Måste fråga en sak...
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Måste fråga en sak...

    Svara utifrån er själv, helt ärligt. Ditt barn har svårt att plugga. Om det beror på brist på intresse eller om det är lathet eller nåt annat vet vi inte i detta läge. Men barnet har svårt att plugga och ta till sej. Ni sätter upp regler hemma om hur pluggning ändå ska gå till och talar om att "det ändå upp till dej och kräver inte att du måste ha mvg i allt och vi finns här om du behöver hjälp."
    Inte en enda fråga ställs i form av: Kan du förhöra mej eller...vad betyder det här... odyl. Två prov har gjorts sen det diskuterades fram förändringar, varav både verkar vara godkända. (innan var det icke godkänt) Så det är ju ett steg i rätt riktning trots allt. Skulle du nöja dej med detta? Säg att ditt barn gärna berättar om olika saker de fått göra i skolan, men det visar sej att majoriteten av allt ditt barn berättar han/hon gjort är saker som gått fel...skulle det oroa dej eller skulle du tänka - jamen vaddå, de går ju i skolan för att lära sej. Ditt barn går på gymnasiet och har själv valt detta program utifrån sitt hjärta.
    (jag pratade ju en del om fostersonen för en tid sen så ni kanske känner igen mitt "problem")
  2. 1
    Måste fråga en sak... Svara utifrån er själv, helt ärligt. Ditt barn har svårt att plugga. Om det beror på brist på intresse eller om det är lathet eller nåt annat vet vi inte i detta läge. Men barnet har svårt att plugga och ta till sej. Ni sätter upp regler hemma om hur pluggning ändå ska gå till och talar om att "det ändå upp till dej och kräver inte att du måste ha mvg i allt och vi finns här om du behöver hjälp."
    Inte en enda fråga ställs i form av: Kan du förhöra mej eller...vad betyder det här... odyl. Två prov har gjorts sen det diskuterades fram förändringar, varav både verkar vara godkända. (innan var det icke godkänt) Så det är ju ett steg i rätt riktning trots allt. Skulle du nöja dej med detta? Säg att ditt barn gärna berättar om olika saker de fått göra i skolan, men det visar sej att majoriteten av allt ditt barn berättar han/hon gjort är saker som gått fel...skulle det oroa dej eller skulle du tänka - jamen vaddå, de går ju i skolan för att lära sej. Ditt barn går på gymnasiet och har själv valt detta program utifrån sitt hjärta.
    (jag pratade ju en del om fostersonen för en tid sen så ni kanske känner igen mitt "problem")
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Jag tror att för att få barn/ugndomar att förstå att det är viktigt att klara sig i skolan, så måste man visa att skolarbetet är viktigt för dig. Alltså vad händer om du säger; jag vill gärna hjälpa dig ikväll med svenska, vad har ni för böcker? vad läser ni om nu? Etc.

    Jag skulle börja där.
  4. 2
    Jag tror att för att få barn/ugndomar att förstå att det är viktigt att klara sig i skolan, så måste man visa att skolarbetet är viktigt för dig. Alltså vad händer om du säger; jag vill gärna hjälpa dig ikväll med svenska, vad har ni för böcker? vad läser ni om nu? Etc.

    Jag skulle börja där.
  5. Gretah
    #3
    Fast vi har ju gjort så och det hjälper ändå inte.
  6. 3
    Fast vi har ju gjort så och det hjälper ändå inte.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    då vet jag inte. Men att forsätta visa sig intresserade. Och det hade ju vänt lite verakde som? Hoppas det fortsätter så!
  8. 4
    då vet jag inte. Men att forsätta visa sig intresserade. Och det hade ju vänt lite verakde som? Hoppas det fortsätter så!

Liknande trådar

  1. Måste bara fråga en liten fråga :)
    By Sanna, William&Linus in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 06:33
  2. Måste fråga utifrån en fråga
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:50
  3. Måste fråga.....
    By Teszla in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 18:08
  4. måste fråga en dum fråga eller nåt
    By MYZOXE! in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 23:27
  5. Dum fråga kanske men måste fråga..
    By Måste få veta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 12:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar