Julenkät...
_0405 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Julenkät...

    ja jag vet att vi haft flera stycken här tidigare jular men jag minns då ingenting

    Så här kommer mina frågor:

    1. Hur många julklappar kommer ert majbarn att få utav er föräldrar?

    2. Vad kommer ert majbarn att få för något?

    3. Vad är er favorit på julbordet?

    4. Hur brukar ni fira jul?

    5. Har ni tomte?

    6. Hur har ert majbarn tidigare reagerat på en ev. tomte?

    7. Vilken är den "viktigaste" traditionen kring jul för er? (max tre stycken)

    8. Finns det någon av alla filmer som visas kring jul som ni absolut inte missar?

    9. Får ni morgonpaket? Isåfall, vad kommer majbarnet att få utav er i morgonpaket?

    10. Vad önskar du dig i julklapp? (materiella ting, inte sådana saker som fred på jorden, att ni ska få vara friska osv, det är ju självklart utan vad önskar du dig rent "EGO"mässigt )
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  2. 1
    Julenkät... ja jag vet att vi haft flera stycken här tidigare jular men jag minns då ingenting

    Så här kommer mina frågor:

    1. Hur många julklappar kommer ert majbarn att få utav er föräldrar?

    2. Vad kommer ert majbarn att få för något?

    3. Vad är er favorit på julbordet?

    4. Hur brukar ni fira jul?

    5. Har ni tomte?

    6. Hur har ert majbarn tidigare reagerat på en ev. tomte?

    7. Vilken är den "viktigaste" traditionen kring jul för er? (max tre stycken)

    8. Finns det någon av alla filmer som visas kring jul som ni absolut inte missar?

    9. Får ni morgonpaket? Isåfall, vad kommer majbarnet att få utav er i morgonpaket?

    10. Vad önskar du dig i julklapp? (materiella ting, inte sådana saker som fred på jorden, att ni ska få vara friska osv, det är ju självklart utan vad önskar du dig rent "EGO"mässigt )
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Mina egna svar...

    1. Hur många julklappar kommer ert majbarn att få utav er föräldrar?
    Vi har bestämt att hålla nera antalet klappar i år så jag gissar MAX tre klappar ifrån oss.

    2. Vad kommer ert majbarn att få för något?
    Jättesvårt, men hon önskar sig en sparkcykel (lite dum årstid bara) och sedan är hon just nu inne i en VÄLDIGT "ritig" fas, hon ritar massor så jag funderar på ett litet bord med stol och ritsaker.

    3. Vad är er favorit på julbordet?
    Hmm revbensspjäll och lax

    4. Hur brukar ni fira jul?
    Hos min mamma i hennes hus. Jag, mina syskon, respektive och barn sover alla över. Supermysigt

    5. Har ni tomte?
    Absolut

    6. Hur har ert majbarn tidigare reagerat på en ev. tomte?
    Förra året blev hon lite blyg men i år pratar hon varmt om tomten och har "skrivit" en lååång önskelista till honom.

    7. Vilken är den "viktigaste" traditionen kring jul för er? (max tre stycken)
    Hmmm... Tomten, maten och Kalle Anka (förutom allt mys och att man bara har det lugnt, skönt och roligt)

    8. Finns det någon av alla filmer som visas kring jul som ni absolut inte missar?
    Hmm jag ÄLSKAR alla filmer som visas. Scrooge, Jul i N.Y, den där med Tim Allen där han är jultomten, fniss och ja, ALLIHOP.

    9. Får ni morgonpaket? Isåfall, vad kommer majbarnet att få utav er i morgonpaket?
    Troligtvis en bok eller ett pussel. Något de kan pyssla med under förmiddagen när de vuxna håller på med maten.

    10. Vad önskar du dig i julklapp? (materiella ting, inte sådana saker som fred på jorden, att ni ska få vara friska osv, det är ju självklart utan vad önskar du dig rent "EGO"mässigt )
    *Önskar mig, hmmm antingen en overlock eller pengar *asg* (jättekul). Pengar till vår sommarsemester hade ju inte varit helt fel.
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  4. 2
    Mina egna svar... 1. Hur många julklappar kommer ert majbarn att få utav er föräldrar?
    Vi har bestämt att hålla nera antalet klappar i år så jag gissar MAX tre klappar ifrån oss.

    2. Vad kommer ert majbarn att få för något?
    Jättesvårt, men hon önskar sig en sparkcykel (lite dum årstid bara) och sedan är hon just nu inne i en VÄLDIGT "ritig" fas, hon ritar massor så jag funderar på ett litet bord med stol och ritsaker.

    3. Vad är er favorit på julbordet?
    Hmm revbensspjäll och lax

    4. Hur brukar ni fira jul?
    Hos min mamma i hennes hus. Jag, mina syskon, respektive och barn sover alla över. Supermysigt

    5. Har ni tomte?
    Absolut

    6. Hur har ert majbarn tidigare reagerat på en ev. tomte?
    Förra året blev hon lite blyg men i år pratar hon varmt om tomten och har "skrivit" en lååång önskelista till honom.

    7. Vilken är den "viktigaste" traditionen kring jul för er? (max tre stycken)
    Hmmm... Tomten, maten och Kalle Anka (förutom allt mys och att man bara har det lugnt, skönt och roligt)

    8. Finns det någon av alla filmer som visas kring jul som ni absolut inte missar?
    Hmm jag ÄLSKAR alla filmer som visas. Scrooge, Jul i N.Y, den där med Tim Allen där han är jultomten, fniss och ja, ALLIHOP.

    9. Får ni morgonpaket? Isåfall, vad kommer majbarnet att få utav er i morgonpaket?
    Troligtvis en bok eller ett pussel. Något de kan pyssla med under förmiddagen när de vuxna håller på med maten.

    10. Vad önskar du dig i julklapp? (materiella ting, inte sådana saker som fred på jorden, att ni ska få vara friska osv, det är ju självklart utan vad önskar du dig rent "EGO"mässigt )
    *Önskar mig, hmmm antingen en overlock eller pengar *asg* (jättekul). Pengar till vår sommarsemester hade ju inte varit helt fel.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    1. Hur många julklappar kommer ert majbarn att få utav er föräldrar? Vet inte. Vi brukar bestämma en ungefärlig summa och sedan ge lika mycket till båda barnen.

    2. Vad kommer ert majbarn att få för något? Inget är köpt än, vi funderar.

    3. Vad är er favorit på julbordet? Numera äter vi inget traditionellt julbord. Kokt ägg och inlagd sill gillade jag på det svenska (fast nu är jag vegetarian och äter inte sill).

    4. Hur brukar ni fira jul? Vi firar jul med makens familj. I år lär det bli svärmor, min mans bror samt broderns fru och två tonårsbarn.

    5. Har ni tomte? Nej, det har man inte här. Tomten kommer när barnen sover.

    6. Hur har ert majbarn tidigare reagerat på en ev. tomte? Pass.

    7. Vilken är den "viktigaste" traditionen kring jul för er? (max tre stycken) Träffa släkten och få julklappar. Gemenskapen.

    8. Finns det någon av alla filmer som visas kring jul som ni absolut inte missar? Nej, men barnen brukar se bl a Frosy the snowman.

    9. Får ni morgonpaket? Isåfall, vad kommer majbarnet att få utav er i morgonpaket? Ibland får barnen lite småsaker som små bilar, bollar och annat billigt.

    10. Vad önskar du dig i julklapp? (materiella ting, inte sådana saker som fred på jorden, att ni ska få vara friska osv, det är ju självklart utan vad önskar du dig rent "EGO"mässigt Att vi får råd att sätta in ett nytt badrum snart!
  6. 3
    1. Hur många julklappar kommer ert majbarn att få utav er föräldrar? Vet inte. Vi brukar bestämma en ungefärlig summa och sedan ge lika mycket till båda barnen.

    2. Vad kommer ert majbarn att få för något? Inget är köpt än, vi funderar.

    3. Vad är er favorit på julbordet? Numera äter vi inget traditionellt julbord. Kokt ägg och inlagd sill gillade jag på det svenska (fast nu är jag vegetarian och äter inte sill).

    4. Hur brukar ni fira jul? Vi firar jul med makens familj. I år lär det bli svärmor, min mans bror samt broderns fru och två tonårsbarn.

    5. Har ni tomte? Nej, det har man inte här. Tomten kommer när barnen sover.

    6. Hur har ert majbarn tidigare reagerat på en ev. tomte? Pass.

    7. Vilken är den "viktigaste" traditionen kring jul för er? (max tre stycken) Träffa släkten och få julklappar. Gemenskapen.

    8. Finns det någon av alla filmer som visas kring jul som ni absolut inte missar? Nej, men barnen brukar se bl a Frosy the snowman.

    9. Får ni morgonpaket? Isåfall, vad kommer majbarnet att få utav er i morgonpaket? Ibland får barnen lite småsaker som små bilar, bollar och annat billigt.

    10. Vad önskar du dig i julklapp? (materiella ting, inte sådana saker som fred på jorden, att ni ska få vara friska osv, det är ju självklart utan vad önskar du dig rent "EGO"mässigt Att vi får råd att sätta in ett nytt badrum snart!
  7. Medlem sedan
    Apr 1999
    #4
    1. Hur många julklappar kommer ert majbarn att få utav er föräldrar?
    ~Ingen aning ännu, men vi ska försöka dra ner på det i år igen...

    2. Vad kommer ert majbarn att få för något?
    ~Inget bestämt ännu

    3. Vad är er favorit på julbordet?
    ~Jag gillar lax!

    4. Hur brukar ni fira jul?
    ~Oftast hemma hos oss med mina föräldrar och svärmor samt ibland ytterligare någon släkting.

    5. Har ni tomte?
    ~Givetvis! Och de senaste åren har vi haft tomten tidigt på eftermiddagen.

    6. Hur har ert majbarn tidigare reagerat på en ev. tomte?
    ~Inga problem, hon älskar tomten och har alltid gjort det.

    7. Vilken är den "viktigaste" traditionen kring jul för er? (max tre stycken)
    ~Myset med maken kvällen innan julafton när vi tar fram julkapparna. Efter att allt är klart fricker vi glögg och äter pepparkakor.

    8. Finns det någon av alla filmer som visas kring jul som ni absolut inte missar?
    ~Ser ingenting på TV

    9. Får ni morgonpaket? Isåfall, vad kommer majbarnet att få utav er i morgonpaket?
    ~Japp, vi har morgonpaket. Vet dock inte vad Selma ska få, eventuellt något spel.

    10. Vad önskar du dig i julklapp? (materiella ting, inte sådana saker som fred på jorden, att ni ska få vara friska osv, det är ju självklart utan vad önskar du dig rent "EGO"mässigt )
    ~Böcker till bokmalen!
  8. 4
    1. Hur många julklappar kommer ert majbarn att få utav er föräldrar?
    ~Ingen aning ännu, men vi ska försöka dra ner på det i år igen...

    2. Vad kommer ert majbarn att få för något?
    ~Inget bestämt ännu

    3. Vad är er favorit på julbordet?
    ~Jag gillar lax!

    4. Hur brukar ni fira jul?
    ~Oftast hemma hos oss med mina föräldrar och svärmor samt ibland ytterligare någon släkting.

    5. Har ni tomte?
    ~Givetvis! Och de senaste åren har vi haft tomten tidigt på eftermiddagen.

    6. Hur har ert majbarn tidigare reagerat på en ev. tomte?
    ~Inga problem, hon älskar tomten och har alltid gjort det.

    7. Vilken är den "viktigaste" traditionen kring jul för er? (max tre stycken)
    ~Myset med maken kvällen innan julafton när vi tar fram julkapparna. Efter att allt är klart fricker vi glögg och äter pepparkakor.

    8. Finns det någon av alla filmer som visas kring jul som ni absolut inte missar?
    ~Ser ingenting på TV

    9. Får ni morgonpaket? Isåfall, vad kommer majbarnet att få utav er i morgonpaket?
    ~Japp, vi har morgonpaket. Vet dock inte vad Selma ska få, eventuellt något spel.

    10. Vad önskar du dig i julklapp? (materiella ting, inte sådana saker som fred på jorden, att ni ska få vara friska osv, det är ju självklart utan vad önskar du dig rent "EGO"mässigt )
    ~Böcker till bokmalen!

Liknande trådar

  1. Julenkät:
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 19:58
  2. Julenkät..
    By Nike1234 in forum Småbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 00:02
  3. Julenkät
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 20:43
  4. En julenkät
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 23:47
  5. Julenkät!
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar