I tisdags fick Olivia sin hörsel...
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    I tisdags fick Olivia sin hörsel...

    ...kollad. Hon blev kallad till hörselkontroll, vilket jag blev lätt förvånad över - storasyster fick ju inte hörseln kollad förrän vid fyraårskontrollen. Men det visade sig vara rutinkontroll efter öroninflammation! :-)

    I alla fall var Olivia *inte* glad åt det hela. Så fort hon märkte att vi följde efter BVC-sköterskan in i ett rum klängde hon fast som en liten apunge och gallskrek. Senast vi gjorde detta var nämligen vid 18-månaderskontrollen och då var det ju MPR-spruta också... Trollungen var alltså bombsäker på att det var dags för spruta igen!

    Så ni kan tro att hon såg lättad ut när vi berättade att det var klart! :-) "Lia, klaa!", repeterade hon med ett osäkert leende - ända tills vi var ute på trottoaren... Lilla gumman...
    Malin m Alexandra 0103 o Olivia 0606
  2. 1
    I tisdags fick Olivia sin hörsel... ...kollad. Hon blev kallad till hörselkontroll, vilket jag blev lätt förvånad över - storasyster fick ju inte hörseln kollad förrän vid fyraårskontrollen. Men det visade sig vara rutinkontroll efter öroninflammation! :-)

    I alla fall var Olivia *inte* glad åt det hela. Så fort hon märkte att vi följde efter BVC-sköterskan in i ett rum klängde hon fast som en liten apunge och gallskrek. Senast vi gjorde detta var nämligen vid 18-månaderskontrollen och då var det ju MPR-spruta också... Trollungen var alltså bombsäker på att det var dags för spruta igen!

    Så ni kan tro att hon såg lättad ut när vi berättade att det var klart! :-) "Lia, klaa!", repeterade hon med ett osäkert leende - ända tills vi var ute på trottoaren... Lilla gumman...
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Vad bra att de har en sådan rutin vid öroninflammationer. Hoppas att det gick bra för Olivia.
    Visst blir man förvånad ibland över vad de minns?
  4. 2
    Vad bra att de har en sådan rutin vid öroninflammationer. Hoppas att det gick bra för Olivia.
    Visst blir man förvånad ibland över vad de minns?

Liknande trådar

  1. I tisdags så fick jag leka fotomodell
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 10:17
  2. Olivia fick feber....
    By britta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 19:40
  3. Ulle75 fick en son i tisdags.
    By Catti m E, A & S in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 11:06
  4. Jag fick barn i tisdags...
    By Ronja31 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 08:56
  5. Fick en liten tjej i tisdags!
    By Hanna80 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-05-13, 09:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar