mår illa EFTER jag ätit?
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    mår illa EFTER jag ätit?

    är det inte meningen att man skall må illa innan man äter? jag blir iallafall illamående efter varje måltid-frukosten speciellt. Fler som kör tvärtom som jag...
  2. 1
    mår illa EFTER jag ätit? är det inte meningen att man skall må illa innan man äter? jag blir iallafall illamående efter varje måltid-frukosten speciellt. Fler som kör tvärtom som jag...
  3. Anonym
    #2
    Japp, inte nu men med första barnet. Helt hopplöst på jobbet då det alltid blev mkt att göra efter rasten.
    Men inte så denna gång.
  4. 2
    Japp, inte nu men med första barnet. Helt hopplöst på jobbet då det alltid blev mkt att göra efter rasten.
    Men inte så denna gång.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    mår illa mest hela tiden men som minst efter jag just spytt och då passar jag på att äta konstigt nog är jag sugen då oxå
  6. 3
    mår illa mest hela tiden men som minst efter jag just spytt och då passar jag på att äta konstigt nog är jag sugen då oxå
  7. *Wildchild*
    #4

    Jadå

    fast det var första gången när jag var gravid med mina tvillingar. Då mådde jag illa hela tiden, så fort jag ätit nåt kom det upp igen.

    Denna graviditeten är det inte så iallafall, då kan man lindra illamåendet med att äta lite.
  8. 4
    Jadå fast det var första gången när jag var gravid med mina tvillingar. Då mådde jag illa hela tiden, så fort jag ätit nåt kom det upp igen.

    Denna graviditeten är det inte så iallafall, då kan man lindra illamåendet med att äta lite.
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    Jag mår illa om de går för lång tid mellan att jag äter och om jag äter mig mätt, slutar jag äta innan jag är helt mätt slipper jag den värsta illamåendet.
    Har dock lite svårt för småätandet då jag jobbat hårt sista året på att sluta småäta.
    Men men är nog bara att ge efter för behovet att få i sig näring när det går smärtfritt :-)
    kram
    Anneli
  10. 5
    Jag mår illa om de går för lång tid mellan att jag äter och om jag äter mig mätt, slutar jag äta innan jag är helt mätt slipper jag den värsta illamåendet.
    Har dock lite svårt för småätandet då jag jobbat hårt sista året på att sluta småäta.
    Men men är nog bara att ge efter för behovet att få i sig näring när det går smärtfritt :-)
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #6
    skönt att det är bättre denna gången då
  12. 6
    skönt att det är bättre denna gången då
  13. Medlem sedan
    Aug 2008
    #7
    än så länge har jag inte spytt, men illamåendet har förvärrats under dagen så nu är det nog dax att "gilla läget"
  14. 7
    än så länge har jag inte spytt, men illamåendet har förvärrats under dagen så nu är det nog dax att "gilla läget"
  15. Medlem sedan
    Aug 2008
    #8
    tur att det är lite lindrigare denna gången, tvillingar-jag har alltid funderat på hur det känns med dubbelt av allt i magen händer och fötter åt alla håll
  16. 8
    tur att det är lite lindrigare denna gången, tvillingar-jag har alltid funderat på hur det känns med dubbelt av allt i magen händer och fötter åt alla håll
  17. Medlem sedan
    Aug 2008
    #9
    Jag tror jag skall testa att äta lite mindre- idag åt jag tills jag trodde jag skulle spricka...huga vad läskigt jag mådde sen. Ang småätandet så måste man ha annorlunda regler under graviditeten
  18. 9
    Jag tror jag skall testa att äta lite mindre- idag åt jag tills jag trodde jag skulle spricka...huga vad läskigt jag mådde sen. Ang småätandet så måste man ha annorlunda regler under graviditeten

Liknande trådar

  1. Gravid efter ätit roaccutan?
    By Maja - 3:a? in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 14:01
  2. Gravid efter ätit roaccutan?
    By Maja - 3:a? in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 21:01
  3. Blir ni snabbt hungriga efter ni ätit?
    By Sanna m. M & L in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 10:24
  4. Hur snabbt efter ni ätit
    By Millis1 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 22:13
  5. Efter att ha ätit på
    By sandra & co in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 21:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar