ny här som behöver hjälp
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    ny här som behöver hjälp

    Har inte varit inne här förut men tar mig i kragen.
    Har en dotter som är född 16 augusti hon är nu 4 år och 2mån. Hon har varit utan blöja på dagen i ca 1 år och skött sig jätte bra med små olycker ibland. Men nu är hon i en riktigt trotts ålder så hon kissar på sig mellan 6 -10 gånger per dag, vi ser när hon är kisse nödig och säger att hon ska gå och kissa men inte då hon står och kniper och säger att on inte alls är kisse nödig, gör även så hos dag mamman leker heldre än går och kissar. Har ni några bra råd att ge mig är trött på all tvätt.
    kramis
  2. 1
    ny här som behöver hjälp Har inte varit inne här förut men tar mig i kragen.
    Har en dotter som är född 16 augusti hon är nu 4 år och 2mån. Hon har varit utan blöja på dagen i ca 1 år och skött sig jätte bra med små olycker ibland. Men nu är hon i en riktigt trotts ålder så hon kissar på sig mellan 6 -10 gånger per dag, vi ser när hon är kisse nödig och säger att hon ska gå och kissa men inte då hon står och kniper och säger att on inte alls är kisse nödig, gör även så hos dag mamman leker heldre än går och kissar. Har ni några bra råd att ge mig är trött på all tvätt.
    kramis
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2

    Välkommen hit!

    Min yngsta dotter var sådan. Hon kissade hellre på sig, än gick på toa under en period...och det är helt normalt att de gör så. De har inte tid med petitesser som toabesök (många barn blir förstoppade för att de struntar i att bajsa).
    Med dottern försökte vi prata och berätta varför man måste gå och kissa, och förklara att ett toabesök går mycket snabbare än den tid det tar att torka kiss, tvätta bort kiss från kroppen och att byta kläder. Det hjälpte inte, hon fortsatte kissa på sig.
    En dag när hon stod och hoppade för att hon var kissnödig, men sa att hon inte var det, blev jag heligt förbannad på henne och tog henne under armen och bar ut henne samtidigt som jag drog ner trosorna på henne. Efter det funkade det bra!

    En annan variant är att göra som man gör på dagis; har bestämda tider då alla ska kissa. På dagis kissar man innan man går ut, innan maten osv. Bryt leken, och led henne till badrummet. Vill hon ändå inte; plocka bort det hon leker med och säg att det kommer fram när hon kissat.
    Dagmamman kanske har något mer barn med samma problem så hon kan få dem att köa utanför toan för att alla ska gå på toa innan de gör vissa saker (och ha de rutinerna varje dag).

    Lycka till!
    Kram
    /Ango
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  4. 2
    Välkommen hit! Min yngsta dotter var sådan. Hon kissade hellre på sig, än gick på toa under en period...och det är helt normalt att de gör så. De har inte tid med petitesser som toabesök (många barn blir förstoppade för att de struntar i att bajsa).
    Med dottern försökte vi prata och berätta varför man måste gå och kissa, och förklara att ett toabesök går mycket snabbare än den tid det tar att torka kiss, tvätta bort kiss från kroppen och att byta kläder. Det hjälpte inte, hon fortsatte kissa på sig.
    En dag när hon stod och hoppade för att hon var kissnödig, men sa att hon inte var det, blev jag heligt förbannad på henne och tog henne under armen och bar ut henne samtidigt som jag drog ner trosorna på henne. Efter det funkade det bra!

    En annan variant är att göra som man gör på dagis; har bestämda tider då alla ska kissa. På dagis kissar man innan man går ut, innan maten osv. Bryt leken, och led henne till badrummet. Vill hon ändå inte; plocka bort det hon leker med och säg att det kommer fram när hon kissat.
    Dagmamman kanske har något mer barn med samma problem så hon kan få dem att köa utanför toan för att alla ska gå på toa innan de gör vissa saker (och ha de rutinerna varje dag).

    Lycka till!
    Kram
    /Ango

Liknande trådar

  1. Behöver er hjälp!!
    By Anonym in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 19:54
  2. Vi behöver hjälp!
    By Frustrerad m 3barn in forum Föräldraskap
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 09:22
  3. Jag behöver hjälp.... jag behöver ändra
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 10:23
  4. Behöver hjälp!
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 15:38
  5. Nu behöver jag hjälp!
    By Gullan m 3 ungar in forum _0307 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar