Inga pussar....
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Inga pussar....

    Jag har en son som blir 6 i december.
    Jag funderar och är lite ledsen över det faktum att ha INTE vill ha några pussar. T ex vid läggning så parerar han med armarna så att jag inte ska nå och pussa.
    Jag har börjat uppmärksamma det detta året och undrar vad och om något är fel?
    Är det normalt att de viker undan för kramar/pussar eller har jag felat stort på något område i o m beteendet?

    Jag blir så ledsen att jag inte får pussa han godnatt och berätta hur mycket jag älskar honom innan han somnar.......
    Någon annan som har det så här?

    Tacksam för tankar/erfarenheter....
  2. 1
    Inga pussar.... Jag har en son som blir 6 i december.
    Jag funderar och är lite ledsen över det faktum att ha INTE vill ha några pussar. T ex vid läggning så parerar han med armarna så att jag inte ska nå och pussa.
    Jag har börjat uppmärksamma det detta året och undrar vad och om något är fel?
    Är det normalt att de viker undan för kramar/pussar eller har jag felat stort på något område i o m beteendet?

    Jag blir så ledsen att jag inte får pussa han godnatt och berätta hur mycket jag älskar honom innan han somnar.......
    Någon annan som har det så här?

    Tacksam för tankar/erfarenheter....
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Min 4-åring har alltid varit så. Han accepterar kramar, men pussar vill han verkligen inte ha!
    Jag brukar fråga om han vill ha en puss då han ska sova, men svaret är alltid nekande. KRam kan jag få utdela, efter nådigt tillstånd.

    Min snart 6-åring vill däremot ha hur mycket pussar som helst! Hon pussar gärna stora, blöta pussar mitt på munnen.

    Båda barnen har jag uppfostrat på samma sätt, så jag tror inte att du felat stort på något område.

    Om din son inte undviker övrig kontakt så tror jag bara att han inte gillar allt för fysisk manifestation av kärlek. Visa att du älskar honom på annat sätt!
  4. 2
    Min 4-åring har alltid varit så. Han accepterar kramar, men pussar vill han verkligen inte ha!
    Jag brukar fråga om han vill ha en puss då han ska sova, men svaret är alltid nekande. KRam kan jag få utdela, efter nådigt tillstånd.

    Min snart 6-åring vill däremot ha hur mycket pussar som helst! Hon pussar gärna stora, blöta pussar mitt på munnen.

    Båda barnen har jag uppfostrat på samma sätt, så jag tror inte att du felat stort på något område.

    Om din son inte undviker övrig kontakt så tror jag bara att han inte gillar allt för fysisk manifestation av kärlek. Visa att du älskar honom på annat sätt!
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Tack för ditt svar!
    Det är lika för mig att mitt andra barn gärna både pussas och kramas men pojken är inte lika intresserad. Jag får ju också krama, det är ok, men just pussandet avstår han och jag får helt enkelt göra som du och fråga om han vill ha en puss.
    Hämtar jag han på t ex förskolklass så springer han emot och ger en stor kram och samma om vi ska skiljas åt så är det ok att kramas mycket. Och det är ju positivt att han vill ha den slags närkontakt.

    Återigen tack för svar! Man känner sig redan bättre till mods! :-)
  6. 3
    Tack för ditt svar!
    Det är lika för mig att mitt andra barn gärna både pussas och kramas men pojken är inte lika intresserad. Jag får ju också krama, det är ok, men just pussandet avstår han och jag får helt enkelt göra som du och fråga om han vill ha en puss.
    Hämtar jag han på t ex förskolklass så springer han emot och ger en stor kram och samma om vi ska skiljas åt så är det ok att kramas mycket. Och det är ju positivt att han vill ha den slags närkontakt.

    Återigen tack för svar! Man känner sig redan bättre till mods! :-)

Liknande trådar

  1. Pussar och el.
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 09:08
  2. Tre blöta pussar :)
    By azza in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 12:42
  3. Pussar!
    By kids in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 20:34
  4. Ang pussar
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 00:53
  5. Pussar
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 13:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar