Extramormor, vet ni en sak...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Extramormor, vet ni en sak...

    Jag borde verkligen sova, men jag måste berätta nåt märkligt.

    Min bekant svarade på en annons där det söktes en extramormor. Min bekant, vi kallar henne Pia, svarade. Pia är 43 ca och har 4 egna ungar. Ensamstående, urgullig härlig människa. Hon träffade paret och barnet på ett café och mamman lämnade direkt över pojken, som var 4 månader (sic!). De pratade en stund och Pia fick gulla med bebisen. Nästa gång de träffades så hämtade Pia pojken för hon skulle vara barnvakt lör-sön. Hemma hos sig. Föräldrarna hade/har aldrig varit hos Pia som bor 2-3 mil bort. De gav henne instruktioner som: Visa pojken saker, exvis en bild på en elefant och säg Hej elefanten, gå fram till ett bord och säg Hej bordet. Etc.

    Dessa två ville ha hjälp med pojken för de orkade inte med honom hela tiden. fast de verkade engagera sig lite iaf, då de skulle på babysim innan hon hämtade honom. Dock hade han bara en tunn tröja på sig så Pia lindade in honom i sin jacka för han frös.

    Jag skulle junna fortsätta berätta, men hur märkligt är inte detta beteende? Om det nu är av intresse så har båda föräldrarna bra jobb (adligt efternamn) och inga ekonomiska bekymmer. Men de har ingen släkt eller vänner att avlasta de. Men ändå...
    Jag har tre barn; en av varje
  2. 1
    Extramormor, vet ni en sak... Jag borde verkligen sova, men jag måste berätta nåt märkligt.

    Min bekant svarade på en annons där det söktes en extramormor. Min bekant, vi kallar henne Pia, svarade. Pia är 43 ca och har 4 egna ungar. Ensamstående, urgullig härlig människa. Hon träffade paret och barnet på ett café och mamman lämnade direkt över pojken, som var 4 månader (sic!). De pratade en stund och Pia fick gulla med bebisen. Nästa gång de träffades så hämtade Pia pojken för hon skulle vara barnvakt lör-sön. Hemma hos sig. Föräldrarna hade/har aldrig varit hos Pia som bor 2-3 mil bort. De gav henne instruktioner som: Visa pojken saker, exvis en bild på en elefant och säg Hej elefanten, gå fram till ett bord och säg Hej bordet. Etc.

    Dessa två ville ha hjälp med pojken för de orkade inte med honom hela tiden. fast de verkade engagera sig lite iaf, då de skulle på babysim innan hon hämtade honom. Dock hade han bara en tunn tröja på sig så Pia lindade in honom i sin jacka för han frös.

    Jag skulle junna fortsätta berätta, men hur märkligt är inte detta beteende? Om det nu är av intresse så har båda föräldrarna bra jobb (adligt efternamn) och inga ekonomiska bekymmer. Men de har ingen släkt eller vänner att avlasta de. Men ändå...
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Mycket udda

    varför de inte ville se var Pia bodde,varför barnet var så lättklätt,det reagerade jag på
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Mycket udda varför de inte ville se var Pia bodde,varför barnet var så lättklätt,det reagerade jag på
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Och fyra månader gammal! Tänk att lämna ifrån sig en så liten bara sådär. Han var tydligen "jättesnäll" och sov hela natten etc så det var inte så att han hade kolik eller så. Känns obehagligt på nåt vis.
  6. 3
    Och fyra månader gammal! Tänk att lämna ifrån sig en så liten bara sådär. Han var tydligen "jättesnäll" och sov hela natten etc så det var inte så att han hade kolik eller så. Känns obehagligt på nåt vis.
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4

    det jag

    reagerade på är att de inte vill lära känna extramormorn bättre innan de lämmnar barnet ifrån sig.
  8. 4
    det jag reagerade på är att de inte vill lära känna extramormorn bättre innan de lämmnar barnet ifrån sig.

Liknande trådar

  1. Extramormor sökes!
    By Anonym i gbg in forum Ensamförälder
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-01-31, 14:53
  2. Extramormor/morfar/farmor/farfar?
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 21:09
  3. Extramormor...
    By Zinita in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 10:18
  4. Extramormor sökes..
    By shuna76 in forum Hitta nya vänner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 22:52
  5. Hur hitta en extramormor?
    By muppo in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar