Hur lång tid tar det att packa ett hus?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Hur lång tid tar det att packa ett hus?

    Alltså, jag fattar att det beror på. Men om två vuxna människor packar ner ett hus i flyttkartonger, hur lång tid borde det rimligen ta? Jag är tidsoptimist av stora mått och tror inte jag fattat vilket stort jobb vi har framför oss... Eller går det på en lång fikarast?
    Jag har tre barn; en av varje
  2. 1
    Hur lång tid tar det att packa ett hus? Alltså, jag fattar att det beror på. Men om två vuxna människor packar ner ett hus i flyttkartonger, hur lång tid borde det rimligen ta? Jag är tidsoptimist av stora mått och tror inte jag fattat vilket stort jobb vi har framför oss... Eller går det på en lång fikarast?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    1 dag
  4. 2
    1 dag
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Jag skulle räkna med minst två dagar. Det dyker upp en massa saker man inte vet om man ska ta med sig, kasta, sälja, skänka osv och så ska allt det fixas (åka till återvinning bla bla bla). Man får slut på kartonger och måste fixa nya och sånt inträffar också .
  6. 3
    Jag skulle räkna med minst två dagar. Det dyker upp en massa saker man inte vet om man ska ta med sig, kasta, sälja, skänka osv och så ska allt det fixas (åka till återvinning bla bla bla). Man får slut på kartonger och måste fixa nya och sånt inträffar också .
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    1 dag ifall man är på rätt humör! Eller självdisciplin, vilket jag saknar.
  8. 4
    1 dag ifall man är på rätt humör! Eller självdisciplin, vilket jag saknar.
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5
    1 dag ren inpackning.
    2 dar om du ska tänka efter vad som ska packas och vad som ska bort.
    3 dar om du redan vet att mycket ska sorteras, du behöver tid att organisera och åka och göra dig av med "skiten" om du inte har tillgång till typ en container...
  10. 5
    1 dag ren inpackning.
    2 dar om du ska tänka efter vad som ska packas och vad som ska bort.
    3 dar om du redan vet att mycket ska sorteras, du behöver tid att organisera och åka och göra dig av med "skiten" om du inte har tillgång till typ en container...
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Visst borde det räcka! Jga har nämligen fått kommentarer som: Ska ni packa hela huset på EN dag??? Tack för svar, det borde ju gå.
  12. 6
    Visst borde det räcka! Jga har nämligen fått kommentarer som: Ska ni packa hela huset på EN dag??? Tack för svar, det borde ju gå.
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7
    Disciplin ja, det ska jag nog öva lite på.
  14. 7
    Disciplin ja, det ska jag nog öva lite på.
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Oj, det beror ju på om man kan jobba effektivt hela tiden, eller om man måste passa barn, laga mat, natta barn, åka till sitt jobb osv. Och inte minst hur det går att forsla bort det man packar!

    Med god tillgång på flyttkartonger och tyg/tidningar att svepa runt ömtåliga saker OCH tillgång till lastbil eller släpkärra att lasta på direkt OCH att man inte måste bo mitt i eländet samtidigt så går det ju mycket snabbare än om man inte har det.

    För oss tog det låååååååååååååååång tid att tömma huset, men så hade vi tre, fyra månader på oss.

    Det som tar mest tid är posrlin och ömtåliga saker. Möbler och kläder kan man ju i princip bara hiva ut.

    Uj... Två veckor om man inte vill göra slut på sig?
  16. 8
    Oj, det beror ju på om man kan jobba effektivt hela tiden, eller om man måste passa barn, laga mat, natta barn, åka till sitt jobb osv. Och inte minst hur det går att forsla bort det man packar!

    Med god tillgång på flyttkartonger och tyg/tidningar att svepa runt ömtåliga saker OCH tillgång till lastbil eller släpkärra att lasta på direkt OCH att man inte måste bo mitt i eländet samtidigt så går det ju mycket snabbare än om man inte har det.

    För oss tog det låååååååååååååååång tid att tömma huset, men så hade vi tre, fyra månader på oss.

    Det som tar mest tid är posrlin och ömtåliga saker. Möbler och kläder kan man ju i princip bara hiva ut.

    Uj... Två veckor om man inte vill göra slut på sig?
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9
    *bingo bingo* Ja, kartongerna kommer garanterat att ta slut. Och, ja, fasen, kanske tar det ett par dagar... Tack för svar.
  18. 9
    *bingo bingo* Ja, kartongerna kommer garanterat att ta slut. Och, ja, fasen, kanske tar det ett par dagar... Tack för svar.
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10

    Ni har väl som vi haft

    visning=mycket är nerpackat och slängt redan? En dag tror jag iaf INTE räcker. Två-tre dagar, kanske. *Från en som är i samma situation och har hållt på och packat i några veckor*
  20. 10
    Ni har väl som vi haft visning=mycket är nerpackat och slängt redan? En dag tror jag iaf INTE räcker. Två-tre dagar, kanske. *Från en som är i samma situation och har hållt på och packat i några veckor*
  21. Medlem sedan
    Sep 2001
    #11
    Tack, jag väljer att inte tro på det tredje alternativet. För tre dagar har jag inte. (Vi har tid på oss att flytta ut, så i värsta fall får man åka till tippen i efterhand.)
  22. 11
    Tack, jag väljer att inte tro på det tredje alternativet. För tre dagar har jag inte. (Vi har tid på oss att flytta ut, så i värsta fall får man åka till tippen i efterhand.)
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12

    Usch, vad jobbigt! :-(

    Om ni inte har barnen hemma så kanske 2 dagar.

    Vis ak inte flytta själva och det är jag JÄTTEGLAD för!
    ~ sprengja of fucking everything ~
  24. 12
    Usch, vad jobbigt! :-( Om ni inte har barnen hemma så kanske 2 dagar.

    Vis ak inte flytta själva och det är jag JÄTTEGLAD för!
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13
    Yttest välplanerat så behöver man nog ändå 2 dagar på sig. OCh då måste man vara effektiv.
  26. 13
    Yttest välplanerat så behöver man nog ändå 2 dagar på sig. OCh då måste man vara effektiv.
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14
    Å det är det värsta! Att ha för gott om tid, för då drar man ut på det. Vi ska bara flytta 700 m kanske, det är heller inget bra egentligen... Man åker med en säck textiler här och en låda glas där...
  28. 14
    Å det är det värsta! Att ha för gott om tid, för då drar man ut på det. Vi ska bara flytta 700 m kanske, det är heller inget bra egentligen... Man åker med en säck textiler här och en låda glas där...
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15
    Ja, vi har packat ner en massa. Fast det är säkert mer kvar än det ser ut att vara... Jag får nog lägga på ett kol då kanske...
  30. 15
    Ja, vi har packat ner en massa. Fast det är säkert mer kvar än det ser ut att vara... Jag får nog lägga på ett kol då kanske...
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16
    Vi flyttade bara 3 km, man tog lite i taget... Det värsta var det som på något lustigt sätt "blev över" då vi redan flyttat in i nya huset. Det står fortfarande i osorterade kartonger på vinden!
  32. 16
    Vi flyttade bara 3 km, man tog lite i taget... Det värsta var det som på något lustigt sätt "blev över" då vi redan flyttat in i nya huset. Det står fortfarande i osorterade kartonger på vinden!
  33. Medlem sedan
    Sep 2001
    #17
    Ska ni ha flyttfirma? Jag skulle inte klara av att nån annan packar mina saker, vilket är hemskt synd för det vore onekligen underbart.
  34. 17
    Ska ni ha flyttfirma? Jag skulle inte klara av att nån annan packar mina saker, vilket är hemskt synd för det vore onekligen underbart.
  35. Medlem sedan
    Feb 1999
    #18
    2-3 dagar totalt. Ren råå packning tar 1 dag men så ska man ju dessutom få ihop allt det där men inte visste man hade. Slänga, specialpackning som datorer, TV elektronik osv. För att inte tala om leksaker som är meckigt att packa

    Men kök, vardagsrum, kläder osv har vi packat på 1 sas
  36. 18
    2-3 dagar totalt. Ren råå packning tar 1 dag men så ska man ju dessutom få ihop allt det där men inte visste man hade. Slänga, specialpackning som datorer, TV elektronik osv. För att inte tala om leksaker som är meckigt att packa

    Men kök, vardagsrum, kläder osv har vi packat på 1 sas
  37. Medlem sedan
    May 2002
    #19
    Japp, packa ner - flytta - packa upp samt flyttstäda. Särskilt personliga saker (typ dildosar och sånt ) kommer vi dock packa själva.
  38. 19
    Japp, packa ner - flytta - packa upp samt flyttstäda. Särskilt personliga saker (typ dildosar och sånt ) kommer vi dock packa själva.

Liknande trådar

  1. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 11:21
  2. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 21:08
  3. packa packa packa...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 23:59
  4. Packa svettas packa svettas packa
    By zzau in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 11:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar