Wisc-test
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Wisc-test

    Hallå alla!
    Jag är ny på att skriva här.
    Sonen sitter just nu hos en Psykolog och gör Wisc testet. Vet inte om jag tycker det känns bra eller om jag har "tömt ut" alla känslor inför detta.
    Jag tror inte att han har några "intelligens" problem, men det är väl standard att göra detta testet.
    Det ende jag vet i hela den här känsloröran är att O ska få svar på varför han är som han är...Hans egna ord.
    Han konstaterar ofta att han är annorlunda, "dum i huvet" och ingen tycker om honom. Tänk vad hemska saker de kan få för sig.
    När jag läser om alla er andra och era problem så känner jag att jag "bara" gnäller och att vi inte har så svåra problem, och i nästa ögonblick så sker något här eller i skolan och så inser jag att nåt är fel..
    Rörigt blev det men jag vet inte hur jag ska göra eller känna....
  2. 1
    Wisc-test Hallå alla!
    Jag är ny på att skriva här.
    Sonen sitter just nu hos en Psykolog och gör Wisc testet. Vet inte om jag tycker det känns bra eller om jag har "tömt ut" alla känslor inför detta.
    Jag tror inte att han har några "intelligens" problem, men det är väl standard att göra detta testet.
    Det ende jag vet i hela den här känsloröran är att O ska få svar på varför han är som han är...Hans egna ord.
    Han konstaterar ofta att han är annorlunda, "dum i huvet" och ingen tycker om honom. Tänk vad hemska saker de kan få för sig.
    När jag läser om alla er andra och era problem så känner jag att jag "bara" gnäller och att vi inte har så svåra problem, och i nästa ögonblick så sker något här eller i skolan och så inser jag att nåt är fel..
    Rörigt blev det men jag vet inte hur jag ska göra eller känna....
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    WISC-test är standard att man börjar med, och det är toppen att få reda på mer om starkare och svagare sidor/förmågor, eller snarare få papper på dem. Då har man nåt att utgå ifrån och jobba med. Jag är bara evigt tacksam att ha fått göra det på ungarna och även själv, fast då heter det iofs WAIS.

    Hoppas det blir bra sen, för din pojk, i skolan o så. Lycka till med vidare utredning!
  4. 2
    WISC-test är standard att man börjar med, och det är toppen att få reda på mer om starkare och svagare sidor/förmågor, eller snarare få papper på dem. Då har man nåt att utgå ifrån och jobba med. Jag är bara evigt tacksam att ha fått göra det på ungarna och även själv, fast då heter det iofs WAIS.

    Hoppas det blir bra sen, för din pojk, i skolan o så. Lycka till med vidare utredning!

Liknande trådar

  1. Tid för wisc-test
    By caffellatte in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 22:46
  2. wisc-test /npf
    By Achelois in forum Bokstavsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 19:03
  3. WISC,test
    By Mamma Trött in forum Bokstavsbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 10:18
  4. Vad är ett WISC test
    By Nettan71 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 23:31
  5. Wisc test
    By mangörsågottmankan in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 22:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar