Sa jag 2 steg framåt o 1 steg bakåt?
Vikt
  1. Ann-Louise
    #1

    Sa jag 2 steg framåt o 1 steg bakåt?

    Altså det är nog snarare 2 steg bakåt 1 steg framåt. Alltså efter att ha varit rejält strikt i ca 1 månad o unnat mig minimalt, så går jag ju i mål -härligt- o genastgenastgenast blir det silverkant bronskant guldkant platinakant på en gång. Jag är SÅ kass på LAGOM. Allt el inget. Det har blivit mkt "allt" denna veckan o förra veckans fina vikt är historia. Mentalt nere för att jag INGEN misslyckats kapitalt efter en bra period. Kommer unna mig idag, kan omöjligt börja vara "duktig" samma dag vi ska ut o äta lunch OCH till styvmor på middag. Men i morgon blir det strikt igen. Fanken alltså. Så det är bara att hoppa på ViktMinskarTåget i morgon IGEN. Jämnvikt kan jag se mig i himlen om. mitt liv kommer vara UPP jämna veckor o NER udda veckor....el tvärtom. jojo varannan vecka typ. Men hellre jojo 1-2 kg "regelbundet" än att var 6e månad jojoa 5-10 kg antar jag......

    Är INTE stolt el nöjd med mig själv. Nåja, njutarlördag idag, o upp på Spåret i morgon IGEN.


    KRAM o trevlig helg, tjejer!
  2. 1
    Sa jag 2 steg framåt o 1 steg bakåt? Altså det är nog snarare 2 steg bakåt 1 steg framåt. Alltså efter att ha varit rejält strikt i ca 1 månad o unnat mig minimalt, så går jag ju i mål -härligt- o genastgenastgenast blir det silverkant bronskant guldkant platinakant på en gång. Jag är SÅ kass på LAGOM. Allt el inget. Det har blivit mkt "allt" denna veckan o förra veckans fina vikt är historia. Mentalt nere för att jag INGEN misslyckats kapitalt efter en bra period. Kommer unna mig idag, kan omöjligt börja vara "duktig" samma dag vi ska ut o äta lunch OCH till styvmor på middag. Men i morgon blir det strikt igen. Fanken alltså. Så det är bara att hoppa på ViktMinskarTåget i morgon IGEN. Jämnvikt kan jag se mig i himlen om. mitt liv kommer vara UPP jämna veckor o NER udda veckor....el tvärtom. jojo varannan vecka typ. Men hellre jojo 1-2 kg "regelbundet" än att var 6e månad jojoa 5-10 kg antar jag......

    Är INTE stolt el nöjd med mig själv. Nåja, njutarlördag idag, o upp på Spåret i morgon IGEN.


    KRAM o trevlig helg, tjejer!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Hmm, har nog inga bra svar att ge dig mer än att det där med lagom ÄR svårt
  4. 2
    Hmm, har nog inga bra svar att ge dig mer än att det där med lagom ÄR svårt
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Kan det vara så att det är ditt minutiösa planerande som fäller dig till slut och gör det svårt att vara lagom??
    Trist iallafall,hoppas du hittar din nivå
  6. 3
    Kan det vara så att det är ditt minutiösa planerande som fäller dig till slut och gör det svårt att vara lagom??
    Trist iallafall,hoppas du hittar din nivå
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Trist och jobbigt att hoppa på viktminskningståget igen. Du kanske ska lägga upp en plan för hur du skall hitta jämmvikten tex att du när du igen når jämvikt tar tex 4 veckor där du utökar maten lite försiktigt och ser hur mycket du kan äta utan att öka i vikt. Sen efter det har du kanske hittar hur du skall kunna äta för att hålla vikten.

    Lycka till nu!

    /Therese
  8. 4
    Trist och jobbigt att hoppa på viktminskningståget igen. Du kanske ska lägga upp en plan för hur du skall hitta jämmvikten tex att du när du igen når jämvikt tar tex 4 veckor där du utökar maten lite försiktigt och ser hur mycket du kan äta utan att öka i vikt. Sen efter det har du kanske hittar hur du skall kunna äta för att hålla vikten.

    Lycka till nu!

    /Therese
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Jag förstår vad du menar. Jag är lite åt det hållet också. Jag vill ju kunna unna mig saker men så fort jag gör det, bara minimalt, så syns det på vågen.

    Jag ska nog försöka, när jag är klar, att hålla mig till att unna mig saker till helgen. OM jag unnar mig något mitt i veckan så får jag vara lite mer restruktiv till helgen och inte unna mig lika mycket då. Och försöka hålla igång rörelsen så gott det går.

    Jag håller med dig om att det nog är bättre att jojja ca 1 kilo från vecka till vecka än jojja 5-10 kilo från månad till månad. OM man jojjar i veckan så man går upp ett halvt kilo till helgen och tar bart det till veckan så tror jag det är ännu bättre. OM man dessutom vänjer kroppen vid att äta sunt och unnar sig till helgen så lär sig kroppen att det är veckomaten man ska äta och tar inte till sig skräpet lika lätt på helgen (var det en häslokunnig person som berättade för mig)

    Förstår din frustration, lycka till!
    ***The user formerly known as mortorio***
    Texten på avataren:
    Ior: Hit med honungen! Du behöver banta, fetknopp!
    Nalle Puh: Oaj!
    Här är jag: http://theperny.blogspot.com

  10. 5
    Jag förstår vad du menar. Jag är lite åt det hållet också. Jag vill ju kunna unna mig saker men så fort jag gör det, bara minimalt, så syns det på vågen.

    Jag ska nog försöka, när jag är klar, att hålla mig till att unna mig saker till helgen. OM jag unnar mig något mitt i veckan så får jag vara lite mer restruktiv till helgen och inte unna mig lika mycket då. Och försöka hålla igång rörelsen så gott det går.

    Jag håller med dig om att det nog är bättre att jojja ca 1 kilo från vecka till vecka än jojja 5-10 kilo från månad till månad. OM man jojjar i veckan så man går upp ett halvt kilo till helgen och tar bart det till veckan så tror jag det är ännu bättre. OM man dessutom vänjer kroppen vid att äta sunt och unnar sig till helgen så lär sig kroppen att det är veckomaten man ska äta och tar inte till sig skräpet lika lätt på helgen (var det en häslokunnig person som berättade för mig)

    Förstår din frustration, lycka till!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Kanske du skulle ha nån enkel grundregel för dig själv? Som någon skrev, kanske enbart äta sötsaker till helgen och inte annars? Kanske ska du föra matdagbok och skriva upp exakt vad du äter, och även hur du känner dig vid tillfället? Visst är det väl så att du känsloäter en hel del?

    Trist att du gått upp igen, men nu tar du ju tag i det på en gång!
  12. 6
    Kanske du skulle ha nån enkel grundregel för dig själv? Som någon skrev, kanske enbart äta sötsaker till helgen och inte annars? Kanske ska du föra matdagbok och skriva upp exakt vad du äter, och även hur du känner dig vid tillfället? Visst är det väl så att du känsloäter en hel del?

    Trist att du gått upp igen, men nu tar du ju tag i det på en gång!
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Hmmm, trist när man inte får till en lagom nivå av unnande. Det är trist att leva urstrikt hela tiden, men det går ju inte att sväva ut "ostraffat" heller.

    För mig funkar _inte_ unnande direkt efter nådd målvikt. Jag måste ha koll en dryg månad (minst!)på mig och vikten innan det känns stabilt. Kanske är det en möjlig strategi att sikta in sig på en 4-6 veckor av jämviktande med lika starkt fokus som under aktiv viktminskning?
  14. 7
    Hmmm, trist när man inte får till en lagom nivå av unnande. Det är trist att leva urstrikt hela tiden, men det går ju inte att sväva ut "ostraffat" heller.

    För mig funkar _inte_ unnande direkt efter nådd målvikt. Jag måste ha koll en dryg månad (minst!)på mig och vikten innan det känns stabilt. Kanske är det en möjlig strategi att sikta in sig på en 4-6 veckor av jämviktande med lika starkt fokus som under aktiv viktminskning?

Liknande trådar

  1. två steg framåt....10 bakåt..
    By Mamzing in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 21:47
  2. Ett steg framåt, ett steg tebax
    By FruFet in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 09:36
  3. ett steg framåt två bakåt
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-07-08, 20:22
  4. 15 steg bakåt i rumsrenhet
    By Nefertari in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 10:07
  5. ett steg fram, tre steg bakåt
    By mami27 in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 23:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar