Nu var det en evighet sedan jag var här!
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Nu var det en evighet sedan jag var här!

    Minns ni mig?
    Kallade mig Mia - pojkmamma förut.
    Har ändrat namn till Mia - OCCL nu:
    Mia: 4-barnsmamma sedan 1 vecka
    O: Oliver
    C: Casper
    C: Colin
    L: Lovisa

    Hur har ni det?
    Här är det ganska lungt och mysigt med ny bebis i huset. Bröderna avgudar sin lillasyster. Hon var näst minst av våra barn när hon föddes med sina 4285g och 53cm.

    Oliver har börjat i sångklass och trivs som fisken i vattnet.
    Casper går nu i förstaklass och tycker att skolan är spännande, även om han gärna hade fortsatt i det lite lugnare tempot i förskoleklassen.
    Colin går hemma med mig och längtar tills lilla Lovisa är stor nog för att vi ska kunna sammanstråla med mina kolegor och dagbarnen i parken och skogen lite då och då. Vi väntar ett tag med tanke på alla basilusker som härjar just nu.

    Kram på er!
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  2. 1
    Nu var det en evighet sedan jag var här! Minns ni mig?
    Kallade mig Mia - pojkmamma förut.
    Har ändrat namn till Mia - OCCL nu:
    Mia: 4-barnsmamma sedan 1 vecka
    O: Oliver
    C: Casper
    C: Colin
    L: Lovisa

    Hur har ni det?
    Här är det ganska lungt och mysigt med ny bebis i huset. Bröderna avgudar sin lillasyster. Hon var näst minst av våra barn när hon föddes med sina 4285g och 53cm.

    Oliver har börjat i sångklass och trivs som fisken i vattnet.
    Casper går nu i förstaklass och tycker att skolan är spännande, även om han gärna hade fortsatt i det lite lugnare tempot i förskoleklassen.
    Colin går hemma med mig och längtar tills lilla Lovisa är stor nog för att vi ska kunna sammanstråla med mina kolegor och dagbarnen i parken och skogen lite då och då. Vi väntar ett tag med tanke på alla basilusker som härjar just nu.

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    Grattis till lilla tjejen!!!! Låter verkligen jättemysigt med en bebis i huset, det var ju evigheter sen.
  4. 2
    Grattis till lilla tjejen!!!! Låter verkligen jättemysigt med en bebis i huset, det var ju evigheter sen.
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3

    Och grattis här med!

    Sångklass, det låter kul! Var har ni hittat det?
    Hela Lovisas klass spelar fiol, vilket vi betalar 500:-/termin för. Det verkar hon gilla, och det ska utveckla deras motorik och mattesinne (!) också.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  6. 3
    Och grattis här med! Sångklass, det låter kul! Var har ni hittat det?
    Hela Lovisas klass spelar fiol, vilket vi betalar 500:-/termin för. Det verkar hon gilla, och det ska utveckla deras motorik och mattesinne (!) också.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Jaa, det är verkligen juvligt med en ny liten bebis
    Tyvärr går tiden så fort och snart är hon också stor. Man får passa på och njuta av bebistiden så länge den varar och sedan kommer ju en ny ålder som även den har sin charm.
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  8. 4
    Jaa, det är verkligen juvligt med en ny liten bebis
    Tyvärr går tiden så fort och snart är hon också stor. Man får passa på och njuta av bebistiden så länge den varar och sedan kommer ju en ny ålder som även den har sin charm.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Åh vad roligt att hon spelar fiol!
    Det är verkligen givande för barnen att få jobba med musik. 500kr/termin var ju inte så farligt. Oliver spelar gitarr och det kostar 1000kr/termin i kommunala musikskolan. Han går i sångklass i Brandbergen (Haninge) och började där nu när han började 4:an. Att vi valde Brandbergen är för att det är så nära där vi bor. Det finns ju inne i stan på Aldof Fredrik och även i Tyresö också. Tror att det finns i Nacka & Täby också.
    Det ska finnas en hel skola i Älvsjö med inriktning på musik där de har från förskoleklass tror jag.
    Oliver har väldigt lätt för matte och det har jag också (gick i musikklass från 4:an till 9:an) så visst har matte och musik med varandra att göra. All musik är ju uppbyggd på mattematiksa system.
    Ni får passa på att uppmuntra Lovisa nu när hon har intresset, det är ju lättare att lära sig ju yngre man är.
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  10. 5
    Åh vad roligt att hon spelar fiol!
    Det är verkligen givande för barnen att få jobba med musik. 500kr/termin var ju inte så farligt. Oliver spelar gitarr och det kostar 1000kr/termin i kommunala musikskolan. Han går i sångklass i Brandbergen (Haninge) och började där nu när han började 4:an. Att vi valde Brandbergen är för att det är så nära där vi bor. Det finns ju inne i stan på Aldof Fredrik och även i Tyresö också. Tror att det finns i Nacka & Täby också.
    Det ska finnas en hel skola i Älvsjö med inriktning på musik där de har från förskoleklass tror jag.
    Oliver har väldigt lätt för matte och det har jag också (gick i musikklass från 4:an till 9:an) så visst har matte och musik med varandra att göra. All musik är ju uppbyggd på mattematiksa system.
    Ni får passa på att uppmuntra Lovisa nu när hon har intresset, det är ju lättare att lära sig ju yngre man är.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Men vad underbart roligt med en liten bebis till skaran. Och en liten syster!! ja det är då inga små bebisar ni får! ;-) Elias var vår största "Biff" på 3369 gram.. Det du!!

    VAd roligt att höra ifrån dig. *kram*
  12. 6
    Men vad underbart roligt med en liten bebis till skaran. Och en liten syster!! ja det är då inga små bebisar ni får! ;-) Elias var vår största "Biff" på 3369 gram.. Det du!!

    VAd roligt att höra ifrån dig. *kram*
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    Är i alla fall glad att hon vägde under 4,5kg
    Den magiska gränsen för tilläggsmatning går vid ca.4,5kg och då hade vi blivit tvungna att stanna längre på bb. Den här gången åkte vi hem redan efter en natt Tidigare har jag blivit kvar i 2,5 - 3 dyggn.

    KRAM!
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  14. 7
    Är i alla fall glad att hon vägde under 4,5kg
    Den magiska gränsen för tilläggsmatning går vid ca.4,5kg och då hade vi blivit tvungna att stanna längre på bb. Den här gången åkte vi hem redan efter en natt Tidigare har jag blivit kvar i 2,5 - 3 dyggn.

    KRAM!
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Vad härligt

    med en liten till !!! Grattis till lilltjejen även om det kanske är i senaste laget Har inte varit in här på ett tag, hoppas allt är bra med er...

    Kram Anja
    Anja m tre
  16. 8
    Vad härligt med en liten till !!! Grattis till lilltjejen även om det kanske är i senaste laget Har inte varit in här på ett tag, hoppas allt är bra med er...

    Kram Anja

Liknande trådar

  1. En hel evighet sen...
    By StinaL in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 09:12
  2. En halv evighet sedan!!
    By Therese & 3 små barn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-27, 21:54
  3. I evighet?
    By anonymt namn in forum Svartsjuka
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 19:11
  4. En evighet sen
    By Saftmaja in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 03:24
  5. En evighet sedan...
    By aarr in forum _0507 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 20:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar