Forts. om frukost. NÄR serveras frukost?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Forts. om frukost. NÄR serveras frukost?

    Såg diskussionen nedan om vad som serveras till frukost. Blir lite nyfiken på NÄR man serverar frukost på olika förskolor.

    Jag arbetar själv i skolan och vet att där (fritids) serveras frukosten mellan 7 och halv 8. Kvart i åtta har man ätit färdigt och kan börja verksamheten 8:00.

    På vår förskola serverar man frukosten 08:00, känns som att det är lite sent. Våra barn äter frukost både hemma och på förskolan således... Hur är det hos er?
  2. 1
    Forts. om frukost. NÄR serveras frukost? Såg diskussionen nedan om vad som serveras till frukost. Blir lite nyfiken på NÄR man serverar frukost på olika förskolor.

    Jag arbetar själv i skolan och vet att där (fritids) serveras frukosten mellan 7 och halv 8. Kvart i åtta har man ätit färdigt och kan börja verksamheten 8:00.

    På vår förskola serverar man frukosten 08:00, känns som att det är lite sent. Våra barn äter frukost både hemma och på förskolan således... Hur är det hos er?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    här

    serverar de frukost 0745. Helst vill de att barnen lämnas vid 0730 om de ska få frukost.

    På dagis i stockholm serverade de förstärkt frukost 0830 och lunch klockan 13 (de små sov innan maten) Det var ett suveränt upplägg som jag önskar att fler förskolor anammade.
  4. 2
    här serverar de frukost 0745. Helst vill de att barnen lämnas vid 0730 om de ska få frukost.

    På dagis i stockholm serverade de förstärkt frukost 0830 och lunch klockan 13 (de små sov innan maten) Det var ett suveränt upplägg som jag önskar att fler förskolor anammade.
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3
    7.45-8.15
  6. 3
    7.45-8.15
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    8.00 serveras frukosten på dagis för de mindre barnen.
    När de börjar i 5-årsgrupp byter de lokaler och äter frukost 7.30
    På frtids äter de frukost 7.15, de som kommer med skoltaxi 7.30.

    Jag har samma problem att ett barn får två frukostar. En hemma med storasyster som går i skolan och sedan en till på förskolan.
  8. 4
    8.00 serveras frukosten på dagis för de mindre barnen.
    När de börjar i 5-årsgrupp byter de lokaler och äter frukost 7.30
    På frtids äter de frukost 7.15, de som kommer med skoltaxi 7.30.

    Jag har samma problem att ett barn får två frukostar. En hemma med storasyster som går i skolan och sedan en till på förskolan.
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    8 här också

    och mina äter ingen frukost hemma (mer än äldsta som inte har morgonfritids utan börjar när skolan börjar kl 8)
    Ibland äter Elliot en flaska välling om han vaknar innan 6

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  10. 5
    8 här också och mina äter ingen frukost hemma (mer än äldsta som inte har morgonfritids utan börjar när skolan börjar kl 8)
    Ibland äter Elliot en flaska välling om han vaknar innan 6
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Här serveras frukost 8 på dagis, vilket var perfekt för sjusovar dottern. Nu har sonen redan hunnit äta en gång hemma om vi lämnar 8, så då känns det nästan lite sent.
  12. 6
    Här serveras frukost 8 på dagis, vilket var perfekt för sjusovar dottern. Nu har sonen redan hunnit äta en gång hemma om vi lämnar 8, så då känns det nästan lite sent.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Vår förskola serverar frukost mellan 7:00 och ca 7:30... barn som kommer senare förväntas ha ätit frukost hemma.
  14. 7
    Vår förskola serverar frukost mellan 7:00 och ca 7:30... barn som kommer senare förväntas ha ätit frukost hemma.
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    På sonens dagis serveras frukost kl 8.00. Han äter en liten förfrukost hemma vid 6.30, men vill han inte ha det så gör det ju inget, han får ju ändå mat sen vid 8.00. De barn som ska äta ska vara där senast 7.45, tycker det fungerar jättebra.
  16. 8
    På sonens dagis serveras frukost kl 8.00. Han äter en liten förfrukost hemma vid 6.30, men vill han inte ha det så gör det ju inget, han får ju ändå mat sen vid 8.00. De barn som ska äta ska vara där senast 7.45, tycker det fungerar jättebra.
  17. Bankanna
    #9
    På min sons förskola äter de frukost kl 8 och vi lämnar ca 07.45. Eftersom sonen äter frukost innan vi går iväg äter han inte frukost på förskolan också.

    Det är ju ingen som brukar tvinga barnen att äta frukost om de ätit hemma innan.
  18. 9
    På min sons förskola äter de frukost kl 8 och vi lämnar ca 07.45. Eftersom sonen äter frukost innan vi går iväg äter han inte frukost på förskolan också.

    Det är ju ingen som brukar tvinga barnen att äta frukost om de ätit hemma innan.
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Hos oss serveras frukost 08:00, främst för att de flesta föredrar det. Våra barn äter frukost hemma eftersom frukosten serveras i ett separat rum där man sitter och äter i lugn och ro medan en annan pedagog tar hand om de barn som inte äter frukost.
  20. 10
    Hos oss serveras frukost 08:00, främst för att de flesta föredrar det. Våra barn äter frukost hemma eftersom frukosten serveras i ett separat rum där man sitter och äter i lugn och ro medan en annan pedagog tar hand om de barn som inte äter frukost.
  21. Jennie_
    #11
    8.00 (imt)
  22. 11
    8.00 (imt)
  23. Medlem sedan
    Dec 2004
    #12

    7-7.30 på förskolan *imt*

    ..
  24. 12
    7-7.30 på förskolan *imt* ..
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13
    8,00 på vår fsk.
    dom som kommer före 7,00 får en frukt.
  26. 13
    8,00 på vår fsk.
    dom som kommer före 7,00 får en frukt.
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14

    7.30 hos oss imt

    .
  28. 14
    7.30 hos oss imt .
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15
    7:15
  30. 15
    7:15
  31. Medlem sedan
    Feb 2008
    #16
    8.00, då alla "morgonbarn" har kommit. Alla barn som kommer till åtta äter frukost, hur mycket det sedan äter är upp till varje barn. Dottern äter inget hemma, hon måste vara vaken minst en timme, helst längre, innan hon kan få i sig något, så oss passar det perfekt.
  32. 16
    8.00, då alla "morgonbarn" har kommit. Alla barn som kommer till åtta äter frukost, hur mycket det sedan äter är upp till varje barn. Dottern äter inget hemma, hon måste vara vaken minst en timme, helst längre, innan hon kan få i sig något, så oss passar det perfekt.
  33. Medlem sedan
    Apr 2001
    #17

    Frukosten plockas

    bort strax innan 8 hos oss.
    Vid 8 öppnar alla avdelningarna, innan 8 är det bara en avdelning öppen.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  34. 17
    Frukosten plockas bort strax innan 8 hos oss.
    Vid 8 öppnar alla avdelningarna, innan 8 är det bara en avdelning öppen.
  35. Medlem sedan
    Jan 2001
    #18
    På jobbet serverar vi frukost halv åtta och där min lilla går 8. Fritids kvart över sju. Många tider att passa för att få schemana att sammanfalla och inte komma mitt i någons frukost.
  36. 18
    På jobbet serverar vi frukost halv åtta och där min lilla går 8. Fritids kvart över sju. Många tider att passa för att få schemana att sammanfalla och inte komma mitt i någons frukost.

Liknande trådar

  1. Frukost
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 10:56
  2. Frukost
    By Zelda. in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 20:27
  3. Appropå frukost/inte frukost?
    By -Sunflower- in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 10:08
  4. Frukost
    By Lena m E+M in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 22:10
  5. Frukost?
    By FinlandsSofia in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 14:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar