Äl, men inte stora chanser...
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Äl, men inte stora chanser...

    Äl håller väl på för mig just nu, tror jag. Skulle in till doktorn och kolla med ultraljud idag eftersom jag har ätit Pergo den här månaden, men jag har ont i halsen och har feber (bara 38 grader idag, hade 40 grader igår).

    Toppa det med en 3-årig son med öroninflammation och några fina gräl med mannen.

    Det blir nog aldrig någon till bäbis här......

    - ledsen Nina.
  2. 1
    Äl, men inte stora chanser... Äl håller väl på för mig just nu, tror jag. Skulle in till doktorn och kolla med ultraljud idag eftersom jag har ätit Pergo den här månaden, men jag har ont i halsen och har feber (bara 38 grader idag, hade 40 grader igår).

    Toppa det med en 3-årig son med öroninflammation och några fina gräl med mannen.

    Det blir nog aldrig någon till bäbis här......

    - ledsen Nina.
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2
    Usch, vännen, vad jobbigt! Men det är klart att det blir bäbis, även om kanske förutsättningarna inte är de bästa den här månaden.
    Va' inte lessen, allt känns mycket jobbigare när man är sjuk. Du ska se att nästa ÄL är ni friska och glada och gör en riktig praktbäbis. Tänk som jag - juli är ändå ingen bra månad att föda barn i; det är alldeles för varmt för en liten nyfödd då...

    Kram på dig, och krya på er - både du och sonen!
  4. 2
    Usch, vännen, vad jobbigt! Men det är klart att det blir bäbis, även om kanske förutsättningarna inte är de bästa den här månaden.
    Va' inte lessen, allt känns mycket jobbigare när man är sjuk. Du ska se att nästa ÄL är ni friska och glada och gör en riktig praktbäbis. Tänk som jag - juli är ändå ingen bra månad att föda barn i; det är alldeles för varmt för en liten nyfödd då...

    Kram på dig, och krya på er - både du och sonen!
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Inte det mest gynnsamma läget kanske... Hoppas verkligen att både du och sonen kryar på sig snarast! Inte konstigt att ni grälar, det är jobbigt när man både är sjuk själv och har sjuka barn. Det tär på krafterna...

    Klart det blir bebis för er! Det kanske bara inte är rätt tidpunkt nu...

    *kramar om*
  6. 3
    Inte det mest gynnsamma läget kanske... Hoppas verkligen att både du och sonen kryar på sig snarast! Inte konstigt att ni grälar, det är jobbigt när man både är sjuk själv och har sjuka barn. Det tär på krafterna...

    Klart det blir bebis för er! Det kanske bara inte är rätt tidpunkt nu...

    *kramar om*
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #4

    Åh så jobbigt...

    Hoppas det känns bättre idag. Det är jobbigt när oddsen är emot en, i synnerhet som man efter ett tag är så fokuserad på just de dagarna. Säger som Moas mamma, klart att det blir bebis!!!! Det kanske är som för mej och min första Pergo kur, jag blev ju gravid månaden efter.

    Stora tröstkramar från mej!!!!
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  8. 4
    Åh så jobbigt... Hoppas det känns bättre idag. Det är jobbigt när oddsen är emot en, i synnerhet som man efter ett tag är så fokuserad på just de dagarna. Säger som Moas mamma, klart att det blir bebis!!!! Det kanske är som för mej och min första Pergo kur, jag blev ju gravid månaden efter.

    Stora tröstkramar från mej!!!!
  9. Anis
    #5
    Hoppas att du kryar på dig!

    Typiskt att du råkar ut så när du fått hjälp med ÄL...
  10. 5
    Hoppas att du kryar på dig!

    Typiskt att du råkar ut så när du fått hjälp med ÄL...
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6
    Tack alla! Det var jätteskönt att läsa era svar!
    Jag mår redan bättre, ingen feber alls idag och bara ont i halsen kvar. Så jag är på bättringsvägen iallafall. Och *peppar, peppar* penicillinet verkar fungera på sonen!

    Hade en äl-sticka kvar och testade igår utan positivt utslag. Antingen hade jag i måndags kanske, men det tror jag inte. Kanske är det idag?
    Men inga tydliga flytningar den här månaden, men så kanske det blir när man knaprar Pergo? Någon som känner igen det?

    Ja, hur som helst, jag säger som Lena, vad skönt det är att ha er här på Aff! Vet inte heller vad jag skulle ha gjort annars.

    Kramar till er alla!
    -Nina.
  12. 6
    Tack alla! Det var jätteskönt att läsa era svar!
    Jag mår redan bättre, ingen feber alls idag och bara ont i halsen kvar. Så jag är på bättringsvägen iallafall. Och *peppar, peppar* penicillinet verkar fungera på sonen!

    Hade en äl-sticka kvar och testade igår utan positivt utslag. Antingen hade jag i måndags kanske, men det tror jag inte. Kanske är det idag?
    Men inga tydliga flytningar den här månaden, men så kanske det blir när man knaprar Pergo? Någon som känner igen det?

    Ja, hur som helst, jag säger som Lena, vad skönt det är att ha er här på Aff! Vet inte heller vad jag skulle ha gjort annars.

    Kramar till er alla!
    -Nina.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Låter skönt att ni är på bättringsvägen! Ska du lämna prov för att se om du äl-at?

    Jag vet var jag hade varit utan aff... på dårhuset

    Kram
  14. 7
    Låter skönt att ni är på bättringsvägen! Ska du lämna prov för att se om du äl-at?

    Jag vet var jag hade varit utan aff... på dårhuset

    Kram
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8
    åh... vad jag har tänkt på dig... skickar massor av kramar till dig för det behöver du.. Kramiz
  16. 8
    åh... vad jag har tänkt på dig... skickar massor av kramar till dig för det behöver du.. Kramiz
  17. Medlem sedan
    Jan 1998
    #9

    Så har det varit för mej med

    med Pergo. Jättelite flytningar. Däremot tycker jag att äl kommer senare så du kanske inte har haft ännu??? Hoppas det!! Håller tummarna!!!
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  18. 9
    Så har det varit för mej med med Pergo. Jättelite flytningar. Däremot tycker jag att äl kommer senare så du kanske inte har haft ännu??? Hoppas det!! Håller tummarna!!!
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10
    Om jag minns rätt är en av beverkningarna av tex pergo att man blir torrare, så du kanske inte ser så mycket flytningar när du äter det.
  20. 10
    Om jag minns rätt är en av beverkningarna av tex pergo att man blir torrare, så du kanske inte ser så mycket flytningar när du äter det.

Liknande trådar

  1. Chanser?
    By Bebislängtan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 18:18
  2. Vad är mina chanser?
    By Maleva in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 15:42
  3. Vad har jag för chanser tro?
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 14:14
  4. 1:a reserv, chanser?
    By mia m elin o lina in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 10:33
  5. Goda chanser??
    By Betty in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 15:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar