Kikar in och säger...
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Kikar in och säger...

    Hej.. Hör till decembergruppen, väntar nr 5, en pojke, med Bf 7dec, men läser ofta här och känner mig lite med ett ben här också eftersom jag vetat hela tiden att jag skall snittas i slutet av november. Har nu fått tid för snitt, och om inte lillkillen har bråttom ut blir det den 24 november, i v. 38+0. Dock strular blodtrycket, jag har konstanta onda sammandragningar så vi får väl se om jag går "tiden ut". Det börjar bli rejält spännande att läsa härinne nu. Snart börjar det väl ploppa ut bebisar på löpande band. Lycka till allihopa!!
  2. 1
    Kikar in och säger... Hej.. Hör till decembergruppen, väntar nr 5, en pojke, med Bf 7dec, men läser ofta här och känner mig lite med ett ben här också eftersom jag vetat hela tiden att jag skall snittas i slutet av november. Har nu fått tid för snitt, och om inte lillkillen har bråttom ut blir det den 24 november, i v. 38+0. Dock strular blodtrycket, jag har konstanta onda sammandragningar så vi får väl se om jag går "tiden ut". Det börjar bli rejält spännande att läsa härinne nu. Snart börjar det väl ploppa ut bebisar på löpande band. Lycka till allihopa!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Hejsan! Självklart är du välkommen här också! Förstår att du känner dig som att du har ett ben i vardera grupp! Onda sammandragningar låter inge vidare... är det på G redan eller? Har du låtit kolla upp det? Hur kommer det sig att du ska snittas (nyfiken)?
  4. 2
    Hejsan! Självklart är du välkommen här också! Förstår att du känner dig som att du har ett ben i vardera grupp! Onda sammandragningar låter inge vidare... är det på G redan eller? Har du låtit kolla upp det? Hur kommer det sig att du ska snittas (nyfiken)?
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    Välkommen igen!

    Du har ju skrivit lite här inne för länge sen.
    Själv har jag ju hela tiden trott att jag får en oktoberbebis men nu vet jag inte längre. Hade i all fall värkar i natt men de är som bortblåsta nu.
    Anna m goa barna Love (maj -06) + Ebba (nov -08)
  6. 3
    Välkommen igen! Du har ju skrivit lite här inne för länge sen.
    Själv har jag ju hela tiden trott att jag får en oktoberbebis men nu vet jag inte längre. Hade i all fall värkar i natt men de är som bortblåsta nu.
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Förmodligen inget på gång här ännu trots konstanta pinvärkar som nu hållit på sen v 28-29 någon gång. Har varit in på förl två ggr och kollat men bara varit minimalt påverkat. Det är dock 2 1/2 vecka sen sist...Dock har den lille sjunkit ner rejält och det skär rätt upp i underlivet när ajg är uppe och går i samband med en sammandragning, så man vet inte.

    Mina tidigare snitt är ett urakut i v.31 (11 år sedan) pga prematura värkar som gjorde att dotterns hjärtljud försvann, och min förra graviditet (snart 5 år sedan) blev akut snitt i v.35 pga akut havandeskapsförgftning. Efter två snitt rekommenderas man inte föda vaginalt pga risk för att ärret på livmodern skall spricka under värkarbetet. Därför snittas jag nu..
  8. 4
    Förmodligen inget på gång här ännu trots konstanta pinvärkar som nu hållit på sen v 28-29 någon gång. Har varit in på förl två ggr och kollat men bara varit minimalt påverkat. Det är dock 2 1/2 vecka sen sist...Dock har den lille sjunkit ner rejält och det skär rätt upp i underlivet när ajg är uppe och går i samband med en sammandragning, så man vet inte.

    Mina tidigare snitt är ett urakut i v.31 (11 år sedan) pga prematura värkar som gjorde att dotterns hjärtljud försvann, och min förra graviditet (snart 5 år sedan) blev akut snitt i v.35 pga akut havandeskapsförgftning. Efter två snitt rekommenderas man inte föda vaginalt pga risk för att ärret på livmodern skall spricka under värkarbetet. Därför snittas jag nu..
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Tjatigt med dessa värkar...särskilt om man som du vill att det skall komma igång och har gått så långt. Själv väntar jag gärna två veckor till, sen får det mer än gärna bli på "riktigt" Hoppas att det kör i gång på allvar för dig snart också. Slutklämmen är jobbig!!!
  10. 5
    Tjatigt med dessa värkar...särskilt om man som du vill att det skall komma igång och har gått så långt. Själv väntar jag gärna två veckor till, sen får det mer än gärna bli på "riktigt" Hoppas att det kör i gång på allvar för dig snart också. Slutklämmen är jobbig!!!
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6
    Ok, då förstår jag varför du ska snittas. Håller tummarna att allt ska gå bra!
  12. 6
    Ok, då förstår jag varför du ska snittas. Håller tummarna att allt ska gå bra!

Liknande trådar

  1. kikar in och säger hej!
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 10:35
  2. Kikar in och säger hej!
    By Mia m Ida & Alma in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 10:14
  3. Kikar in o säger hej
    By Marita o kevin in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 09:47
  4. Kikar in och säger hej!
    By Yahoo in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 00:25
  5. Kikar in här och säger hej
    By Lena m Anton-02+Erik 3/2 in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar