Förvaring julgranskulor
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Förvaring julgranskulor

    hur förvarar ni era julgranskulor? Har dem i skokartonger, men tycker inte det är ngt vidare optimalt. Hittade så denna - är det flipp eller flopp? Ngt att ha eller onödig pryl? http://www.inreda.com/products_find....AYOUT=1&_C=SEK
  2. 1
    Förvaring julgranskulor hur förvarar ni era julgranskulor? Har dem i skokartonger, men tycker inte det är ngt vidare optimalt. Hittade så denna - är det flipp eller flopp? Ngt att ha eller onödig pryl? http://www.inreda.com/products_find....AYOUT=1&_C=SEK
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Jag har sparat kartongerna jag köpte kulorna i och de förvaras i en större låda. Sen har jag köpt vissa kulor löst men å andra sidan har några av de med förpackning gått sönder. Några få har jag inlindade i papper och de ligger i samma låda som de små kartongerna. Jag har tittat och funderat på lådan du hänvisat till, spec. då den reats efter jul. Tycker dock att det räcker med det jag har.
  4. 2
    Jag har sparat kartongerna jag köpte kulorna i och de förvaras i en större låda. Sen har jag köpt vissa kulor löst men å andra sidan har några av de med förpackning gått sönder. Några få har jag inlindade i papper och de ligger i samma låda som de små kartongerna. Jag har tittat och funderat på lådan du hänvisat till, spec. då den reats efter jul. Tycker dock att det räcker med det jag har.
  5. Medlem sedan
    May 2008
    #3
    Jag har kvar dom i kartongerna de kommer i och mindre kulor lägger jag i äggkartonger. Resten ligger i silkepapper i en pappkartong.

    Om du har runda kulor så är väl den där boxen utmärkt!
  6. 3
    Jag har kvar dom i kartongerna de kommer i och mindre kulor lägger jag i äggkartonger. Resten ligger i silkepapper i en pappkartong.

    Om du har runda kulor så är väl den där boxen utmärkt!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Vilken bra box

    En sån skulle jag kunna tänka mig. Jag brukar spara kartongerna som kulorna ligger i, men med 3 ivriga barn går de lätt sönder.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  8. 4
    Vilken bra box En sån skulle jag kunna tänka mig. Jag brukar spara kartongerna som kulorna ligger i, men med 3 ivriga barn går de lätt sönder.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Alldeles för många av mina kulor är köpta utan kartong - bara inslagna i silkespapper. Därför tänkte jag att en låda som denna skulle vara bra.
  10. 5
    Alldeles för många av mina kulor är köpta utan kartong - bara inslagna i silkespapper. Därför tänkte jag att en låda som denna skulle vara bra.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Så små kulor att de får plats i äggkartong har jag inte, utan det är silkespapper och skokartonger. Tror jag ska satsa på lådan i alla fall.
  12. 6
    Så små kulor att de får plats i äggkartong har jag inte, utan det är silkespapper och skokartonger. Tror jag ska satsa på lådan i alla fall.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Ja, jag tyckte den verkade bra! Ska ev förbi Lidingö under veckan, och då ska jag hoppa in på inreda.com och kolla den "live".
  14. 7
    Ja, jag tyckte den verkade bra! Ska ev förbi Lidingö under veckan, och då ska jag hoppa in på inreda.com och kolla den "live".
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    I ikeakartonger, typ flyttkartong men mindre. De är insvepta i silke/tidnings/hushållspapper och sorterade efter färg...fråga inte hur många jag har för jag vågar inte räkna efter! Men förvaringen funkar utmärkt.
  16. 8
    I ikeakartonger, typ flyttkartong men mindre. De är insvepta i silke/tidnings/hushållspapper och sorterade efter färg...fråga inte hur många jag har för jag vågar inte räkna efter! Men förvaringen funkar utmärkt.
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Har för få kulor som skulle passa jag skulle nog bra fylla de 2 undra lite störe facken så inget för mig men passar storlekarna så goo fore it
  18. 9
    Har för få kulor som skulle passa jag skulle nog bra fylla de 2 undra lite störe facken så inget för mig men passar storlekarna så goo fore it
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10
    Har kvar riktigt gamla lådor för julgranskulor. Endel av våra kulor är riktigt gamla och sen fyller jag på med nya i kartongerna när de gamla går sönder.
    Sen brukar nästan alltid julgranskulor säljas i kartong med spec fack,så jag behåller dem. Har allt julgranspynt i en stor flyttkartong. Massa små lådor blir det
  20. 10
    Har kvar riktigt gamla lådor för julgranskulor. Endel av våra kulor är riktigt gamla och sen fyller jag på med nya i kartongerna när de gamla går sönder.
    Sen brukar nästan alltid julgranskulor säljas i kartong med spec fack,så jag behåller dem. Har allt julgranspynt i en stor flyttkartong. Massa små lådor blir det

Liknande trådar

  1. Lite julgranskulor
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 13:44
  2. Till 204 julgranskulor
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 19:37
  3. Julgranskulor?
    By MorM in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 07:06
  4. Jo en fråga om julgranskulor.
    By Anso m F-02 o A-05 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 11:41
  5. Julgranskulor
    By Sara* in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 17:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar