Tandläkarkontroll på en minut
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Tandläkarkontroll på en minut

    Idag var Sofia på kontroll hos tandläkaren och det tog EN minut Ungen hoppade glatt upp i stolen och gapade stort som en krokodil, vadå van vid undersökningar? Det enda som tog några sekunder var när sköterskan frågade om hon var helt frisk och jag skulle tala om vad hennes sjukdom hette och vad hon fick för mediciner men sen kunde vi gå hem.

    Kram!

    Och grattis om det är nån som fyller år i dagarna!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    Tandläkarkontroll på en minut Idag var Sofia på kontroll hos tandläkaren och det tog EN minut Ungen hoppade glatt upp i stolen och gapade stort som en krokodil, vadå van vid undersökningar? Det enda som tog några sekunder var när sköterskan frågade om hon var helt frisk och jag skulle tala om vad hennes sjukdom hette och vad hon fick för mediciner men sen kunde vi gå hem.

    Kram!

    Och grattis om det är nån som fyller år i dagarna!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Vad smidigt och bra det låter att kunna klara av en tandkoll så snabbt.

    Ture är väldigt skeptisk till alla människor i vita rockar, dvs alla i vården och tandvården. Det blev inte direkt bättre efter att han fått tbe-vaccinering i våras...

    Det var pappa som var med honom till folktandvården på 3-årskoll. Tandsköterskan som skötte det hela var tydligen toppen! Ture var misstänksam, men efter att han fått trycka på knappen som hissar upp och ner tandläkarstolen ungefär 100 ggr, var han vänligt inställd till henne.

    På fm samma dag hade han varit på bio med dagis. Vid middagen hemma den dagen berättade han att det var roligare hos tandläkaren än på bio!

    Kanske har den värsta "vit-rocks-skräcken" släppt nu? Även ett läkarbesök i september gick väldigt bra. Idag är det dags för 3-årskontroll på bvc. Sen behöver vi (tyvärr, ur Ture-synpunkt) ganska snart vaccinera barnen inför en resa till Thailand. Då försvinner nog det lilla förtroende han nu lyckats få för folk i vita rockar...
  4. 2
    Vad smidigt och bra det låter att kunna klara av en tandkoll så snabbt.

    Ture är väldigt skeptisk till alla människor i vita rockar, dvs alla i vården och tandvården. Det blev inte direkt bättre efter att han fått tbe-vaccinering i våras...

    Det var pappa som var med honom till folktandvården på 3-årskoll. Tandsköterskan som skötte det hela var tydligen toppen! Ture var misstänksam, men efter att han fått trycka på knappen som hissar upp och ner tandläkarstolen ungefär 100 ggr, var han vänligt inställd till henne.

    På fm samma dag hade han varit på bio med dagis. Vid middagen hemma den dagen berättade han att det var roligare hos tandläkaren än på bio!

    Kanske har den värsta "vit-rocks-skräcken" släppt nu? Även ett läkarbesök i september gick väldigt bra. Idag är det dags för 3-årskontroll på bvc. Sen behöver vi (tyvärr, ur Ture-synpunkt) ganska snart vaccinera barnen inför en resa till Thailand. Då försvinner nog det lilla förtroende han nu lyckats få för folk i vita rockar...
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Vad skönt!

    Det gick rätt bra här med. Fast hon ville sitta i pappas knä. Tänderna såg fina ut i alla fall.
  6. 3
    Vad skönt! Det gick rätt bra här med. Fast hon ville sitta i pappas knä. Tänderna såg fina ut i alla fall.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Hi hi

    ja det är ju kul att tandläkaren är roligare än bio

    Hoppas att skräcken för vita rockar går över för det är SÅ jobbigt. Sofia har inte alls nån sån längre men så slogs vi ju med henne i över ett halvår varenda vecka innan det blev bra...

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  8. 4
    Hi hi ja det är ju kul att tandläkaren är roligare än bio

    Hoppas att skräcken för vita rockar går över för det är SÅ jobbigt. Sofia har inte alls nån sån längre men så slogs vi ju med henne i över ett halvår varenda vecka innan det blev bra...

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Och det är ju huvudsaken...

    att tänderna ser fina ut

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  10. 5
    Och det är ju huvudsaken... att tänderna ser fina ut

    Kram!

Liknande trådar

  1. Just nu, i denna minut
    By MIA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-22, 16:30
  2. Äta var 90e minut?
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 11:41
  3. 152 slag/minut
    By Jeanne1 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 21:24
  4. Mindre än en minut
    By Kumikameli in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 17:58
  5. 1½ minut!
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 11:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar