En "snart-5-årings" logik...
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    En "snart-5-årings" logik...

    Igår skulle Sofia och Felix gå och simma och Elias fick följa med och sitta på kanten (han simmar på lördagar så det är inte synd om honom)

    I omklädningsrummet så hörde jag hur Elias pratade med en annan stackars mamma och berättade att hans syskon skulle simma men att han bara fick följa med. Han kunde ju inte vara ensam hemma för tänk om han behövde gå och kissa och dörren var låst...

    Är det det största problemet, att dörren till toaletten skulle vara låst, vilket den aldrig är. Att han är lite mörkrädd och inte gillar att vara ensam på en våning när det är mörkt ute, för att inte nämna hela huset, det var visst inte så viktigt. Jag kan komma på ungefär hundra andra anledningar till varför en 5-åring inte ska vara ensam hemma men så ni vet så är det viktigast att nån kan låsa upp toadörren

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    En "snart-5-årings" logik... Igår skulle Sofia och Felix gå och simma och Elias fick följa med och sitta på kanten (han simmar på lördagar så det är inte synd om honom)

    I omklädningsrummet så hörde jag hur Elias pratade med en annan stackars mamma och berättade att hans syskon skulle simma men att han bara fick följa med. Han kunde ju inte vara ensam hemma för tänk om han behövde gå och kissa och dörren var låst...

    Är det det största problemet, att dörren till toaletten skulle vara låst, vilket den aldrig är. Att han är lite mörkrädd och inte gillar att vara ensam på en våning när det är mörkt ute, för att inte nämna hela huset, det var visst inte så viktigt. Jag kan komma på ungefär hundra andra anledningar till varför en 5-åring inte ska vara ensam hemma men så ni vet så är det viktigast att nån kan låsa upp toadörren

    Kram!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Det där med toaletten verkar vara centralt i deras ålder... I somras när vi var hemma i Sverige och vi pratade med kompisar om att de kanske kan komma och hälsa på nån gång - så sa W att han skulle visa dem vårt nya hus och vart toaletten är..
  4. 2
    Det där med toaletten verkar vara centralt i deras ålder... I somras när vi var hemma i Sverige och vi pratade med kompisar om att de kanske kan komma och hälsa på nån gång - så sa W att han skulle visa dem vårt nya hus och vart toaletten är..

Liknande trådar

  1. Tror ni att "snart" kommer snart?
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 16:35
  2. Biomamman "tvingar" hit snart 18-åring
    By Lie09 in forum Styvfamiljer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 12:12
  3. Optimala "snart advent"-musiken
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 11:52
  4. Min 2,5 årings "kommentar"
    By ensamma mamman in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 07:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar