bortdomnad hand
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    bortdomnad hand

    Hej alla

    Varje natt, biland dlera gånger per natt vaknar jag av att min högerhand är bortdomnad och att det sticker något fruktansvärt. Är det någon annan som har det så?

    Jag var på inskrivning i veckan och då pratade vi om detta. Barnmorskan sa att jag skulle ta kontakt med antingen en arbetsteurapeut eller öppenrehab här. Jag trodde hon skulle skicka en remiss någonstans, men det gjorde hon inte.

    Om det är någon som har samma problem så undrar jag vart ni då vände er.
  2. 1
    bortdomnad hand Hej alla

    Varje natt, biland dlera gånger per natt vaknar jag av att min högerhand är bortdomnad och att det sticker något fruktansvärt. Är det någon annan som har det så?

    Jag var på inskrivning i veckan och då pratade vi om detta. Barnmorskan sa att jag skulle ta kontakt med antingen en arbetsteurapeut eller öppenrehab här. Jag trodde hon skulle skicka en remiss någonstans, men det gjorde hon inte.

    Om det är någon som har samma problem så undrar jag vart ni då vände er.
  3. Anonymän
    #2
    Det kan ju vara karpaltunnelsyndrom! Det är vanligt bland gravida!
    Karpaltunneln är för trång och då domnar handen och det sticker i fingrarna, gärna på natten! Kolla upp det!
    Tror det kan räcka med att du får en nattskena.....
  4. 2
    Det kan ju vara karpaltunnelsyndrom! Det är vanligt bland gravida!
    Karpaltunneln är för trång och då domnar handen och det sticker i fingrarna, gärna på natten! Kolla upp det!
    Tror det kan räcka med att du får en nattskena.....
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    tack för tipset. Vet du hur man kollar upp det?
  6. 3
    tack för tipset. Vet du hur man kollar upp det?
  7. Anonymän
    #4
    För att få information om det är nog bästa sättet att googla det, annars tycker jag att du ska kontakta din ordinarie läkare och beskriva situationen. Lycka till!
  8. 4
    För att få information om det är nog bästa sättet att googla det, annars tycker jag att du ska kontakta din ordinarie läkare och beskriva situationen. Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    Jag har också så. Varje natt vaknar jag av (tror jag, iallafall är det så när jag vaknar till) att min arm är helt borta. Det är så obehagligt. Jag har inte kopplat ihop det med graviditeten, men det verkar ju som om det finns ett samband. Ska på inskrivning på onsdag, ska fråga BM då.
  10. 5
    Jag har också så. Varje natt vaknar jag av (tror jag, iallafall är det så när jag vaknar till) att min arm är helt borta. Det är så obehagligt. Jag har inte kopplat ihop det med graviditeten, men det verkar ju som om det finns ett samband. Ska på inskrivning på onsdag, ska fråga BM då.
  11. Medlem sedan
    Jun 2006
    #6
    Samma här. Har inte funderat så mycket på det egentligen, men visst är det irriterande. Säg till om du får nåt bra råd för att bota det. Hade inga som helst problem med det under förra grav. vad jag kan minnas.
  12. 6
    Samma här. Har inte funderat så mycket på det egentligen, men visst är det irriterande. Säg till om du får nåt bra råd för att bota det. Hade inga som helst problem med det under förra grav. vad jag kan minnas.

Liknande trådar

  1. bortdomnad
    By alfva in forum Kropp & hälsa
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 06:40
  2. bortdomnad
    By alfva in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 19:15
  3. Dags för promenad i kylan hand i hand
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 13:40
  4. bortdomnad höft?
    By Pippimamma in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 18:19
  5. Bortdomnad tå
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 08:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar