Hajk i helgen
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Hajk i helgen

    var det för Wilma. Hon har äntligen hittat en aktivitet som hon gillar - scouting !

    Så i helgen hade de Vikingafejden, en tävling för alla Lidingös scoutkårer, sen blev det övernattning i militärtält med kamin. Vi var lite oroliga att de skulle ringa oss om att hon ville bli hämtad, för hon velade fram och tillbaka flera gånger innan lördagen då hon i alla fall verkade någorlunda säker...

    De hade haft jättekul, med många aktiviteter, godisätande och spänning med att t.e.x kissa och borsta tänderna ute i mörkret Ännu ett tecken på att de blir stora fort nu - stannar borta över natten utan lilla mamma.... Hon har ju bara gått 4 tisdagar, fast några barn känner hon ju från fritids sedan tidigare.

    Har era barn några aktiviteter de har fastnat för och gilar ?
  2. 1
    Hajk i helgen var det för Wilma. Hon har äntligen hittat en aktivitet som hon gillar - scouting !

    Så i helgen hade de Vikingafejden, en tävling för alla Lidingös scoutkårer, sen blev det övernattning i militärtält med kamin. Vi var lite oroliga att de skulle ringa oss om att hon ville bli hämtad, för hon velade fram och tillbaka flera gånger innan lördagen då hon i alla fall verkade någorlunda säker...

    De hade haft jättekul, med många aktiviteter, godisätande och spänning med att t.e.x kissa och borsta tänderna ute i mörkret Ännu ett tecken på att de blir stora fort nu - stannar borta över natten utan lilla mamma.... Hon har ju bara gått 4 tisdagar, fast några barn känner hon ju från fritids sedan tidigare.

    Har era barn några aktiviteter de har fastnat för och gilar ?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Emma är lättroad men det hon håller på med nu förutom gymnastiken som tar upp rätt mkt tid sså är det just scouting. De har inte varit ute så mkt än och när de hade hajk var vi bortresta men hon tycker det är kul. Simskolan är annars ngt som står högt i kurs här hemma. Hon har klarat simkunnighetstestet så vi valde att pausa den men det var inte populärt. Får nog inse att det blir mer simning efter jul. Problemet är väl bara att det då blir mer instyrt mot simtävlingar och det vet jag inte om jag vill. Vi får se.
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  4. 2
    Emma är lättroad men det hon håller på med nu förutom gymnastiken som tar upp rätt mkt tid sså är det just scouting. De har inte varit ute så mkt än och när de hade hajk var vi bortresta men hon tycker det är kul. Simskolan är annars ngt som står högt i kurs här hemma. Hon har klarat simkunnighetstestet så vi valde att pausa den men det var inte populärt. Får nog inse att det blir mer simning efter jul. Problemet är väl bara att det då blir mer instyrt mot simtävlingar och det vet jag inte om jag vill. Vi får se.

Liknande trådar

  1. Es första hajk
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-10, 22:43
  2. Hajk med jobbet *OT*
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 07:48
  3. helgen
    By Lin-nea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 17:08
  4. På hajk!
    By **jag** in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 23:11
  5. Den här helgen
    By semla in forum _98 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 16:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar