hål i ryggen
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    hål i ryggen

    min dotter föddes ju den 30/9 och redan från första dagen så såg jag ett veck i ryggslutet,,, precis ovanför rumpan och drar man isär vecket så är det ett litet nålshuvudstort hål... jag ser inte "botten"
    sa detta till både BM och Barnläkaren men dom tittade inte så noga men sa att det inte var någon fara.

    nu har det börjat oroa mig mer o mer....... det finns ju någon missbildning som gör att ryggmärgen inte har slutit sig..... jag ska till BM imorgon och puscha lite mera att dom kollar...... är det någon som vet här vad det kan vara? typ lugna mig innan morgondagen?
  2. 1
    hål i ryggen min dotter föddes ju den 30/9 och redan från första dagen så såg jag ett veck i ryggslutet,,, precis ovanför rumpan och drar man isär vecket så är det ett litet nålshuvudstort hål... jag ser inte "botten"
    sa detta till både BM och Barnläkaren men dom tittade inte så noga men sa att det inte var någon fara.

    nu har det börjat oroa mig mer o mer....... det finns ju någon missbildning som gör att ryggmärgen inte har slutit sig..... jag ska till BM imorgon och puscha lite mera att dom kollar...... är det någon som vet här vad det kan vara? typ lugna mig innan morgondagen?
  3. jenlon
    #2
    Sitter det i anslutning till rumpan eller separat från den? Min dotter (nu snart 8 år) har en sån liten fistelgång ovanför analöppningen som låter precis som du beskriver. Den sitter dock ändå i "rumpvecket". Man kan inte se botten på den tydligt heller men den finns där tydligen ändå. Vi visade också upp det när hon var liten.. Helt ofarlig och har inte ställt till några besvär. Ett ryggmärgsbråck tror jag alla gånger att de hade upptäckt, redan vid ultraljudet. Det medför ju dessutom svåra handikapp. Det tror jag verkligen inte att du behöver oroa dig för.
  4. 2
    Sitter det i anslutning till rumpan eller separat från den? Min dotter (nu snart 8 år) har en sån liten fistelgång ovanför analöppningen som låter precis som du beskriver. Den sitter dock ändå i "rumpvecket". Man kan inte se botten på den tydligt heller men den finns där tydligen ändå. Vi visade också upp det när hon var liten.. Helt ofarlig och har inte ställt till några besvär. Ett ryggmärgsbråck tror jag alla gånger att de hade upptäckt, redan vid ultraljudet. Det medför ju dessutom svåra handikapp. Det tror jag verkligen inte att du behöver oroa dig för.
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    den sitter precis ovanför rumpvecket,,, men bildar ett eget veck kan man säga.

    jag är säkert bara hispig,,, men ska låta BM kolla det imorgon.

    tack för ditt svar .
  6. 3
    den sitter precis ovanför rumpvecket,,, men bildar ett eget veck kan man säga.

    jag är säkert bara hispig,,, men ska låta BM kolla det imorgon.

    tack för ditt svar .
  7. mandelblomma
    #4
    fistelgång tycker jag också det låter som, helt ofarligt.
    Ryggmärgsbrock skulle de absolut ha upptäckt!
  8. 4
    fistelgång tycker jag också det låter som, helt ofarligt.
    Ryggmärgsbrock skulle de absolut ha upptäckt!
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    var hos BM idag och det är som du sa,,, en fistel.
    hon kunde inte se hur djup den var, men så länge den inte blir infekterad så gör dom inte något åt det.
    läkaren ska kika lite extra på den om två veckor.

    dom gjorde även ett ögontest och hon följer redan saker med blicken. Hon är bara 3 veckor.

    nu vaknar hon så det är väl bäst att jag ger henne mat..... det rinner till
  10. 5
    var hos BM idag och det är som du sa,,, en fistel.
    hon kunde inte se hur djup den var, men så länge den inte blir infekterad så gör dom inte något åt det.
    läkaren ska kika lite extra på den om två veckor.

    dom gjorde även ett ögontest och hon följer redan saker med blicken. Hon är bara 3 veckor.

    nu vaknar hon så det är väl bäst att jag ger henne mat..... det rinner till

Liknande trådar

  1. Ont i ryggen...
    By Lela77 in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 11:02
  2. ont i ryggen!
    By loppan74 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 19:44
  3. Ont i ryggen!
    By Anna30 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 10:30
  4. Ont i ryggen.. :(
    By tingla_bu in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 21:22
  5. jag har ont i ryggen
    By 26. nov in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar