Ett stort, stort erkännande!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Ett stort, stort erkännande!

    Jag har skrivit en del om mina pojkars styvmor, att hon anmält mig till soc bla , vilket jag var helt övertygad om... Men vet ni. Jag hade fel. Vi har just pratat, i flera timmar känns det som och hon har verkligen inte gjort det. Hon känner sig lika kränkt som jag gjorde en gång, och nu hoppas vi båda att hon kan luska ut vem som gjort det... Det är helt klart nån på "deras sida släkten/bekantskapskretsen", så förhoppningsvis kan hon lägga ut lite trådar. Det enda som det hela lett till är en försämrad relation mellan sönerna och deras far och det är något som vi alla förbannar... Han kanske inte är den bästa pappan i världen, men han är den enda pappa de har och ingen har rätt att förstöra det som är mellan dem...

    Så, nu har jag biktat mig. JAg har haft fel och jag är jätteglad att hon ringde, och att hon inte ringde för ett halvår sedan för då hade jag förmodligen inte lyssnat... Kanske kan jag hjälpa så relationen förbättras igen, har redan börjat försöka...
  2. 1
    Ett stort, stort erkännande! Jag har skrivit en del om mina pojkars styvmor, att hon anmält mig till soc bla , vilket jag var helt övertygad om... Men vet ni. Jag hade fel. Vi har just pratat, i flera timmar känns det som och hon har verkligen inte gjort det. Hon känner sig lika kränkt som jag gjorde en gång, och nu hoppas vi båda att hon kan luska ut vem som gjort det... Det är helt klart nån på "deras sida släkten/bekantskapskretsen", så förhoppningsvis kan hon lägga ut lite trådar. Det enda som det hela lett till är en försämrad relation mellan sönerna och deras far och det är något som vi alla förbannar... Han kanske inte är den bästa pappan i världen, men han är den enda pappa de har och ingen har rätt att förstöra det som är mellan dem...

    Så, nu har jag biktat mig. JAg har haft fel och jag är jätteglad att hon ringde, och att hon inte ringde för ett halvår sedan för då hade jag förmodligen inte lyssnat... Kanske kan jag hjälpa så relationen förbättras igen, har redan börjat försöka...
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2

    Åh, vad skönt det är

    när det blir så - att man kan nå fram till varandra och prata ut. Hoppas att ni har något att bygga på där, för det är ju viktigt att det funkar. Skickar en rkam till dig för att du är så modig!
  4. 2
    Åh, vad skönt det är när det blir så - att man kan nå fram till varandra och prata ut. Hoppas att ni har något att bygga på där, för det är ju viktigt att det funkar. Skickar en rkam till dig för att du är så modig!
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Skönt att det har rett ut sig mellan er!

    Och kanske får du reda på vem som ligger bakom anmälan nu då?
  6. 3
    Skönt att det har rett ut sig mellan er!

    Och kanske får du reda på vem som ligger bakom anmälan nu då?
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Åh, jösses... Det var en modig och stor bikt. Tack för att du är så himla generös -det är stort. Kan tänka mi att vi är många som behövde lära oss av din erfarenhet och slippa göra den själva.
  8. 4
    Åh, jösses... Det var en modig och stor bikt. Tack för att du är så himla generös -det är stort. Kan tänka mi att vi är många som behövde lära oss av din erfarenhet och slippa göra den själva.
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Tycker hon var modig som vågade ringa Men tack för kramen iallafall
  10. 5
    Tycker hon var modig som vågade ringa Men tack för kramen iallafall
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Ja... för mig känns det egentligen inte viktigt längre... jag har varit arg, kränkt men också hunnit se det löjliga i det hela... Anmäla om ett barn som är 17 år, att det inte skulle få varken mat eller rena kläder hemma... Jag säjer så här, mat lagas men det är inte alltid nån behagar komma till middan och då får man allt laga sin mat själv i den åldern. Lika så så tvättas inga kläder som inte hamnar i tvättkorgen, och kniper det så är han kunnig i att tvätta själv...

    Men det var faktiskt skönt att det inte var hon iallafall, för jag har tyckt att vi kämpat oss från en usel relation till en riktigt bra, åsså hände detta... Kasnke kan vi fortsätta att prata vettigt nu.
  12. 6
    Ja... för mig känns det egentligen inte viktigt längre... jag har varit arg, kränkt men också hunnit se det löjliga i det hela... Anmäla om ett barn som är 17 år, att det inte skulle få varken mat eller rena kläder hemma... Jag säjer så här, mat lagas men det är inte alltid nån behagar komma till middan och då får man allt laga sin mat själv i den åldern. Lika så så tvättas inga kläder som inte hamnar i tvättkorgen, och kniper det så är han kunnig i att tvätta själv...

    Men det var faktiskt skönt att det inte var hon iallafall, för jag har tyckt att vi kämpat oss från en usel relation till en riktigt bra, åsså hände detta... Kasnke kan vi fortsätta att prata vettigt nu.
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Tack för att du delar med dig. Kram till dig.
  14. 7
    Tack för att du delar med dig. Kram till dig.
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Jag kan säja ärligt, att när jag hörde att det var hon så var jag nog allt annat än trevlig direkt och kände bara "jag skiter i vilket"... men är glad att jag lyssnade och även sa mina egna misstankar, eftersom jag för nån vecka sen kom på att det kasnke trots allt inte var hon utan en fd släkting till dem... hon har annan teori, som också är tänkbar...

    En av de viktigaste sakerna man lär sig här i livet, är att erkänna att man kan ha fel. I smått och i stort.
  16. 8
    Jag kan säja ärligt, att när jag hörde att det var hon så var jag nog allt annat än trevlig direkt och kände bara "jag skiter i vilket"... men är glad att jag lyssnade och även sa mina egna misstankar, eftersom jag för nån vecka sen kom på att det kasnke trots allt inte var hon utan en fd släkting till dem... hon har annan teori, som också är tänkbar...

    En av de viktigaste sakerna man lär sig här i livet, är att erkänna att man kan ha fel. I smått och i stort.
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Kram tillbaka HAr jag skrivit om skiten och sagt vad jag tror så måste jag ju ta tillbaka det när jag vet att jag hade fel... annars är man feg.
  18. 9
    Kram tillbaka HAr jag skrivit om skiten och sagt vad jag tror så måste jag ju ta tillbaka det när jag vet att jag hade fel... annars är man feg.
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Precis, men du är inte feg. Snarare tvärtom.
  20. 10
    Precis, men du är inte feg. Snarare tvärtom.
  21. Medlem sedan
    Feb 2008
    #11
    Tack
  22. 11
    Tack
  23. Medlem sedan
    Nov 2006
    #12
    *skriver under* Starkt gjort av er båda. Var rädda om varann.
  24. 12
    *skriver under* Starkt gjort av er båda. Var rädda om varann.
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    Skönt!! otroligt skönt att få veta, starkt gjort av henne att ringa...hoppas det löser sig!
  26. 13
    Skönt!! otroligt skönt att få veta, starkt gjort av henne att ringa...hoppas det löser sig!
  27. Medlem sedan
    Feb 2008
    #14
    Ja det var starkt av henne... men hon är en rätt tuff kvinna så
  28. 14
    Ja det var starkt av henne... men hon är en rätt tuff kvinna så
  29. Medlem sedan
    Mar 2007
    #15
    Är jätte glad för att du lyssnade på vad jag hade att säga! Är verkligen lättad det känns mycket bättre nu, tråkigt att vår relation fick sig en törn ett tag...hoppas vi kan ha en bättre kontakt framöver!
  30. 15
    Är jätte glad för att du lyssnade på vad jag hade att säga! Är verkligen lättad det känns mycket bättre nu, tråkigt att vår relation fick sig en törn ett tag...hoppas vi kan ha en bättre kontakt framöver!
  31. Medlem sedan
    Oct 2007
    #16
    Men va skönt att det börjar reda ut sig. Då har du snart lösningen i handen.
  32. 16
    Men va skönt att det börjar reda ut sig. Då har du snart lösningen i handen.
  33. Medlem sedan
    Feb 2008
    #17
    Det både hoppas och tror jag Säj det till mannen också... han får nog sitta emellan en hel del... Kram till dig... fast du orsakat att jag fått mer ont i armen, av allt telefonpratande Fast det var det värt... Pratade med pojkarna också och de tyckte det kändes skönt...
  34. 17
    Det både hoppas och tror jag Säj det till mannen också... han får nog sitta emellan en hel del... Kram till dig... fast du orsakat att jag fått mer ont i armen, av allt telefonpratande Fast det var det värt... Pratade med pojkarna också och de tyckte det kändes skönt...
  35. Medlem sedan
    Feb 2008
    #18
    Det kanske aldrig blir så vi får veta vem det var, så detta kasnke är lösning nog. Men nu ska vi nog kunna hålla sams här också utan att kasta bajs på varann
  36. 18
    Det kanske aldrig blir så vi får veta vem det var, så detta kasnke är lösning nog. Men nu ska vi nog kunna hålla sams här också utan att kasta bajs på varann
  37. Medlem sedan
    Mar 2007
    #19
    Alldeles riktigt, kröp ju fram ur garderoben nu!

    Inget mera bajs eller pajkastning från min sida iaf!
  38. 19
    Alldeles riktigt, kröp ju fram ur garderoben nu!

    Inget mera bajs eller pajkastning från min sida iaf!
  39. Medlem sedan
    Oct 2007
    #20
    Härligt! Sånt här gläder mig och får mig att bli glad.
  40. 20
    Härligt! Sånt här gläder mig och får mig att bli glad.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Stort ego?
    By Zinita in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 12:25
  2. ja ett stort PLUS
    By Lisa med Jens -03 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 14:46
  3. Ett stort stort grattis till alla..
    By noob in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 09:40
  4. Stort, stort grattis
    By Kajsa med V och V in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 21:22
  5. Ett stort erkännande
    By Lillmonster in forum Vikt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 19:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar