Harry är här!
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Harry är här!

    Äntligen har det börjat ploppa upp bebisar på födda-listan, och jag fick tydligen äran att skriva in mig som tvåa på listan själv

    Vår son föddes halv sju i morse, efter en kanonsnabb förlossning. Allt gick bra, men jag måste nog erkänna att jag hunnit glömma hur det var att föda barn trots att det bara gått ett år och åtta månader sedan sist, känner mig mkt mer sliten än jag väntat mig, med stygn som svider och fogar som värker, men det är sååå värt mödan och besväret. Dessutom får jag smickra mig med att jag lyckades föda på just den helgen när min mamma var hos oss, och vårt stora orosmoment, barnpassningen var löst, tala om att man anpassar sig efter det mesta

    Nu återstår "bara" att ro båten i land, och lyckas få i hop vardagen med en ny liten bebis i huset. Namnet är inte HELT spikat, men det lutar nog åt att outsidern Harry seglar fram och sopar banan med de andra namnen på upploppet, han ser ut som en liten bestämd svarthårig Harry tycker vi!

    Snart. snart kommer nästa namn på listan upp, ska bli såå spännande att vänta in alla november-bebbar!
  2. 1
    Harry är här! Äntligen har det börjat ploppa upp bebisar på födda-listan, och jag fick tydligen äran att skriva in mig som tvåa på listan själv

    Vår son föddes halv sju i morse, efter en kanonsnabb förlossning. Allt gick bra, men jag måste nog erkänna att jag hunnit glömma hur det var att föda barn trots att det bara gått ett år och åtta månader sedan sist, känner mig mkt mer sliten än jag väntat mig, med stygn som svider och fogar som värker, men det är sååå värt mödan och besväret. Dessutom får jag smickra mig med att jag lyckades föda på just den helgen när min mamma var hos oss, och vårt stora orosmoment, barnpassningen var löst, tala om att man anpassar sig efter det mesta

    Nu återstår "bara" att ro båten i land, och lyckas få i hop vardagen med en ny liten bebis i huset. Namnet är inte HELT spikat, men det lutar nog åt att outsidern Harry seglar fram och sopar banan med de andra namnen på upploppet, han ser ut som en liten bestämd svarthårig Harry tycker vi!

    Snart. snart kommer nästa namn på listan upp, ska bli såå spännande att vänta in alla november-bebbar!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Supergrattis!!!!

    Har inte läst i föddalistan ännu så jag har inga storleksuppgifter etc - men vad gör väl det?!?!? Ni har ju fått er guldklimp!

    Så nu blir man som "bäst" 3:a då... Fast med min tur blir det nog inte så. Det känns som att allt sådant är långt bort i tiden. Bebis kommer nog att stanna i min mage för alltid.

    Återigen - SUPERGRATTTIS!!!
  4. 2
    Supergrattis!!!!

    Har inte läst i föddalistan ännu så jag har inga storleksuppgifter etc - men vad gör väl det?!?!? Ni har ju fått er guldklimp!

    Så nu blir man som "bäst" 3:a då... Fast med min tur blir det nog inte så. Det känns som att allt sådant är långt bort i tiden. Bebis kommer nog att stanna i min mage för alltid.

    Återigen - SUPERGRATTTIS!!!
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Jättergrattis!

    Strongt gjort. Skönt att jag slipper föda, att vara gravid kan jag vara avis på men föda verkar ingen höjdare, ens när det går fort. Egen bebis om ett par veckor, längtar.
  6. 3
    Jättergrattis!

    Strongt gjort. Skönt att jag slipper föda, att vara gravid kan jag vara avis på men föda verkar ingen höjdare, ens när det går fort. Egen bebis om ett par veckor, längtar.
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Ett stort stort grattis till pojken
  8. 4
    Ett stort stort grattis till pojken
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Stort Grattis till pojken! Lycka till med allt!

    Idag har vi 21 dagar kvar till BF-datum men bebben får gärna komma lite före
  10. 5
    Stort Grattis till pojken! Lycka till med allt!

    Idag har vi 21 dagar kvar till BF-datum men bebben får gärna komma lite före
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6

    Grattis!

    Då ser vi fram emot en förlossningsberättelse snart!
    Lena m Wilma, Emma & Signe
  12. 6
    Grattis! Då ser vi fram emot en förlossningsberättelse snart!
  13. Medlem sedan
    May 2008
    #7
    Härligt! Grattis och toppen med timingen :-)
  14. 7
    Härligt! Grattis och toppen med timingen :-)
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    GRATTIS i massor,är faktiskt avis är väldigt trött på att vara gravid.
    Ta hand om er

    Kram
  16. 8
    GRATTIS i massor,är faktiskt avis är väldigt trött på att vara gravid.
    Ta hand om er

    Kram
  17. Medlem sedan
    Jul 2004
    #9
    Grattis till pojken! Nu börjar det röra sig i grytan här på november listan! Så skoj! Snart hoppas jag att det blir min tur att skriva att min prins kommit!

    Skönt att förlossningen gått bra!

    Kramar från oss o pussa "harry"
  18. 9
    Grattis till pojken! Nu börjar det röra sig i grytan här på november listan! Så skoj! Snart hoppas jag att det blir min tur att skriva att min prins kommit!

    Skönt att förlossningen gått bra!

    Kramar från oss o pussa "harry"
  19. Medlem sedan
    Nov 2005
    #10
    Grattis! Vad skönt att allt gick bra!!!!
  20. 10
    Grattis! Vad skönt att allt gick bra!!!!
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    Stort grattis till sonen!!!
  22. 11
    Stort grattis till sonen!!!
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12

    Grattis

    till pojken!! *kram*
  24. 12
    Grattis till pojken!! *kram*
  25. Kat_
    #13
    Stort grattis och välkommen till världen lille Harry!
  26. 13
    Stort grattis och välkommen till världen lille Harry!
  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    #14
    Jättegrattis!

    Vad kul att det börjar dra igång nu, 2 bebisar redan ute! ;-)
  28. 14
    Jättegrattis!

    Vad kul att det börjar dra igång nu, 2 bebisar redan ute! ;-)
  29. Medlem sedan
    Aug 2007
    #15

    Grattis!!!

    Till lillkillen!

    Nu får vi andra också "sätta fart" och få fram våra!!
  30. 15
    Grattis!!! Till lillkillen!

    Nu får vi andra också "sätta fart" och få fram våra!!
  31. Linda bf. 30 okt.
    #16
    Jättegrattis! Vad härligt!
  32. 16
    Jättegrattis! Vad härligt!
  33. Medlem sedan
    Dec 2000
    #17
    Stort grattis!!
    Nu blir man ju hur sugen som helst själv med! *ler*
    Lycka till med att få ihop familjen, men ta det lugnt för det brukar ta lite tid!
  34. 17
    Stort grattis!!
    Nu blir man ju hur sugen som helst själv med! *ler*
    Lycka till med att få ihop familjen, men ta det lugnt för det brukar ta lite tid!
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Stort Grattis!
  36. 18
    Stort Grattis!
  37. Medlem sedan
    Jan 2007
    #19
    Stort grattis!!!
  38. 19
    Stort grattis!!!
  39. Medlem sedan
    Apr 2006
    #20
    Stort Grattis!!!

    Kram
  40. 20
    Stort Grattis!!!

    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Harry??
    By Amazing in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 13:27
  2. harry p
    By victoria in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 22:16
  3. Harry
    By SmillaMilla in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 10:00
  4. Harry
    By Annci m. E&H&D in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 15:38
  5. Harry
    By Cat m K & S in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 00:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar