Enkät om möbler i barnrummet
_04 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Enkät om möbler i barnrummet

    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?

    Brukar barnen leka i rummet?

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?

    /Tack från en som behöver lite inspiration!
  2. 1
    Enkät om möbler i barnrummet Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?

    Brukar barnen leka i rummet?

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?

    /Tack från en som behöver lite inspiration!
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2
    Thea har inte så mkt leksaker i sitt rum, vi har nämligen ett stort lekrum där de flesta leksaker är. I sitt rum har hon säng, bor och 2 stolar en byrå och en garderob. Hon har vita väggar med en fondvägg i blått med silverstjärnor. Vita gardiner med en liten knypplad spets i. en lampa som ser ut som en upponer vänd pyramid med färglada tofsar i de 4 hörnen och på "toppen" en röd träkloss. Sänglampa har hon oxå en plafondlampa i blått med en kanin på. Hon har en utdragslåda under sängen där hon har lite böcker men i övrigt är alla leksaker i lekrummet.
  4. 2
    Thea har inte så mkt leksaker i sitt rum, vi har nämligen ett stort lekrum där de flesta leksaker är. I sitt rum har hon säng, bor och 2 stolar en byrå och en garderob. Hon har vita väggar med en fondvägg i blått med silverstjärnor. Vita gardiner med en liten knypplad spets i. en lampa som ser ut som en upponer vänd pyramid med färglada tofsar i de 4 hörnen och på "toppen" en röd träkloss. Sänglampa har hon oxå en plafondlampa i blått med en kanin på. Hon har en utdragslåda under sängen där hon har lite böcker men i övrigt är alla leksaker i lekrummet.
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Svarar själv.
    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    -En matta med bilmotiv, men resten är neutralt.

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    -Säng och en hylla som han inte når upp till, och en liten stol.

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    -Gunghäst.

    Brukar barnen leka i rummet?
    -Ja. De brukar bygga med lego och leka med gosedjuren.

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    -Sängen, tror jag, för där är favoritgosedjuren.

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    -Det känns tomt och lite tråkigt, men jag vet inte vad jag ska stoppa dit.
  6. 3
    Svarar själv.
    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    -En matta med bilmotiv, men resten är neutralt.

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    -Säng och en hylla som han inte når upp till, och en liten stol.

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    -Gunghäst.

    Brukar barnen leka i rummet?
    -Ja. De brukar bygga med lego och leka med gosedjuren.

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    -Sängen, tror jag, för där är favoritgosedjuren.

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    -Det känns tomt och lite tråkigt, men jag vet inte vad jag ska stoppa dit.
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4

    Märta har

    Något tema har vi inte direkt. Det är grönt i två olika nyanser; sommaräng och vårblommor. Sen har vi satt wallies i pastellfärgade fjärilar. De fladdrar bla runt hennes spegel som för övrigt är en gammal badrumsspegel som sitter på lämplig höjd. På ena kortsidan har vi en köksskiva från IKEA som är 2,6 meter lång med ben som man kan höja och sänka. Sonen har ett likadant, men han har en skrivbordsstol också eftersom han skriver mer. Tanken är benen sen skall höjas upp som till skrivbord när de är äldre. Idag är de i lämlig stå höjd. Dessa är vi supernöjda med. Där kan de rita, leka med Lego, ha dockhus mm. På IKEA har de även förslag på att man kan höja upp de så att de kan ha en koja där under.
    I övrigt har hon en Billy bokhylla, tre fast hyllor på väggen och en liten ovanför sin leksaksspis där hon har micro och lite annat smått.
    Under hennes bänkskiva har hon en skänk med plastbackar samt ett barnbord som hon kan dra ut. På golvet en matta så att det blir varmt och skönt att sitta.
    Ett sängbord bredvid sängen till böcker.
    Vi har skaffat vår inspiration från IKEA som är fenomenalt duktiga på att möblera för barns lek.
    Märta leker mycket på sitt rum.
    Nettan m Anton-01, Märta-04 & Lina-10
  8. 4
    Märta har Något tema har vi inte direkt. Det är grönt i två olika nyanser; sommaräng och vårblommor. Sen har vi satt wallies i pastellfärgade fjärilar. De fladdrar bla runt hennes spegel som för övrigt är en gammal badrumsspegel som sitter på lämplig höjd. På ena kortsidan har vi en köksskiva från IKEA som är 2,6 meter lång med ben som man kan höja och sänka. Sonen har ett likadant, men han har en skrivbordsstol också eftersom han skriver mer. Tanken är benen sen skall höjas upp som till skrivbord när de är äldre. Idag är de i lämlig stå höjd. Dessa är vi supernöjda med. Där kan de rita, leka med Lego, ha dockhus mm. På IKEA har de även förslag på att man kan höja upp de så att de kan ha en koja där under.
    I övrigt har hon en Billy bokhylla, tre fast hyllor på väggen och en liten ovanför sin leksaksspis där hon har micro och lite annat smått.
    Under hennes bänkskiva har hon en skänk med plastbackar samt ett barnbord som hon kan dra ut. På golvet en matta så att det blir varmt och skönt att sitta.
    Ett sängbord bredvid sängen till böcker.
    Vi har skaffat vår inspiration från IKEA som är fenomenalt duktiga på att möblera för barns lek.
    Märta leker mycket på sitt rum.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Albins rum

    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    Inget tema, men tapeten är starkt gul (det är vårt gamla arbetsrum), han har en gul gardin med "söta" insekter på och en Fia-med-knuff matta. (beige botten, röd kant med rött, gult, blått och grönt Fia-spel)

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    En vit-laserad säng med sänglampa i metall och två utdragslådor under (blåa), två vita Billy bokhyllor (en är hörn varianten) som skall bytas ut mot Ivar när vi får tid att komma iväg till Ikea, ett ljusblått skrivbord (arvegods), en vit pinnstol och en gul barnstol. En vit plast plafond lampa i taket. Väggarna är tyvärr rätt tomma...

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    Det är väl den stora kranbilen, annars tar ju lego/duplo stor plats, detsamma gäller brio järnvägen och byggsatsen.

    Brukar barnen leka i rummet?
    Ibland, annars leker de på lillebrorsans rum eller i köket där deras leksakskök står.

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    Vet inte

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    Mer på väggarna, samt bytet av bokhylla, det är ingen riktig harmoni i rummet, tycker jag. Det skulle inte sitta helt fel med en om-tapetsering heller, men det har vi ingen ork eller tid till.
  10. 5
    Albins rum Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    Inget tema, men tapeten är starkt gul (det är vårt gamla arbetsrum), han har en gul gardin med "söta" insekter på och en Fia-med-knuff matta. (beige botten, röd kant med rött, gult, blått och grönt Fia-spel)

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    En vit-laserad säng med sänglampa i metall och två utdragslådor under (blåa), två vita Billy bokhyllor (en är hörn varianten) som skall bytas ut mot Ivar när vi får tid att komma iväg till Ikea, ett ljusblått skrivbord (arvegods), en vit pinnstol och en gul barnstol. En vit plast plafond lampa i taket. Väggarna är tyvärr rätt tomma...

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    Det är väl den stora kranbilen, annars tar ju lego/duplo stor plats, detsamma gäller brio järnvägen och byggsatsen.

    Brukar barnen leka i rummet?
    Ibland, annars leker de på lillebrorsans rum eller i köket där deras leksakskök står.

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    Vet inte

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    Mer på väggarna, samt bytet av bokhylla, det är ingen riktig harmoni i rummet, tycker jag. Det skulle inte sitta helt fel med en om-tapetsering heller, men det har vi ingen ork eller tid till.
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    Men det där lät ju himla fint. Det är nog nånting ditåt jag vill komma!
  12. 6
    Men det där lät ju himla fint. Det är nog nånting ditåt jag vill komma!
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    *För det första har ha inget eget rum. Barnen har ett stort lekrum & ett gemensamt sovrum.
    I sovrummet finns det inga möbler utöver sängarna, lampor (en fiberoptisk stjärnhimmel i taket & en stor halvmåne) & några tavlor (vill ha så lite som pockar på uppmärksamheten där inne som möjligt) Där inne har vi ljusblå väggar & mörkblått tak m. stjärnhimmel som sagt. Mörkblå gardiner.
    Lekrummet är desto mer möblerat & välkomnar till lek.
    Här har vi knallblå väggar där jag har målat upp några muckelinspirerade varelser. En stor grön matta & himmelsblå gardiner som jag svampade ut vita fluffiga moln på.
    Här finns bilder från lekrummet:
    http://www.b-mark.se/foton/lekrum/
    På de bilderna har vi ännu inte hunnit få upp gardiner & målat om fönsterramarna (de är numer vita). Dessutom har det tillkommit en platsbyggd "kista" under hyllan i utklädningshörnan.

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    *En stor platsbyggd sittbänk med förvaringshyllor/lådor, detta är enda förvaringen i hela rummet. En bokhylla som ser ut som ett dockskåp.
    Vi har (sedan bilderna där ovan) bytt ut "köksmöblerna" vi har numer det blå runda bordet & gröna/rosa pallar från IKEA's Mamut kollektion.
    En hatthylla i utklädningshörnan & en hylla i kökssektionen (vi planerar iofs att bygga ut i deras kök & fixa en diskbänk åxå)

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    *Little People-sakerna som alla 3 syskonen tycker lika mkt om att leka med. Där sitter de ofta tillsammans. Det har kommit att bli en hel liten by där. (de är placerade utmed väggen där brandbilen stod i bilderna där ovan...Brandbilen har vi numera som dekoration ute i hallen, den är ju bara så cool!)

    Brukar barnen leka i rummet?
    *Oooh ja

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    *CD-spelaren brukar gå varm där inne.
    Byn som jag tidigare nämnde, & kökshörnan.

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    *Vi är rätt nöjda som det är...ska göra om lite i kökshörnan som sagt.
    Om något år ska vi dock dela på lekrummet & fixa så att alla barnen får ett varsitt rum.
    Men än kan de dela!
  14. 7
    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    *För det första har ha inget eget rum. Barnen har ett stort lekrum & ett gemensamt sovrum.
    I sovrummet finns det inga möbler utöver sängarna, lampor (en fiberoptisk stjärnhimmel i taket & en stor halvmåne) & några tavlor (vill ha så lite som pockar på uppmärksamheten där inne som möjligt) Där inne har vi ljusblå väggar & mörkblått tak m. stjärnhimmel som sagt. Mörkblå gardiner.
    Lekrummet är desto mer möblerat & välkomnar till lek.
    Här har vi knallblå väggar där jag har målat upp några muckelinspirerade varelser. En stor grön matta & himmelsblå gardiner som jag svampade ut vita fluffiga moln på.
    Här finns bilder från lekrummet:
    http://www.b-mark.se/foton/lekrum/
    På de bilderna har vi ännu inte hunnit få upp gardiner & målat om fönsterramarna (de är numer vita). Dessutom har det tillkommit en platsbyggd "kista" under hyllan i utklädningshörnan.

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    *En stor platsbyggd sittbänk med förvaringshyllor/lådor, detta är enda förvaringen i hela rummet. En bokhylla som ser ut som ett dockskåp.
    Vi har (sedan bilderna där ovan) bytt ut "köksmöblerna" vi har numer det blå runda bordet & gröna/rosa pallar från IKEA's Mamut kollektion.
    En hatthylla i utklädningshörnan & en hylla i kökssektionen (vi planerar iofs att bygga ut i deras kök & fixa en diskbänk åxå)

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    *Little People-sakerna som alla 3 syskonen tycker lika mkt om att leka med. Där sitter de ofta tillsammans. Det har kommit att bli en hel liten by där. (de är placerade utmed väggen där brandbilen stod i bilderna där ovan...Brandbilen har vi numera som dekoration ute i hallen, den är ju bara så cool!)

    Brukar barnen leka i rummet?
    *Oooh ja

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    *CD-spelaren brukar gå varm där inne.
    Byn som jag tidigare nämnde, & kökshörnan.

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    *Vi är rätt nöjda som det är...ska göra om lite i kökshörnan som sagt.
    Om något år ska vi dock dela på lekrummet & fixa så att alla barnen får ett varsitt rum.
    Men än kan de dela!
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8

    Tillägg:

    Ang. vad barnen tycker bäst om i rummet, det som kommer högst upp (eller på delad 1:a plats med CD'n) är ju definitivt utklädningshörnan....de går oftare utklädda än i sina "civila" kläder
  16. 8
    Tillägg: Ang. vad barnen tycker bäst om i rummet, det som kommer högst upp (eller på delad 1:a plats med CD'n) är ju definitivt utklädningshörnan....de går oftare utklädda än i sina "civila" kläder
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Mina svar

    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    I Alicias rum är det rosa och lila, prinsessa. Hon har ikea: s rosa/röda garderob, säng med rosa sänghimmel. Rosa sittsäxk/puff, lila barnbord och rosa stolar + en mångfärgad barngungstol. En rosa matta med en prisessa på. Ljuslila tapet med silverlila bård. Vita panelgardiner med rosa cirklar.

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    ** Se ovan.

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    ** My Little Pony, dockor.

    Brukar barnen leka i rum
    ** Obland.et?

    Vad tycker bäst om i rummet?
    ** My Little Ponys och deras tillbehör.

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    ** jag är så nöjd med det som det är. Det är ganska nygjort och bilder finns på vår hemsida någonstans.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  18. 9
    Mina svar Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    I Alicias rum är det rosa och lila, prinsessa. Hon har ikea: s rosa/röda garderob, säng med rosa sänghimmel. Rosa sittsäxk/puff, lila barnbord och rosa stolar + en mångfärgad barngungstol. En rosa matta med en prisessa på. Ljuslila tapet med silverlila bård. Vita panelgardiner med rosa cirklar.

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    ** Se ovan.

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    ** My Little Pony, dockor.

    Brukar barnen leka i rum
    ** Obland.et?

    Vad tycker bäst om i rummet?
    ** My Little Ponys och deras tillbehör.

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    ** jag är så nöjd med det som det är. Det är ganska nygjort och bilder finns på vår hemsida någonstans.
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10

    Tindras rum:

    Just nu huserar bara sängar, garderob, byrå & skötbord i Tindras rum (hennes lillebror sover där tillfälligt, medan han vänjer sig vid att sova själv)

    Men i normala fall ser det ut så här:

    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    Rosa & MyLittlePony! Rosa väggar, vit fondtapet med ponysar på, rosa gardiner med ponysar på. Ingen matta

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    Garderob & säng, ibland ett litet bord med stolar....det flyttar iksom runt i huset...

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    En leksaksspis med typ diskbänk och hela skiten...

    Brukar barnen leka i rummet?
    Absolut

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    Sin tv...

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    Ett skrivbord

    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  20. 10
    Tindras rum: Just nu huserar bara sängar, garderob, byrå & skötbord i Tindras rum (hennes lillebror sover där tillfälligt, medan han vänjer sig vid att sova själv)

    Men i normala fall ser det ut så här:

    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    Rosa & MyLittlePony! Rosa väggar, vit fondtapet med ponysar på, rosa gardiner med ponysar på. Ingen matta

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    Garderob & säng, ibland ett litet bord med stolar....det flyttar iksom runt i huset...

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    En leksaksspis med typ diskbänk och hela skiten...

    Brukar barnen leka i rummet?
    Absolut

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    Sin tv...

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    Ett skrivbord

  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    Maya har...

    Vi har precis flyttat till hus så hon har fått eget rum och hon har c:a 10 egna kvm...

    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    * Smalrandigt i ljust rosa och vitt på väggen. Ett tyg från IKEA är genomgårende tema. På hennes resårbotten, på hennes stolsdynor, i fönstret och i dockans säng. Det är ett storblommigt tyg, Fredrika i mycket orange och grönt. Orangea runda mattor till och ljusgrön förnsterlampa. Överkastet matchar också, liksom den stora ramen med bokstavsplanchen från Elsa Beskow

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    Säng, en hylla expedit från ikea, ett skrivbord och två stolar, bra när kompisar är på besök! Allt i björk.

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    Allt ligger i korgar, dockvagn och docksäng möjligen...

    Brukar barnen leka i rummet?
    Självklart, nu har hon ju äntligen ett eget rum

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    * Att allt passar i hop. Hon gillar att det är flickigt, fint och mycket orange!
    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    ~Mamma till tre tjejer Andrea -02, Maya -04 & Josefine 081221~
    ~matte till Grace Kelly~
  22. 11
    Maya har... Vi har precis flyttat till hus så hon har fått eget rum och hon har c:a 10 egna kvm...

    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    * Smalrandigt i ljust rosa och vitt på väggen. Ett tyg från IKEA är genomgårende tema. På hennes resårbotten, på hennes stolsdynor, i fönstret och i dockans säng. Det är ett storblommigt tyg, Fredrika i mycket orange och grönt. Orangea runda mattor till och ljusgrön förnsterlampa. Överkastet matchar också, liksom den stora ramen med bokstavsplanchen från Elsa Beskow

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    Säng, en hylla expedit från ikea, ett skrivbord och två stolar, bra när kompisar är på besök! Allt i björk.

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    Allt ligger i korgar, dockvagn och docksäng möjligen...

    Brukar barnen leka i rummet?
    Självklart, nu har hon ju äntligen ett eget rum

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    * Att allt passar i hop. Hon gillar att det är flickigt, fint och mycket orange!
    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
  23. Medlem sedan
    Dec 2001
    #12

    Zacharias rum

    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    Inget direkt tema, men vitt och ljusblått dominerar (tapeter med vita och ljusblå ränder, vita hyllor, blått bord med 2 stolar osv) - gardinerna är faktiskt röda (rutiga med små nyckelpigor på)

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    säng, 1 litet bord och 3 stolar (rummet är en f d klädkammare om 3½ kvm)

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    inga - Zacharias rum är så litet att leksakerna får ligga i korgar under sängen och i garderoben i hallen

    Brukar barnen leka i rummet?
    ibland - men oftast ute i hallen

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    Zacharias gillar att läsa saga i sängen

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    ytterligare några kvm!
    Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

    http://www.jordochdjur.se
  24. 12
    Zacharias rum Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    Inget direkt tema, men vitt och ljusblått dominerar (tapeter med vita och ljusblå ränder, vita hyllor, blått bord med 2 stolar osv) - gardinerna är faktiskt röda (rutiga med små nyckelpigor på)

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    säng, 1 litet bord och 3 stolar (rummet är en f d klädkammare om 3½ kvm)

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    inga - Zacharias rum är så litet att leksakerna får ligga i korgar under sängen och i garderoben i hallen

    Brukar barnen leka i rummet?
    ibland - men oftast ute i hallen

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    Zacharias gillar att läsa saga i sängen

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    ytterligare några kvm!
  25. Medlem sedan
    Jul 1999
    #13
    Här kommer svar från oss!
    * Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    Som alla våra barn, så har våran lilla noll-fyra fått välja själv hur hon vill ha det! Och då blev ett stort tema ROSA, samt My Little Pony! Inga stilpoäng, men det är hon som ska bo i det, inte vi vuxna!
    Gardiner: jätte-jätterosa, med My Little Pony.
    Matta: rund, fluffig, illrosa.
    Tapet: Rosa.

    * Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    En söt, gammal, vitmålad bokhylla
    En vit säng med en måne på
    En sån där "tyghylla" med fack från Ikea, rosa
    Ett rosa hemmålat bord med My Little Pony-dekaler.

    * Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    Absolut hennes docksängar och dockvagnar.

    * Brukar barnen leka i rummet?
    Ja! Hon har det minsta rummet av barnen i familjen, men är säkert den som leker mest i rummet, både själv och med kompisar.

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    * Tavlorna av söta djur, och så gardinerna.

    * Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    Hmm, det är ju så litet så något mer går ju inte in... Vi önskar ju ett större rum åt henne, framöver. Får se var det kan bli...
  26. 13
    Här kommer svar från oss!
    * Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    Som alla våra barn, så har våran lilla noll-fyra fått välja själv hur hon vill ha det! Och då blev ett stort tema ROSA, samt My Little Pony! Inga stilpoäng, men det är hon som ska bo i det, inte vi vuxna!
    Gardiner: jätte-jätterosa, med My Little Pony.
    Matta: rund, fluffig, illrosa.
    Tapet: Rosa.

    * Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    En söt, gammal, vitmålad bokhylla
    En vit säng med en måne på
    En sån där "tyghylla" med fack från Ikea, rosa
    Ett rosa hemmålat bord med My Little Pony-dekaler.

    * Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    Absolut hennes docksängar och dockvagnar.

    * Brukar barnen leka i rummet?
    Ja! Hon har det minsta rummet av barnen i familjen, men är säkert den som leker mest i rummet, både själv och med kompisar.

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    * Tavlorna av söta djur, och så gardinerna.

    * Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    Hmm, det är ju så litet så något mer går ju inte in... Vi önskar ju ett större rum åt henne, framöver. Får se var det kan bli...
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #14
    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?

    Jag har målat en bård själv i antikgrönt och i stålblå. Vi hade det över från annat. Linjerna är slarvit målade utan maskeringstejp. Ungefär som om ett barn själv målat. Sen har vi användt wallies, glammeldags flygplan som sitter i lite olika höjd från "bården" och utspritt. Uppe i ett hörn av väggen sitter 4 stycken som flyger i formation.

    Mattan är en lekmatta med motiv afrikanska djur.

    Gardiner från IKEA med avtagbara svansar på djur.
    Har färgat gardinen blå.

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    Ett bord med 2 stolar, garderob och 2 bokhyllor Robin IKEA, en 4 lådig byrå för leksaker, 3xlådor på hjul under sängen. Hylla ovanför dörren från vägg till vägg med alla gossedjur. TV på byrån med DVD, hylla ovan med filmer och musik.

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    Inga.

    Brukar barnen leka i rummet?
    Jajamen.

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    Vet inte. Men all lek är på mattan

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    Snart behövs ett skrivbord. Den får ersätta byrån.

    Lycka till!
  28. 14
    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?

    Jag har målat en bård själv i antikgrönt och i stålblå. Vi hade det över från annat. Linjerna är slarvit målade utan maskeringstejp. Ungefär som om ett barn själv målat. Sen har vi användt wallies, glammeldags flygplan som sitter i lite olika höjd från "bården" och utspritt. Uppe i ett hörn av väggen sitter 4 stycken som flyger i formation.

    Mattan är en lekmatta med motiv afrikanska djur.

    Gardiner från IKEA med avtagbara svansar på djur.
    Har färgat gardinen blå.

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    Ett bord med 2 stolar, garderob och 2 bokhyllor Robin IKEA, en 4 lådig byrå för leksaker, 3xlådor på hjul under sängen. Hylla ovanför dörren från vägg till vägg med alla gossedjur. TV på byrån med DVD, hylla ovan med filmer och musik.

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    Inga.

    Brukar barnen leka i rummet?
    Jajamen.

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    Vet inte. Men all lek är på mattan

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    Snart behövs ett skrivbord. Den får ersätta byrån.

    Lycka till!
  29. Medlem sedan
    Sep 1999
    #15

    mina svar

    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?

    ** Greta delar rum med isn lillasyster (Astrid född 05) de har den här tapeten: http://bp1.blogger.com/_s0ES9sMiKRU/...ah+Shadows.jpg

    resten av väggarna är vita, mattan är ljust grönt, inga gardiner för vi har inte fönster på övervåningen som man kan ha gardiner i. Sen har de gröna sänglampor och röda lådor. Mycket i rummet är vitt men detaljerna är färgglada.

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    ** de har vitt bord, stolar och soffa - dockstol och docksång, en röd byrå, vita garderober med röda stjärnknoppar och en vit bokhylla.

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    ** fisher price köket och de två gigantiska dockvagnarna (brio kombi vagnar), annars går rummet mycket i förvaringens tecken. I bokhyllan tex har de lite roliga lådor (en som ser ut som en dockvagn, ett litet hus osv), Gretas säng är också en sån med tre lådor under.

    Brukar barnen leka i rummet?
    ** javisst, även storasyster går gärna in och leker. Dockor och duplo leker de gärna med.

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    ** tapeten och böckerna tror jag, det är olika skaer som triggar dem

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    ** jag skulle vilja ha mer textilier, färgglada filtar och mer färg öht. Skulle vilja ha en röd vaxduk med vita prickar på att ha på bordet.
  30. 15
    mina svar Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?

    ** Greta delar rum med isn lillasyster (Astrid född 05) de har den här tapeten: http://bp1.blogger.com/_s0ES9sMiKRU/...ah+Shadows.jpg

    resten av väggarna är vita, mattan är ljust grönt, inga gardiner för vi har inte fönster på övervåningen som man kan ha gardiner i. Sen har de gröna sänglampor och röda lådor. Mycket i rummet är vitt men detaljerna är färgglada.

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    ** de har vitt bord, stolar och soffa - dockstol och docksång, en röd byrå, vita garderober med röda stjärnknoppar och en vit bokhylla.

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    ** fisher price köket och de två gigantiska dockvagnarna (brio kombi vagnar), annars går rummet mycket i förvaringens tecken. I bokhyllan tex har de lite roliga lådor (en som ser ut som en dockvagn, ett litet hus osv), Gretas säng är också en sån med tre lådor under.

    Brukar barnen leka i rummet?
    ** javisst, även storasyster går gärna in och leker. Dockor och duplo leker de gärna med.

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    ** tapeten och böckerna tror jag, det är olika skaer som triggar dem

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    ** jag skulle vilja ha mer textilier, färgglada filtar och mer färg öht. Skulle vilja ha en röd vaxduk med vita prickar på att ha på bordet.
  31. Medlem sedan
    Apr 2007
    #16
    Nu har jag hämtat tapetprover! Parvel (min 04) valde en bård med kameler och elefanter, och den passar till tapeten han redan har, så det blir nog bra. Sedan ska vi försöka få dit en väggfast bänkskiva i lämplig höjd. Men min Skrutta som är 6 år vill ha en riktigt mörk tapet, helst svart, och en bård med rymdmotiv. Visst, rymdmotiven är helt OK, men svart?!? Där är vi inte överens, så det lär nog dröja innan hon får sin tapet.
  32. 16
    Nu har jag hämtat tapetprover! Parvel (min 04) valde en bård med kameler och elefanter, och den passar till tapeten han redan har, så det blir nog bra. Sedan ska vi försöka få dit en väggfast bänkskiva i lämplig höjd. Men min Skrutta som är 6 år vill ha en riktigt mörk tapet, helst svart, och en bård med rymdmotiv. Visst, rymdmotiven är helt OK, men svart?!? Där är vi inte överens, så det lär nog dröja innan hon får sin tapet.
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17
    Elsa har inget eget rum, hon delar med sin lillebror.

    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    -Inga gardiner, ingen matta, ingen tapet. Tre vita väggar och en ljust grön.

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    -En säng, en expedit-hylla (IKEA) och ett antal vägghyllor.

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    -Mjukdjuren på hyllor på väggen.

    Brukar barnen leka i rummet?
    -Ja, ofta och mycket.

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    -Sängen (en stor familjevåningsäng där Elsa sover uppe och lillebror nere) och den enorma legolådan.

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    -Plats
  34. 17
    Elsa har inget eget rum, hon delar med sin lillebror.

    Har ni något tema på 04:ans rum, tex vad har ni för gardiner, matta och tapet?
    -Inga gardiner, ingen matta, ingen tapet. Tre vita väggar och en ljust grön.

    Förutom leksaker och leksakslådor, vad har 04:an för möbler i sitt rum?
    -En säng, en expedit-hylla (IKEA) och ett antal vägghyllor.

    Vilka är de mest dominerande leksakerna, som nästan utgör en del av möbleringen?
    -Mjukdjuren på hyllor på väggen.

    Brukar barnen leka i rummet?
    -Ja, ofta och mycket.

    Vad tycker barnet bäst om i rummet?
    -Sängen (en stor familjevåningsäng där Elsa sover uppe och lillebror nere) och den enorma legolådan.

    Vad skulle du vilja ha mer i barnrummet?
    -Plats

Liknande trådar

  1. Barnrummet
    By Nannica in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 07:20
  2. Barnrummet är färdigrenoverat:)
    By Dismonia in forum _0907 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 20:56
  3. Enkät ang möbler och sånt
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 11:33
  4. Barnrummet
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 17:09
  5. Motigt med barnrummet
    By Mme_Knorr in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 18:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar