Halloween!
_0405 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Halloween!

    Firar ni Halloween och vad ska era barn i så fall klä ut sit till? Thora ska vara prinsessa och Ike ska vara Darth Vader. Barnen längar så! Här firas alltid Halloween den 31 oktober (nu på fredag).
  2. 1
    Halloween! Firar ni Halloween och vad ska era barn i så fall klä ut sit till? Thora ska vara prinsessa och Ike ska vara Darth Vader. Barnen längar så! Här firas alltid Halloween den 31 oktober (nu på fredag).
  3. Medlem sedan
    Apr 1999
    #2
    Jag är riktigt anti Halloween, så vi firar inte alls. Jag tycker att det här i Sverige enbart är ett kommersiellt jippo och så ogillar jag tiggandet vid dörrar.
  4. 2
    Jag är riktigt anti Halloween, så vi firar inte alls. Jag tycker att det här i Sverige enbart är ett kommersiellt jippo och så ogillar jag tiggandet vid dörrar.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Här är det ju en riktig tradition som barnen älskar! Vill man slippa besök av barn så släcker man bara lampan vid ytterdörren och de flesta hoppar över det huset. Innan vi fick barn så tyckte jag det var kul när det kom utklädda barn på besök som ville ha lite godis. Jag tror det är väldigt roligt för många äldre!
  6. 3
    Här är det ju en riktig tradition som barnen älskar! Vill man slippa besök av barn så släcker man bara lampan vid ytterdörren och de flesta hoppar över det huset. Innan vi fick barn så tyckte jag det var kul när det kom utklädda barn på besök som ville ha lite godis. Jag tror det är väldigt roligt för många äldre!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Hade jag bott...

    i USA så hade jag ÄLSKAT Halloween och firat det m ungarna och troligtvis haft skitkul men här hemma känns det så "töntigt" i och med att det inte är något vi "egentligen" firar om du förstår hur jag menar, så jag tror inte att de man knackar på hos tycker det är så kul. De flesta har ju inte ens godis hemma eller tänker på att det är halloween.

    Antar att våra påskkärringar är så nära man kan komma... Eller nåt
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  8. 4
    Hade jag bott... i USA så hade jag ÄLSKAT Halloween och firat det m ungarna och troligtvis haft skitkul men här hemma känns det så "töntigt" i och med att det inte är något vi "egentligen" firar om du förstår hur jag menar, så jag tror inte att de man knackar på hos tycker det är så kul. De flesta har ju inte ens godis hemma eller tänker på att det är halloween.

    Antar att våra påskkärringar är så nära man kan komma... Eller nåt
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Ja, svenska påskkärringar är nog ganska likt. Hade jag bott i Sverige så hade vi nog inte heller firat halloween. Här har man även halloweenkalas med spökhus och annat skoj för barnen.
  10. 5
    Ja, svenska påskkärringar är nog ganska likt. Hade jag bott i Sverige så hade vi nog inte heller firat halloween. Här har man även halloweenkalas med spökhus och annat skoj för barnen.

Liknande trådar

  1. halloween
    By truls in forum _99 Alla barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 23:23
  2. Halloween –
    By Lilla Lo in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 16:13
  3. Pâ tal om Halloween
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 00:17
  4. halloween
    By agohiw in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 21:00
  5. Om Halloween
    By ML in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 14:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar