2-årspresenter?
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    2-årspresenter?

    Hej alla!

    Är det lika fullt upp för er som för mig? Jag jobbar mycket, har aktiviteter för storabarnen nästan varje em och håller på att byta jobb nu med.
    Dagarna är ibland så stressiga att de flyter ihop.
    Just idag är jag hemma med Liv som är sjuk och jag skäms inte för att säga att det är lite skönt att vara det...

    Nu närmar sig 2-årsdagen för våra små. Vad ska ni ge de i present?
    Jag känner att jag har lite dålig fantasi just nu.
    Duplo-lego ska hon få och ett par småfolksklänningar men sen tar det stopp.
    har ni några förslag?
  2. 1
    2-årspresenter? Hej alla!

    Är det lika fullt upp för er som för mig? Jag jobbar mycket, har aktiviteter för storabarnen nästan varje em och håller på att byta jobb nu med.
    Dagarna är ibland så stressiga att de flyter ihop.
    Just idag är jag hemma med Liv som är sjuk och jag skäms inte för att säga att det är lite skönt att vara det...

    Nu närmar sig 2-årsdagen för våra små. Vad ska ni ge de i present?
    Jag känner att jag har lite dålig fantasi just nu.
    Duplo-lego ska hon få och ett par småfolksklänningar men sen tar det stopp.
    har ni några förslag?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Med tanke på vad hon har borde jag svara INGET!!! Men så är juh inte fallet... kommer bli en kurs i simningen igen, ett stort FischerPrice kök (spis och diskho osv)

    Jag får ångest när vänner frågar vad dom ska köpa... vi har redan översvämning.

    Ska försöka övertala dom att gå ihop och köpa en karatekurs =)
  4. 2
    Med tanke på vad hon har borde jag svara INGET!!! Men så är juh inte fallet... kommer bli en kurs i simningen igen, ett stort FischerPrice kök (spis och diskho osv)

    Jag får ångest när vänner frågar vad dom ska köpa... vi har redan översvämning.

    Ska försöka övertala dom att gå ihop och köpa en karatekurs =)
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Vi har en hög med presenter här som Adrian ska få. Pussel, duplo, IKEA-tåg, Totte-DVD, Bu och Bä-bok och några böcker om att få syskon. Kommer säkert köpa mer. Har svårt att komma på saker när andra frågar vad han önskar sig. Han behöver verkligen inte mer leksaker. Inte böcker, heller. Han har runt 70 stycken... Några pyjamasar, kanske.
  6. 3
    Vi har en hög med presenter här som Adrian ska få. Pussel, duplo, IKEA-tåg, Totte-DVD, Bu och Bä-bok och några böcker om att få syskon. Kommer säkert köpa mer. Har svårt att komma på saker när andra frågar vad han önskar sig. Han behöver verkligen inte mer leksaker. Inte böcker, heller. Han har runt 70 stycken... Några pyjamasar, kanske.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Eftersom att han är tredje pojken har vi stort problem. Doktorsväska är ett förslag här.

    Till er andra: dammsugare är populärt här
    leksakskök, garage, tågbana, duplo, pussel mm
  8. 4
    Eftersom att han är tredje pojken har vi stort problem. Doktorsväska är ett förslag här.

    Till er andra: dammsugare är populärt här
    leksakskök, garage, tågbana, duplo, pussel mm
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Det känns lite så här med.. hon behöver inget egentligen.
    Hon har ett rum fullt med leksaker, böcker och mycket kläder.

    Egentligen vill jag önska mig presentkort av släkten men det är inte så kul för Liv att öppna.
  10. 5
    Det känns lite så här med.. hon behöver inget egentligen.
    Hon har ett rum fullt med leksaker, böcker och mycket kläder.

    Egentligen vill jag önska mig presentkort av släkten men det är inte så kul för Liv att öppna.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Hmm.. vad svårt det är. Jag tycker att Liv har det hon behöver både i leksaks/bokväg och i klädväg.

    Böcker finns massor, hon är ju 3-e barnet så det saknas ingenting.
    Pyamas behöver hon faktiskt. Jag ska nog önska mig de fina från Pop.

    Jag vill ha kvalitetsgrejer och inga skitleksaker som låter högt och går sönder, alternativt göms undan av en mamma som tappar tålomodet
  12. 6
    Hmm.. vad svårt det är. Jag tycker att Liv har det hon behöver både i leksaks/bokväg och i klädväg.

    Böcker finns massor, hon är ju 3-e barnet så det saknas ingenting.
    Pyamas behöver hon faktiskt. Jag ska nog önska mig de fina från Pop.

    Jag vill ha kvalitetsgrejer och inga skitleksaker som låter högt och går sönder, alternativt göms undan av en mamma som tappar tålomodet
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Liv är också vårt 3-e barn så det finns redan ett överflöd av grejer.
    Doktorsväskan används inte alls här, dammsugaren är poppis, likaså pussel, duplo och att läsa böcker.

    Jag vill gärna ha presentkort så vi kan köpa när det behövs något nytt, lite efterhand. Men det är ju inte så kul att öppna för Liv...
  14. 7
    Liv är också vårt 3-e barn så det finns redan ett överflöd av grejer.
    Doktorsväskan används inte alls här, dammsugaren är poppis, likaså pussel, duplo och att läsa böcker.

    Jag vill gärna ha presentkort så vi kan köpa när det behövs något nytt, lite efterhand. Men det är ju inte så kul att öppna för Liv...
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8
    Vi har oxå samma problem, fastän fanny e vårt enda barn, känns som om hon har allt. Men vi ska nog fylla på duplolådan och inföskaffa lite nya böcker. Från släkten ska Fanny få galonkläder och rejäla vinterskor. hoppas att ni kommer på något bra.
  16. 8
    Vi har oxå samma problem, fastän fanny e vårt enda barn, känns som om hon har allt. Men vi ska nog fylla på duplolådan och inföskaffa lite nya böcker. Från släkten ska Fanny få galonkläder och rejäla vinterskor. hoppas att ni kommer på något bra.
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Håller med... ändå är C mitt första och enda barn... säger en del om min shoppoholicgen tror jag.

    Jag har iaf kommit på...
    Snurran böcker
    cd Astrid Lindgrens favoriter

    Fler tips önskas... och kommer delas om så påkommer
  18. 9
    Håller med... ändå är C mitt första och enda barn... säger en del om min shoppoholicgen tror jag.

    Jag har iaf kommit på...
    Snurran böcker
    cd Astrid Lindgrens favoriter

    Fler tips önskas... och kommer delas om så påkommer
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    LOva kommer att få...
    *Pippi hus
    *Dunder karlsson, Blom & pippis pappa
    *Ville valla kläder (svart/turkos randig tunika & en svart velour "hängselbyxordress".
    *Barbapappa pussel
    *Plasta mat som man kan dela
    *Slev, visp mm
    *Röd servis m. svarta prickar i plåt.
    *Ryggsäck
    Pippi figurerna kan jag rekomendera att köpa...Lova älskar alla sina pippi figurer & leker med dem jämt!
    Även hennes storebror på 4½år leker med dem.
    Plast mat som går att dela är oxå populärt hos Lova.
    Funderade på att köpa en brio dockvagn, men vi bestämde oss för att köpa pippahuset istället och vänta med dockvagnen till jul.
  20. 10
    LOva kommer att få...
    *Pippi hus
    *Dunder karlsson, Blom & pippis pappa
    *Ville valla kläder (svart/turkos randig tunika & en svart velour "hängselbyxordress".
    *Barbapappa pussel
    *Plasta mat som man kan dela
    *Slev, visp mm
    *Röd servis m. svarta prickar i plåt.
    *Ryggsäck
    Pippi figurerna kan jag rekomendera att köpa...Lova älskar alla sina pippi figurer & leker med dem jämt!
    Även hennes storebror på 4½år leker med dem.
    Plast mat som går att dela är oxå populärt hos Lova.
    Funderade på att köpa en brio dockvagn, men vi bestämde oss för att köpa pippahuset istället och vänta med dockvagnen till jul.
  21. Medlem sedan
    Jul 2006
    #11
    Det är jättesvårt med leksaker. Känns som 2 år är en sån där mellanålder. Alla roliga saker är ju från 3 år. Tycker ändå att Fisher price "little people" serie är bra. David ska få någon bondgårdsliknande sak. Sen blir det några lastbilar mm. Det är svårt att komma på. David visar inget större intresse för leksaker ännu, även om han hela rummet fullt. Böcker tycker han om, men är ju redan med i två bokklubbar så det är inte så kul att få i födelsedagspresent.
  22. 11
    Det är jättesvårt med leksaker. Känns som 2 år är en sån där mellanålder. Alla roliga saker är ju från 3 år. Tycker ändå att Fisher price "little people" serie är bra. David ska få någon bondgårdsliknande sak. Sen blir det några lastbilar mm. Det är svårt att komma på. David visar inget större intresse för leksaker ännu, även om han hela rummet fullt. Böcker tycker han om, men är ju redan med i två bokklubbar så det är inte så kul att få i födelsedagspresent.

Liknande trådar

  1. 3-årspresenter?
    By Little_sister in forum _0706 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 20:13
  2. 2-årspresenter!!!???
    By S-mamman in forum _0806 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 06:06
  3. 18-årspresenter
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 09:18
  4. 1-årspresenter?
    By Rubina in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 20:52
  5. 50 +60-årspresenter ?
    By Lollo in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar