Fötter
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    Fötter

    Tänkte höra med er mammor om det är fler än jag som har ont i fötterna sen ni fick barn. I slutet av graviditeten hade jag ont men jag trodde att det hade att göra med att jag var så svullen. Men nu 2 månader efter så har jag fortfarande ont i fötterna, speciellt på morgonen eller om jag har suttit still en stund. Mina fötter har även blivit en aning större sen jag fick barn. Kan det ha ett samband? Hade besvär med foglossning, kan det även påverka fötterna? Tacksam för svar!
  2. 1
    Fötter Tänkte höra med er mammor om det är fler än jag som har ont i fötterna sen ni fick barn. I slutet av graviditeten hade jag ont men jag trodde att det hade att göra med att jag var så svullen. Men nu 2 månader efter så har jag fortfarande ont i fötterna, speciellt på morgonen eller om jag har suttit still en stund. Mina fötter har även blivit en aning större sen jag fick barn. Kan det ha ett samband? Hade besvär med foglossning, kan det även påverka fötterna? Tacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Större fötter efter graviditet är vanligt Det andra är jag inte säker på, men gissar att dina hålfötter kan ha sjunkit ihop, av tyngden och av att lederna mjukas upp under graviditeten. Du skulle kunna testa inlägg. Då lyfts foten upp och får stöd och foten får dessutom en annan vinkel, vilket underlättar för knäna.

    Två månader är inte så länge... Efter min första graviditet tyckte jag inte att kroppen och lederna satt ihop ordentligt förrän efter nästan ett halvår Efter min andra graviditet mådde jag prima och fick lust att klättra i träd efter bara två veckor!
  4. 2
    Större fötter efter graviditet är vanligt Det andra är jag inte säker på, men gissar att dina hålfötter kan ha sjunkit ihop, av tyngden och av att lederna mjukas upp under graviditeten. Du skulle kunna testa inlägg. Då lyfts foten upp och får stöd och foten får dessutom en annan vinkel, vilket underlättar för knäna.

    Två månader är inte så länge... Efter min första graviditet tyckte jag inte att kroppen och lederna satt ihop ordentligt förrän efter nästan ett halvår Efter min andra graviditet mådde jag prima och fick lust att klättra i träd efter bara två veckor!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Jodå, jag fick både större fötter och ont i dem, särskilt på morgonen (dock ej foglossning under graviditet)!

    Något halvår efter det att jag fick barn gick jag till en sjukgymnast och fick också speciella inlägg utprovade. Jag minns inte exakt vad sjukgymnasten gjorde, men hon tryckte på fötterna som om hon flyttade på benen i foten, och det hjälpte. Kontakta din vårdcentral och se om du kan få hjälp!
  6. 3
    Jodå, jag fick både större fötter och ont i dem, särskilt på morgonen (dock ej foglossning under graviditet)!

    Något halvår efter det att jag fick barn gick jag till en sjukgymnast och fick också speciella inlägg utprovade. Jag minns inte exakt vad sjukgymnasten gjorde, men hon tryckte på fötterna som om hon flyttade på benen i foten, och det hjälpte. Kontakta din vårdcentral och se om du kan få hjälp!

Liknande trådar

  1. Fötter
    By khimera in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 10:23
  2. Fötter
    By miss thunder in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 21:05
  3. Fötter
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 12:51
  4. ang fötter
    By annasthlm in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 16:32
  5. Nu är m na fötter...
    By *Lillan* in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 08:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar