Sammandragningar / ont??
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Sammandragningar / ont??

    Hej på er..

    Som ni vet är detta min första bäbis...
    De senaste dagarna har min mage förändrats drastiskt.. Den har blivit stenhård och jag tror att jag får sammandragningar till och från. Spec när jag suttit ned och reser mig upp gör det ont o drar i magen och den blir ännu hårdare. Ibland känns det som om "sammandragningen" sprider sig ned till underlivet.. För ibland kan det lixom börja som en "huggande" smärta långt upp i underlivet.. Jätteobehagligt..
    Nån som vet nått om det här...
    Min mage har plötsligt blivit så annorlunda och fått sitt eget liv (förutom lillen där inne)..

    Han rör sig som en galning och ger mig säkert blåmärken.. Men det märks att det börjar bli trängre.. Han sparkar inte lika mkt längre.. Han trycker och rör sig och drar armar o ben mot insidan av magen. Kanske är för trångt för att sparka... Åh vad jag längtar efter honom... *suckar drömmande*

    Andningen har blitt värre.. Ätningen med.. Jag blir SUPERHUNGRIG och måste äta nu genast. Sen äter jag typ 2 tuggor och blir proppmätt så det känns som jag ska explodera. Sen blir jag hungrig efter en stund igen.. Antar att detta är normalt..

    Har vaknat på natten av att jag haft ont i magen lite med också.. Men jag vet ju att det är normalt med sammandragningar o lite förvärkar oså i denna tid!!...

    Min man lade sina iskalla händer på min mage.. Och min mage reagerade och Drog ihop sig och det gjort oont.. Vet inte om det var MIN reaktion som startade magens reaktion.. Är lite allmänt förvirrad på magen just nu..

    Pluggar som en galning.. Tenta i rättsvetenskap på Fredag.. Vet inte hur det ska gå.. Det är förbannat svårt iaf.

    Kram på er alla o alla magar.
    Maria Kingsley ♥ ♥ William född 21/12-08 ♥ ♥ Leopold född 11/9-10 ♥ ♥
    http://mariakingsley.wordpress.com
  2. 1
    Sammandragningar / ont?? Hej på er..

    Som ni vet är detta min första bäbis...
    De senaste dagarna har min mage förändrats drastiskt.. Den har blivit stenhård och jag tror att jag får sammandragningar till och från. Spec när jag suttit ned och reser mig upp gör det ont o drar i magen och den blir ännu hårdare. Ibland känns det som om "sammandragningen" sprider sig ned till underlivet.. För ibland kan det lixom börja som en "huggande" smärta långt upp i underlivet.. Jätteobehagligt..
    Nån som vet nått om det här...
    Min mage har plötsligt blivit så annorlunda och fått sitt eget liv (förutom lillen där inne)..

    Han rör sig som en galning och ger mig säkert blåmärken.. Men det märks att det börjar bli trängre.. Han sparkar inte lika mkt längre.. Han trycker och rör sig och drar armar o ben mot insidan av magen. Kanske är för trångt för att sparka... Åh vad jag längtar efter honom... *suckar drömmande*

    Andningen har blitt värre.. Ätningen med.. Jag blir SUPERHUNGRIG och måste äta nu genast. Sen äter jag typ 2 tuggor och blir proppmätt så det känns som jag ska explodera. Sen blir jag hungrig efter en stund igen.. Antar att detta är normalt..

    Har vaknat på natten av att jag haft ont i magen lite med också.. Men jag vet ju att det är normalt med sammandragningar o lite förvärkar oså i denna tid!!...

    Min man lade sina iskalla händer på min mage.. Och min mage reagerade och Drog ihop sig och det gjort oont.. Vet inte om det var MIN reaktion som startade magens reaktion.. Är lite allmänt förvirrad på magen just nu..

    Pluggar som en galning.. Tenta i rättsvetenskap på Fredag.. Vet inte hur det ska gå.. Det är förbannat svårt iaf.

    Kram på er alla o alla magar.
  3. Medlem sedan
    Jun 2008
    #2
    Hallå
    Sammandragningar kan vara jobbiga.. tycker jag.. Magen som blir som en fyrkant känns det som och stenhård.. *aj*

    Nyfiken.. Vad läser du till??
  4. 2
    Hallå
    Sammandragningar kan vara jobbiga.. tycker jag.. Magen som blir som en fyrkant känns det som och stenhård.. *aj*

    Nyfiken.. Vad läser du till??
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Jo, det låter onekligen som rejäla förvärkar. Jobbigt!! Jag vet, lever med det konstant liksom det där huggandet i underlivet som du beskriver. Kommer det ofta, regelbundet kanske du bör åka och kolla upp så allt är ok. Urinvägsinfektion kan ge ökade sammandragningar och smärta, och det är ju alltid bättre att kolla en gång för mycket än att gå och vara orolig i onödan.
    Lycka till på tentan!!! Kram!
  6. 3
    Jo, det låter onekligen som rejäla förvärkar. Jobbigt!! Jag vet, lever med det konstant liksom det där huggandet i underlivet som du beskriver. Kommer det ofta, regelbundet kanske du bör åka och kolla upp så allt är ok. Urinvägsinfektion kan ge ökade sammandragningar och smärta, och det är ju alltid bättre att kolla en gång för mycket än att gå och vara orolig i onödan.
    Lycka till på tentan!!! Kram!
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    Läser till samhälls och beteendevetare... Men just nu är det rättsvetenskap A (inom programmet)
  8. 4
    Läser till samhälls och beteendevetare... Men just nu är det rättsvetenskap A (inom programmet)
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Tackar tackar...

    Varför hugger det i underlivet??.. *undrar*...
    Vet du?
  10. 5
    Tackar tackar...

    Varför hugger det i underlivet??.. *undrar*...
    Vet du?
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Nja, har fått olika svar på detta. Att det är bebben som trycker på och sparkas på känsliga ställen, eller att det kan vara sammandragniongarna som påverkar eller helt enkelt bara ligamentsmärtor. Jag vet faktiskt inte vad jag skall tro, men ibland känns det som att lillkillen håller på att trilla ut..
  12. 6
    Nja, har fått olika svar på detta. Att det är bebben som trycker på och sparkas på känsliga ställen, eller att det kan vara sammandragniongarna som påverkar eller helt enkelt bara ligamentsmärtor. Jag vet faktiskt inte vad jag skall tro, men ibland känns det som att lillkillen håller på att trilla ut..
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    Hej!
    Har ont ibland o då håller det på o spänner o har sig i magen i ett par dagar sen blir det lungt...
    Man känner bara av lite puffar inifrån.
    Kändes i söndags o måndags som det var dax, men nu är det lungna puckar igen...
    Förstår ingenting.
    Ska tilll mvc imorgon så ska jag fråga.
    Hoppas du mår bättre!
    Kram
  14. 7
    Hej!
    Har ont ibland o då håller det på o spänner o har sig i magen i ett par dagar sen blir det lungt...
    Man känner bara av lite puffar inifrån.
    Kändes i söndags o måndags som det var dax, men nu är det lungna puckar igen...
    Förstår ingenting.
    Ska tilll mvc imorgon så ska jag fråga.
    Hoppas du mår bättre!
    Kram
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Får inte direkt ont...

    ...men har sammandragningar väldigt ofta. Ses ofta stå dubbelvikt vid spisen, t ex... Eller på annan plats, när det sätter igång. Tungt och obekvämt, mest, men jag har aldrig haft den där känslan av att de är på väg att trilla ut, eller stickningar heller.
    Har väl polokrage på livmodern eller nåt...

    Det där med maten är typiskt, ja! Min man la upp mat åt mig igår, och jag sa:
    - NEJ, nej, nej, det där blir alldeles för mycket!
    - Jamen, om det hade varit för ett halvår sedan hade du blivit ARG på mig om jag hade gett dig så här lite.
    - Men nu får ju ingenting PLATS! Har du inte varit med de sista månaderna eller?
    Samtidigt så är ju magen FÖR stor på kvällen, så man knappt kan sitta annat än bakåtlutad.
    Charmerande!
    Läste någonstans att ämnesomsättningen går upp efter v. 30, så att man ska svettas mer. Antar att man också blir hungrigare då.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  16. 8
    Får inte direkt ont... ...men har sammandragningar väldigt ofta. Ses ofta stå dubbelvikt vid spisen, t ex... Eller på annan plats, när det sätter igång. Tungt och obekvämt, mest, men jag har aldrig haft den där känslan av att de är på väg att trilla ut, eller stickningar heller.
    Har väl polokrage på livmodern eller nåt...

    Det där med maten är typiskt, ja! Min man la upp mat åt mig igår, och jag sa:
    - NEJ, nej, nej, det där blir alldeles för mycket!
    - Jamen, om det hade varit för ett halvår sedan hade du blivit ARG på mig om jag hade gett dig så här lite.
    - Men nu får ju ingenting PLATS! Har du inte varit med de sista månaderna eller?
    Samtidigt så är ju magen FÖR stor på kvällen, så man knappt kan sitta annat än bakåtlutad.
    Charmerande!
    Läste någonstans att ämnesomsättningen går upp efter v. 30, så att man ska svettas mer. Antar att man också blir hungrigare då.
  17. Medlem sedan
    Jul 2000
    #9
    AHA!!! är det därför jag får känslan av att svälta ihjäl med jämna mellanrum... Sedan att det inte går att äta mer än pyttelite innan man spricker, det är ju en annan femma..
  18. 9
    AHA!!! är det därför jag får känslan av att svälta ihjäl med jämna mellanrum... Sedan att det inte går att äta mer än pyttelite innan man spricker, det är ju en annan femma..
  19. Medlem sedan
    Sep 2008
    #10
    Det är säkert bara förvärkar.
    Och det där med maten känner jag igen.
    När jag går i affären är jag vrålhungrig och köper allt gott jag ser och när jag kommer hem så är jag inte alls sugen på det jag köpt eller så blir jag mätt direkt
    Men du...ring in till förlossningen om du är osäker.
    Om inte så bara för att få ett råd.

    Kram!
  20. 10
    Det är säkert bara förvärkar.
    Och det där med maten känner jag igen.
    När jag går i affären är jag vrålhungrig och köper allt gott jag ser och när jag kommer hem så är jag inte alls sugen på det jag köpt eller så blir jag mätt direkt
    Men du...ring in till förlossningen om du är osäker.
    Om inte så bara för att få ett råd.

    Kram!
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11
    Ja.. Det är ingen fara med mig.. Blir ju nojjig bara..
    Lillkillen lever lika mkt rövare som vanligt.. (fast mer rörelser och puttande inte sparkar)
  22. 11
    Ja.. Det är ingen fara med mig.. Blir ju nojjig bara..
    Lillkillen lever lika mkt rövare som vanligt.. (fast mer rörelser och puttande inte sparkar)
  23. Medlem sedan
    Nov 2007
    #12
    JA.. JAg sitter också mest bakåtlutad på kvällarna.. Känner mig som en flooodhäst!...
  24. 12
    JA.. JAg sitter också mest bakåtlutad på kvällarna.. Känner mig som en flooodhäst!...

Liknande trådar

  1. Sammandragningar?
    By Estrella in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 15:35
  2. Sammandragningar
    By Malmborg in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 10:17
  3. Uj, med sammandragningar...
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 21:35
  4. Sammandragningar
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 21:37
  5. sammandragningar
    By cicca in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 17:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar