolor vet jag inte så mycket om men ring runt och hör dig för och be att få göra lite studiebesök...så får magen råda när beslut om placering ska fattas. Det är väl en fördel om skolan ligger någorlunda i närheten av där ni bor.. Dessutom måste du ha "hemskolan" med på banan eftersom det är dem som får betala för en extern placering...

    Kom på söndag om du kan!

    Styrkekramar!
  7. fredetta
    #4

    Förresten...

    varför inte försöka få till ett skolbyte redan till vårterminen i januari 09, om din pojk inte mår bra av nuvarande skolsituation? Det är ju lång tid att behöva må dåligt på om han ska behöva vänta ända till efter nästa sommar.

    Fast då brinner det lite i knutarna...ring runt som sagt och kolla lite hur köerna ser ut och be att få komma och göra studiebesök!
  8. 4
    Förresten... varför inte försöka få till ett skolbyte redan till vårterminen i januari 09, om din pojk inte mår bra av nuvarande skolsituation? Det är ju lång tid att behöva må dåligt på om han ska behöva vänta ända till efter nästa sommar.

    Fast då brinner det lite i knutarna...ring runt som sagt och kolla lite hur köerna ser ut och be att få komma och göra studiebesök!
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Aspdammsskolan och så de Aspergergrupper (antar jag frågan gäller) som hör till Sankt Örjan är det jag kommer på förutom det du redan nämnt.
  10. 5
    Aspdammsskolan och så de Aspergergrupper (antar jag frågan gäller) som hör till Sankt Örjan är det jag kommer på förutom det du redan nämnt.
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Måste förtydliga: skolan han går på har inte fler årskurser än upp till femman. Söndag ja, kanske kanske? Jag är barnlös då men hade tänkt måla om mitt matrum i helgen. Vi får se hur det blir. Det är dock ett gigantiskt fik så du behöver nog en skylt.
  12. 6
    Måste förtydliga: skolan han går på har inte fler årskurser än upp till femman. Söndag ja, kanske kanske? Jag är barnlös då men hade tänkt måla om mitt matrum i helgen. Vi får se hur det blir. Det är dock ett gigantiskt fik så du behöver nog en skylt.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Jag är supernöjd med sveden!!! vet inte riktigt vad du vill veta. Hör av dig!
  14. 7
    Jag är supernöjd med sveden!!! vet inte riktigt vad du vill veta. Hör av dig!
  15. fredetta
    #8

    Oh vad bra...

    att det inte var något dåligt med skolan, mer än att de inte har fler åk!

    Hade för mig att ni var rätt nöjda med den skola han gick i.

    Vi gör en skylt till söndagens fika...har aldrig varit där förut så jag har ingen aning om hur stort det är...men kommer du så känner du iaf igen mig.
  16. 8
    Oh vad bra... att det inte var något dåligt med skolan, mer än att de inte har fler åk!

    Hade för mig att ni var rätt nöjda med den skola han gick i.

    Vi gör en skylt till söndagens fika...har aldrig varit där förut så jag har ingen aning om hur stort det är...men kommer du så känner du iaf igen mig.
  17. fredetta
    #9

    åk=årskurser

    int
  18. 9
    åk=årskurser int
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Halloj, Jag kan ju svara på frågor om Luna. Bertil gick ju ut 9-an i våras och Gullan började 7-an där nu i höst. Messa mig om vad du funderar över! Du kan även ringa dit och be att få komma på ett besök. Synd att du inte hojtade tidigare, det var öppet hus förra fredagen!
  20. 10
    Halloj, Jag kan ju svara på frågor om Luna. Bertil gick ju ut 9-an i våras och Gullan började 7-an där nu i höst. Messa mig om vad du funderar över! Du kan även ringa dit och be att få komma på ett besök. Synd att du inte hojtade tidigare, det var öppet hus förra fredagen!

Liknande trådar

  1. Skolfråga
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 10:37
  2. Skolfråga!
    By Lejonet-57 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 16:52
  3. Skolfråga!
    By Lejonet-57 in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 07:32
  4. Skolfråga
    By Elyzabel in forum Ordet är fritt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 11:52
  5. En skolfråga
    By fredde39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 13:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar