Måndag, skola och ENKÄT!
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Måndag, skola och ENKÄT!

    Hellu alla!

    Sitter i skolan och har bestämt att jag ska få mer gjort än förra gången jag satt här...
    Men kom just att tänka på, vad har ni för yrken eller vad gör ni till vardags?
    Väntar med spänning på en blandad kompott.


    ** Vad arbetar du med? Företag?

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?

    ** Hur länge har du varit där?

    ** Har du någon utbildning?

    ** Är chefen bra?

    ** Vill du byta jobb?

    ** Drömjobb?

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...


    Ha en skön arbetsdag eller en slappardag om du hellre vill och kan ha det.

    Kram till er och vet ni vad... snart är det ännu en ankomstgrupp mindre framför oss.
  2. 1
    Måndag, skola och ENKÄT! Hellu alla!

    Sitter i skolan och har bestämt att jag ska få mer gjort än förra gången jag satt här...
    Men kom just att tänka på, vad har ni för yrken eller vad gör ni till vardags?
    Väntar med spänning på en blandad kompott.


    ** Vad arbetar du med? Företag?

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?

    ** Hur länge har du varit där?

    ** Har du någon utbildning?

    ** Är chefen bra?

    ** Vill du byta jobb?

    ** Drömjobb?

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...


    Ha en skön arbetsdag eller en slappardag om du hellre vill och kan ha det.

    Kram till er och vet ni vad... snart är det ännu en ankomstgrupp mindre framför oss.
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Roligt med enkät! Själv ska jag precis iväg till min skola och opponera hela dagen. Här kommer mina svar innan jag hastar på mig kläderna:


    ** Vad arbetar du med? Företag?
    Jag är student, läser till socionom på Socialhögskolan i Sthlm.

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    Gå på föreläsningar och skriva tentor.

    ** Hur länge har du varit där?
    Snart 1,5 år. Utbildningen är 3,5 år, dvs tre terminer gjorda av sju.

    ** Har du någon utbildning?
    Nej men jag jobbar på det det!

    ** Är chefen bra?
    Nej. Sättet skolan är organiserad på är inget man jublar över direkt, och studierektorn som har hand om oss.. är en katastrof. Tyvärr.

    ** Vill du byta jobb?
    Jag trivs bra som student men det är klart att jag ser fram emot att få komma ut i yrkeslivet. Visserligen skjuter jag ju upp det med ett år nu, men det är det värt.

    ** Drömjobb?
    Jag vet inte faktiskt. Tur att jag har så mycket att välja mellan sen!

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    Bästa var när jag jobbade på förskola, saknar det ibland faktiskt. Sämsta var det jobb jag hade direkt efter studenten, men det ingår väl i hela "första jobbet"-upplevelsen.
  4. 2
    Roligt med enkät! Själv ska jag precis iväg till min skola och opponera hela dagen. Här kommer mina svar innan jag hastar på mig kläderna:


    ** Vad arbetar du med? Företag?
    Jag är student, läser till socionom på Socialhögskolan i Sthlm.

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    Gå på föreläsningar och skriva tentor.

    ** Hur länge har du varit där?
    Snart 1,5 år. Utbildningen är 3,5 år, dvs tre terminer gjorda av sju.

    ** Har du någon utbildning?
    Nej men jag jobbar på det det!

    ** Är chefen bra?
    Nej. Sättet skolan är organiserad på är inget man jublar över direkt, och studierektorn som har hand om oss.. är en katastrof. Tyvärr.

    ** Vill du byta jobb?
    Jag trivs bra som student men det är klart att jag ser fram emot att få komma ut i yrkeslivet. Visserligen skjuter jag ju upp det med ett år nu, men det är det värt.

    ** Drömjobb?
    Jag vet inte faktiskt. Tur att jag har så mycket att välja mellan sen!

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    Bästa var när jag jobbade på förskola, saknar det ibland faktiskt. Sämsta var det jobb jag hade direkt efter studenten, men det ingår väl i hela "första jobbet"-upplevelsen.
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    ** Vad arbetar du med? Företag? förskollärare /arbetsledare

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    organisera arbetet på förskola/skola

    ** Hur länge har du varit där? 1 år

    ** Har du någon utbildning? fskl examen samt rektorsutbildning har downshiftat efter att gått in i väggen .

    ** Är chefen bra? finns förbättringsmöjligheter

    ** Vill du byta jobb? inte jobb men kanske arbetsort

    ** Drömjobb? kvalitetsfrågor inom förskolan ,ledningsuppdrag så småningom igen.

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    svårt tror det var min förra arbetsplats oxå det en förskola, toppen med arbetskamraterna

    Ha en bra dag du med .
  6. 3
    ** Vad arbetar du med? Företag? förskollärare /arbetsledare

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    organisera arbetet på förskola/skola

    ** Hur länge har du varit där? 1 år

    ** Har du någon utbildning? fskl examen samt rektorsutbildning har downshiftat efter att gått in i väggen .

    ** Är chefen bra? finns förbättringsmöjligheter

    ** Vill du byta jobb? inte jobb men kanske arbetsort

    ** Drömjobb? kvalitetsfrågor inom förskolan ,ledningsuppdrag så småningom igen.

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    svårt tror det var min förra arbetsplats oxå det en förskola, toppen med arbetskamraterna

    Ha en bra dag du med .
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Å här kommer mina svar.....;-))

    ** Vad arbetar du med? Kurator inom missbruk

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    Samtal, enskilt och i grupp

    ** Hur länge har du varit där?
    ca 2 år

    ** Har du någon utbildning?
    Socionom, samt pedagogik och kommunikation

    ** Är chefen bra?
    Japp, kanon

    ** Vill du byta jobb?
    Nej, mycket nöjd.

    ** Drömjobb?
    Kanske något med hundar/djur i allmänhet, men skulle svimma som veterinär och tröttna på hunddagis el dylikt.....

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Bästa är nog nu sämsta var på ett ålderdomshem där alla var kalla och ointresserade av människorna som bodde där. Jag slutade efter en dag ;-))
  8. 4
    Å här kommer mina svar.....;-))

    ** Vad arbetar du med? Kurator inom missbruk

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    Samtal, enskilt och i grupp

    ** Hur länge har du varit där?
    ca 2 år

    ** Har du någon utbildning?
    Socionom, samt pedagogik och kommunikation

    ** Är chefen bra?
    Japp, kanon

    ** Vill du byta jobb?
    Nej, mycket nöjd.

    ** Drömjobb?
    Kanske något med hundar/djur i allmänhet, men skulle svimma som veterinär och tröttna på hunddagis el dylikt.....

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Bästa är nog nu sämsta var på ett ålderdomshem där alla var kalla och ointresserade av människorna som bodde där. Jag slutade efter en dag ;-))
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Lycka till på Sopis! ;-)) Funtar på om jag har något som är av intresse, böcker eller kopierade saker.....?? Men hade en härlig bål som examens-ritual ;-)) Jag gick A-klass fm, man brukar väl ha typ samma lärare om man går samma tider märkte vi efter ett tag....
  10. 5
    Lycka till på Sopis! ;-)) Funtar på om jag har något som är av intresse, böcker eller kopierade saker.....?? Men hade en härlig bål som examens-ritual ;-)) Jag gick A-klass fm, man brukar väl ha typ samma lärare om man går samma tider märkte vi efter ett tag....
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    ** Vad arbetar du med? Företag?
    - Ganska stort företag för datorer, skrivare, kopiatorer mm.

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?- Hjälpa till att fixa basic grejjer som är fel i maskinen. Utan att behöva skicka dem på reparation. Kort sagt.

    ** Hur länge har du varit där?
    - Sedan början av september 2008.

    ** Har du någon utbildning?
    - Inte för det här jobbet nej. Självlärd?

    ** Är chefen bra?
    - Jodå. Hård, men rättvis?

    ** Vill du byta jobb?
    - Mmnjaejo... Det är ju inte det här jag VILL syssla med.

    ** Drömjobb?
    - Någonting kreativt. Skapande. Kanske skrivande eller bildbehandling av något slag.

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    - Bästa: nuvarande. Bara p g a de jag arbetar med. Arbetsuppgifterna är ganska tjatiga och inte så omväxlande så kollegorna räddar allt.

    Sämste: OH LORD. Så dåligt som jag mådde på mitt gamla jobb har jag aldrig mått i hela mitt liv.
    Då jobbade jag genom Proffice, med slavlön i receptionen för ARN/HSAN och SHK. Helt ensamt och isolerat utan en endaste arbetskamrat.
    Jag blev t o m sjukskriven för depression under 2 månader under min tid där för jag mådde så fruktansvärt. (Obeskrivligt i min mening.)

    www.bebiserian.blogspot.com
  12. 6
    ** Vad arbetar du med? Företag?
    - Ganska stort företag för datorer, skrivare, kopiatorer mm.

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?- Hjälpa till att fixa basic grejjer som är fel i maskinen. Utan att behöva skicka dem på reparation. Kort sagt.

    ** Hur länge har du varit där?
    - Sedan början av september 2008.

    ** Har du någon utbildning?
    - Inte för det här jobbet nej. Självlärd?

    ** Är chefen bra?
    - Jodå. Hård, men rättvis?

    ** Vill du byta jobb?
    - Mmnjaejo... Det är ju inte det här jag VILL syssla med.

    ** Drömjobb?
    - Någonting kreativt. Skapande. Kanske skrivande eller bildbehandling av något slag.

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    - Bästa: nuvarande. Bara p g a de jag arbetar med. Arbetsuppgifterna är ganska tjatiga och inte så omväxlande så kollegorna räddar allt.

    Sämste: OH LORD. Så dåligt som jag mådde på mitt gamla jobb har jag aldrig mått i hela mitt liv.
    Då jobbade jag genom Proffice, med slavlön i receptionen för ARN/HSAN och SHK. Helt ensamt och isolerat utan en endaste arbetskamrat.
    Jag blev t o m sjukskriven för depression under 2 månader under min tid där för jag mådde så fruktansvärt. (Obeskrivligt i min mening.)

    www.bebiserian.blogspot.com
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    ** Vad arbetar du med? Företag?

    - Arbetar som livsmedelsinspektör inom kommun

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?

    - Inspektioner på livsmedelsanläggningar (ex. restauranger, butiker, skolor m.m.), handläggning av ärenden: ge tillstånd att bedriva livsmedelsverksamhet.

    ** Hur länge har du varit där?

    - På min nuvarande arbetsplats har jag varit sedan januari.

    ** Har du någon utbildning?

    - Miljö- och hälsoskyddsutbildning

    ** Är chefen bra?

    - Ja

    ** Vill du byta jobb?

    - Nej

    ** Drömjobb?

    - Vet inte. Ibland kan jag känna att jag skulle vilja jobba inom kyrkan, men jag nöjer mig med lite uppdrag på fritiden.
  14. 7
    ** Vad arbetar du med? Företag?

    - Arbetar som livsmedelsinspektör inom kommun

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?

    - Inspektioner på livsmedelsanläggningar (ex. restauranger, butiker, skolor m.m.), handläggning av ärenden: ge tillstånd att bedriva livsmedelsverksamhet.

    ** Hur länge har du varit där?

    - På min nuvarande arbetsplats har jag varit sedan januari.

    ** Har du någon utbildning?

    - Miljö- och hälsoskyddsutbildning

    ** Är chefen bra?

    - Ja

    ** Vill du byta jobb?

    - Nej

    ** Drömjobb?

    - Vet inte. Ibland kan jag känna att jag skulle vilja jobba inom kyrkan, men jag nöjer mig med lite uppdrag på fritiden.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Oj, vad spännande, antar att du ibland är lika omtyckt bland krogarna som lapplisorna bland bilfolk som felparkerar.

    Men ett yrke jag önskar att man såg mycket mer av.

    Visst vore det kul att jobba inom kyrkan, men säger som dig. Lite uppdrag då och då räcker gott.

    Lycka till på jobbet, hoppas du inte behöver stänga några ställen.
  16. 8
    Oj, vad spännande, antar att du ibland är lika omtyckt bland krogarna som lapplisorna bland bilfolk som felparkerar.

    Men ett yrke jag önskar att man såg mycket mer av.

    Visst vore det kul att jobba inom kyrkan, men säger som dig. Lite uppdrag då och då räcker gott.

    Lycka till på jobbet, hoppas du inte behöver stänga några ställen.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Det låter hemskt. Så tråkigt när ett företag inte inser att man ska vara rädd om sina anställda.

    Tur att du slapp skiten och att läkare lyssnade på dig så du blev sjukskriven.
  18. 9
    Det låter hemskt. Så tråkigt när ett företag inte inser att man ska vara rädd om sina anställda.

    Tur att du slapp skiten och att läkare lyssnade på dig så du blev sjukskriven.
  19. Medlem sedan
    Jan 2007
    #10
    Vad roligt att få se vad alla jobbar med! Här kommer mina svar:


    ** Vad arbetar du med? Företag?
    - Projektledare på en scenkonst insturition (länsmusik och länsteater sammanslagna) samt delägare i ett nystartat produktionsbolag och produktionsledare för en stor festival.

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    - Att coacha i huvudsak unga som vill arrangera scenkonst och inspirera de som inte har komit på att de vill något än.

    ** Hur länge har du varit där?
    - Projektledare sen augusti 06, produktionsbolag sen hösten 08 och festival sen 02.

    ** Har du någon utbildning?
    - Är utbildad fritidsledare och har läst en del kurser på högskola inom psykologi/socialpsykologi.

    ** Är chefen bra?
    - Han är allt man förväntar sig av en teaterchef... Ganska överdramatisk och ofta arg, men ibland kan han vara riktigt bra att ha att göra med inte minst för att han har väldigt lång erfarenhet.

    ** Vill du byta jobb?
    Ibland. Det är svårt att jobba med kultur i en landstingsbyråkrati..

    ** Drömjobb?
    -Jag har en dröm om att göra ett projekt för ungdomar i glesbygden som verkligen gör skillnad. Fröhoppningsvis blir det av!

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    -Den här kan vara den bästa eftersom jag sitter i en otroligt kreativ miljö på ett projektkontor som vi som jobbar här tillsammans har byggt upp. Sämsta kan ha varit ett hotell jag jobbade på en sommar där det var fruktansvärt dålig stämning.
  20. 10
    Vad roligt att få se vad alla jobbar med! Här kommer mina svar:


    ** Vad arbetar du med? Företag?
    - Projektledare på en scenkonst insturition (länsmusik och länsteater sammanslagna) samt delägare i ett nystartat produktionsbolag och produktionsledare för en stor festival.

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    - Att coacha i huvudsak unga som vill arrangera scenkonst och inspirera de som inte har komit på att de vill något än.

    ** Hur länge har du varit där?
    - Projektledare sen augusti 06, produktionsbolag sen hösten 08 och festival sen 02.

    ** Har du någon utbildning?
    - Är utbildad fritidsledare och har läst en del kurser på högskola inom psykologi/socialpsykologi.

    ** Är chefen bra?
    - Han är allt man förväntar sig av en teaterchef... Ganska överdramatisk och ofta arg, men ibland kan han vara riktigt bra att ha att göra med inte minst för att han har väldigt lång erfarenhet.

    ** Vill du byta jobb?
    Ibland. Det är svårt att jobba med kultur i en landstingsbyråkrati..

    ** Drömjobb?
    -Jag har en dröm om att göra ett projekt för ungdomar i glesbygden som verkligen gör skillnad. Fröhoppningsvis blir det av!

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    -Den här kan vara den bästa eftersom jag sitter i en otroligt kreativ miljö på ett projektkontor som vi som jobbar här tillsammans har byggt upp. Sämsta kan ha varit ett hotell jag jobbade på en sommar där det var fruktansvärt dålig stämning.
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Tråkigt med dålig erfarenhet av äldreomsorgen, för de gamlas skull alltså.

    Spännande med samtal, lite avis på ditt jobb. Jag kanske kan få komma och vara lite prao nån dag.
  22. 11
    Tråkigt med dålig erfarenhet av äldreomsorgen, för de gamlas skull alltså.

    Spännande med samtal, lite avis på ditt jobb. Jag kanske kan få komma och vara lite prao nån dag.
  23. Medlem sedan
    Jul 2001
    #12
    Karamella svarar:

    ** Vad arbetar du med? Företag?
    -Studievägledare på en högskola/universitet

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    -Studievägledning, information mm

    ** Hur länge har du varit där?
    -Har jobbat här i 9 år, men de första åren med lite andra uppgifter.

    ** Har du någon utbildning?
    -Fil. mag. på universitetet.

    ** Är chefen bra?
    -Toppenbra!

    ** Vill du byta jobb?
    -Nej!

    ** Drömjobb?
    -Detta är faktiskt något av ett drömjobb. Sedan har jag ju massa intressen (matlagning, bakning, resor), men som det känns nu så passar det utmärkt att ha dem som just intressen, och inte som jobb.

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    -Skitjobb har man ju haft många. Sen har man haft många jobb där arbetet i sig varit tråkigt, men kollegorna underbarar. Och så har man haft en del där arbetet varit kul men kollegor/chef/ledning har varit under all kritik. Bästa arbetsplats jag haft är nog den jag har nu. Stimulerande uppgifter, underbar chef och fantastiska kollegor.
  24. 12
    Karamella svarar:

    ** Vad arbetar du med? Företag?
    -Studievägledare på en högskola/universitet

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    -Studievägledning, information mm

    ** Hur länge har du varit där?
    -Har jobbat här i 9 år, men de första åren med lite andra uppgifter.

    ** Har du någon utbildning?
    -Fil. mag. på universitetet.

    ** Är chefen bra?
    -Toppenbra!

    ** Vill du byta jobb?
    -Nej!

    ** Drömjobb?
    -Detta är faktiskt något av ett drömjobb. Sedan har jag ju massa intressen (matlagning, bakning, resor), men som det känns nu så passar det utmärkt att ha dem som just intressen, och inte som jobb.

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    -Skitjobb har man ju haft många. Sen har man haft många jobb där arbetet i sig varit tråkigt, men kollegorna underbarar. Och så har man haft en del där arbetet varit kul men kollegor/chef/ledning har varit under all kritik. Bästa arbetsplats jag haft är nog den jag har nu. Stimulerande uppgifter, underbar chef och fantastiska kollegor.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Tycker du ska satsa på ditt drömyrke.
    Det skulle nog organisationen må bra av.

    Sonen har ju precis börjat på dagis, tycker det verkar vara en bra verksamhet. Ett så kallat superdagis med massa avdelningar... kanske inte det man önskar men pedagogerna verkar super.

    Han ska ju byta dagis inför årsskiftet när vi flyttar. Blir spännande att se hur det är där. Det är på mycket mindre ort, snarare by... och mindre kommun.
  26. 13
    Tycker du ska satsa på ditt drömyrke.
    Det skulle nog organisationen må bra av.

    Sonen har ju precis börjat på dagis, tycker det verkar vara en bra verksamhet. Ett så kallat superdagis med massa avdelningar... kanske inte det man önskar men pedagogerna verkar super.

    Han ska ju byta dagis inför årsskiftet när vi flyttar. Blir spännande att se hur det är där. Det är på mycket mindre ort, snarare by... och mindre kommun.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Hoppas du klarar allt du ska klara innan jul, allt känns ju så mycket skönare när man kan ta helg på riktigt.

    det är nog ganska många som tycker det har varit kul att jobba på förskola.
  28. 14
    Hoppas du klarar allt du ska klara innan jul, allt känns ju så mycket skönare när man kan ta helg på riktigt.

    det är nog ganska många som tycker det har varit kul att jobba på förskola.
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Men duu, vad spännande det låter. Blir sugen på teater! Det är något jag besöker hm... aldrig? Synd. Får ändra på det.

    Det där glesbyggdsprojektet låter spännande, vad har du för tankar?
  30. 15
    Men duu, vad spännande det låter. Blir sugen på teater! Det är något jag besöker hm... aldrig? Synd. Får ändra på det.

    Det där glesbyggdsprojektet låter spännande, vad har du för tankar?
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #16
    Ja, ibland är jag hemskt opopulär, men det är inte så farligt. Oftast har man en bra dialog med innehavarna. Men visst har jag fått rejält med skäll nångång

    Idag vabbar jag så jag stänger inget idag iallafall I
  32. 16
    Ja, ibland är jag hemskt opopulär, men det är inte så farligt. Oftast har man en bra dialog med innehavarna. Men visst har jag fått rejält med skäll nångång

    Idag vabbar jag så jag stänger inget idag iallafall I
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Millimins svar

    ** Vad arbetar du med? Företag?
    ***Socionom.

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    *** Utredningar på barn och ungdomar jml SoL och LVU

    ** Hur länge har du varit där?
    *** Sen 2001

    ** Har du någon utbildning?
    *** Jäpp, socionomutb. Läser Master inom folkhälsovetenskap nu.

    ** Är chefen bra?
    *** Ja, tycker jag. Fritt jobb, jag gör som jag vill.. ;-)

    ** Vill du byta jobb?
    *** Ja, börjar bli färdig. Myndighetsutövning är TUNGT emellanåt.

    ** Drömjobb?
    *** Folkhälsostrateg/folkhälsoplanerare

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    *** Värsta när jag sommarjobbade i affär. Chefen var helt galen och genom-ond....

    Millimin
  34. 17
    Millimins svar

    ** Vad arbetar du med? Företag?
    ***Socionom.

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    *** Utredningar på barn och ungdomar jml SoL och LVU

    ** Hur länge har du varit där?
    *** Sen 2001

    ** Har du någon utbildning?
    *** Jäpp, socionomutb. Läser Master inom folkhälsovetenskap nu.

    ** Är chefen bra?
    *** Ja, tycker jag. Fritt jobb, jag gör som jag vill.. ;-)

    ** Vill du byta jobb?
    *** Ja, börjar bli färdig. Myndighetsutövning är TUNGT emellanåt.

    ** Drömjobb?
    *** Folkhälsostrateg/folkhälsoplanerare

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    *** Värsta när jag sommarjobbade i affär. Chefen var helt galen och genom-ond....

    Millimin
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    "Chefen var galen och genom-ond"
    Haha, ser en reklam-ica-Stig framför mig när han jagar dig genom gångarna med en fryst fisk i högsta hugg...

    Haha..
  36. 18
    "Chefen var galen och genom-ond"
    Haha, ser en reklam-ica-Stig framför mig när han jagar dig genom gångarna med en fryst fisk i högsta hugg...

    Haha..
  37. Medlem sedan
    Oct 1999
    #19
    ** Vad arbetar du med? Företag?
    - Jobbar som cafébiträde, företaget heter Fazer Amica.

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    - Sälja kaffe och fika, plus att plocka bort efter vuxna människor som inte kan bära bort en bricka efter sig...

    ** Hur länge har du varit där?
    - Jobbat på detta ställe i över 6 år, men nu är det snart slut. Slutar i januari.

    ** Har du någon utbildning?
    - Nä, de behövs inte. Men jag har gått flera barista-utbildningar...

    ** Är chefen bra?
    - Njae, inte direkt.

    ** Vill du byta jobb?
    - Absolut!!! Är på gång att förändra mitt liv...

    ** Drömjobb?
    - Barnmorska, börjar plugga till det snart...

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    - Har inte haft så många jobb eftersom jag varit på detta så länge, har bara haft bra jobb...
  38. 19
    ** Vad arbetar du med? Företag?
    - Jobbar som cafébiträde, företaget heter Fazer Amica.

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    - Sälja kaffe och fika, plus att plocka bort efter vuxna människor som inte kan bära bort en bricka efter sig...

    ** Hur länge har du varit där?
    - Jobbat på detta ställe i över 6 år, men nu är det snart slut. Slutar i januari.

    ** Har du någon utbildning?
    - Nä, de behövs inte. Men jag har gått flera barista-utbildningar...

    ** Är chefen bra?
    - Njae, inte direkt.

    ** Vill du byta jobb?
    - Absolut!!! Är på gång att förändra mitt liv...

    ** Drömjobb?
    - Barnmorska, börjar plugga till det snart...

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    - Har inte haft så många jobb eftersom jag varit på detta så länge, har bara haft bra jobb...
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Mina egna svar:

    ** Vad arbetar du med? Företag?
    Jag pluggar på distans till undersköterksa, blir förhoppningsvis klar till jul förutom praktik som inte blir av förrän bebis blivit gammal och ska börja på dagis.

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    Läsa och koka kaffe till all personal och elever

    ** Hur länge har du varit där?
    Började i våras, så snart två terminer

    ** Har du någon utbildning?
    Jag är barnskötare, men snart uska också då förstås.

    ** Är chefen bra?
    Hm, finns ju ingen chef men lärarna är bra.

    ** Vill du byta jobb?
    Ja, jag kommer ju inte vilja plugga för alltid.

    ** Drömjobb?
    Hm... Någon form av coach kanske.

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    Bästa var nog när jag var säljare på fältet. Besökte massa olika industrier och typiskt manliga företag. Verkligen en utmaning.
    Sämsta var nog som personlig assistent på ett ställe där väldigt lite fungerade både inom gruppen och organisationen. De satte inte brukaren i centrum utan såg bara hur arbetet ska bli så lätt som möjligt. (=helst ligga på soffan hela kvällen osv.) Så tråkigt.
    Funderade på att kopiera upp SoL och LSS och välja ut vissa punkter. Gjorde det dock inte.
  40. 20
    Mina egna svar:

    ** Vad arbetar du med? Företag?
    Jag pluggar på distans till undersköterksa, blir förhoppningsvis klar till jul förutom praktik som inte blir av förrän bebis blivit gammal och ska börja på dagis.

    ** Dina huvudsakliga uppgifter?
    Läsa och koka kaffe till all personal och elever

    ** Hur länge har du varit där?
    Började i våras, så snart två terminer

    ** Har du någon utbildning?
    Jag är barnskötare, men snart uska också då förstås.

    ** Är chefen bra?
    Hm, finns ju ingen chef men lärarna är bra.

    ** Vill du byta jobb?
    Ja, jag kommer ju inte vilja plugga för alltid.

    ** Drömjobb?
    Hm... Någon form av coach kanske.

    ** Din bästa/sämsta arbetsplats du varit på? Liten motivering...
    Bästa var nog när jag var säljare på fältet. Besökte massa olika industrier och typiskt manliga företag. Verkligen en utmaning.
    Sämsta var nog som personlig assistent på ett ställe där väldigt lite fungerade både inom gruppen och organisationen. De satte inte brukaren i centrum utan såg bara hur arbetet ska bli så lätt som möjligt. (=helst ligga på soffan hela kvällen osv.) Så tråkigt.
    Funderade på att kopiera upp SoL och LSS och välja ut vissa punkter. Gjorde det dock inte.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Enkät om rutiner-skola
    By Anonym in forum Skolbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 09:04
  2. Liten enkät om skola
    By Anonym in forum _97 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 13:46
  3. På tal om skola,
    By -Chrillan- in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 19:57
  4. Enkät: Hur modern är din skola
    By Terese A in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 12:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar