glad och ledsen samtidigt
Gravidsnack
  1. ojsan med 4:an
    #1

    glad och ledsen samtidigt

    Har blivit gravid, trotts minipiller... Har haft svårt att bli gravid tidigare och nu när vi inte ville ha ett till barn (iallafall inte nu om något/några år kanske) då har jag helt plötslit blivit SUPER FERTIL. Vi ska behålla barnet, så känner både jag och min man men jag har ändå så dubbla känslor... Har haft jätte tunga graviditeter denna kommer sannolikt bli likadan. Sammandragningar och risk för förtidsbörd. Sjukskriven har jag blivit tidigt, beordrad sängläge i veckor, ligga på sjukhus... Kontroller i tid och otid... SUCK!!!
    Är ju glad över en till liten samtidigt får jag ångest. Kommer vi att räcka till? Våra andra barn som vi har hos oss kommer att vara 2 år och 3½ år. Så vi kommer ha tre barn under 4 år... Jag har ju just börjat jobba igen efter varit föräldraledig, nytt jobb som jag verkligen gillar och ja nu ska jag väl bli sjukskriven igen i vår och sedan vara föräldraledig igen.
    Får skuldkänslor, denna lilla skrutt som nu finns i min mage väcker inte bara lycka och glädje som dennes syskon gjort då vi fått reda på att de blivit till... Så mycket tankar och känslor. Det blir väl kanske bättre när det gått en tid och chocken lagt sig och vi rett ut alla känslor lite.
  2. 1
    glad och ledsen samtidigt Har blivit gravid, trotts minipiller... Har haft svårt att bli gravid tidigare och nu när vi inte ville ha ett till barn (iallafall inte nu om något/några år kanske) då har jag helt plötslit blivit SUPER FERTIL. Vi ska behålla barnet, så känner både jag och min man men jag har ändå så dubbla känslor... Har haft jätte tunga graviditeter denna kommer sannolikt bli likadan. Sammandragningar och risk för förtidsbörd. Sjukskriven har jag blivit tidigt, beordrad sängläge i veckor, ligga på sjukhus... Kontroller i tid och otid... SUCK!!!
    Är ju glad över en till liten samtidigt får jag ångest. Kommer vi att räcka till? Våra andra barn som vi har hos oss kommer att vara 2 år och 3½ år. Så vi kommer ha tre barn under 4 år... Jag har ju just börjat jobba igen efter varit föräldraledig, nytt jobb som jag verkligen gillar och ja nu ska jag väl bli sjukskriven igen i vår och sedan vara föräldraledig igen.
    Får skuldkänslor, denna lilla skrutt som nu finns i min mage väcker inte bara lycka och glädje som dennes syskon gjort då vi fått reda på att de blivit till... Så mycket tankar och känslor. Det blir väl kanske bättre när det gått en tid och chocken lagt sig och vi rett ut alla känslor lite.
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Förstår dig såå väl. Jag väntar nr 5 ibörjan av december och lände precis likadant som dig då jag fick graviditetsbeskedet. Även jag blev gravid trots p-piller och förra graviditeten var hemsk med prematura sammandragningar, sjukhusvistelser och akutsnitt i v.35 pga svår havandeskapsförgiftning. Min yngsta är visserligen 4 år nu, men fem barn att hinna med kändes skrämmande. Graviditeten har varit jobbig med massor av sammandragningar och foglossning, och nu börjar bltr stiga också, men utan längre sjukhusvistelser än så länge och jag har kunnat jobba fram till nu på 75%. Att det trots allt gått så bra tror jag beror på att jag var så mentalt förberedd på hur jobbigt det skulle bli att jag håller modet uppe trots alla krämpor, då det ändå inte är värre än sist..Svårt att förklara hoppas att du förstår. Jag är iaf jätteglad att jag "vågade" behålla barnet. Lycka till!!!
  4. 2
    Förstår dig såå väl. Jag väntar nr 5 ibörjan av december och lände precis likadant som dig då jag fick graviditetsbeskedet. Även jag blev gravid trots p-piller och förra graviditeten var hemsk med prematura sammandragningar, sjukhusvistelser och akutsnitt i v.35 pga svår havandeskapsförgiftning. Min yngsta är visserligen 4 år nu, men fem barn att hinna med kändes skrämmande. Graviditeten har varit jobbig med massor av sammandragningar och foglossning, och nu börjar bltr stiga också, men utan längre sjukhusvistelser än så länge och jag har kunnat jobba fram till nu på 75%. Att det trots allt gått så bra tror jag beror på att jag var så mentalt förberedd på hur jobbigt det skulle bli att jag håller modet uppe trots alla krämpor, då det ändå inte är värre än sist..Svårt att förklara hoppas att du förstår. Jag är iaf jätteglad att jag "vågade" behålla barnet. Lycka till!!!

Liknande trådar

  1. Glad och ledsen samtidigt
    By Uttern in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 09:04
  2. så ledsen, men glad....
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 22:48
  3. är ledsen o arg samtidigt
    By Anna Panna in forum Styvfamiljer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 07:44
  4. Så besviken och samtidigt glad.
    By smulan-75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 09:45
  5. Ensam men gla´o ledsen samtidigt..
    By Annonym in forum Pappasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar