Behöver er hjälp
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Behöver er hjälp

    Vi har hållit på snart ett år (det tar tiiiid) att bygga vårt uterum/vinterrum. Nu är vi nästan framme i mål. Nu kvarstår bland annat vad vi ska ha för golv...
    Här kan ni se hur det ser ut: http://www.styleroom.se/album/4029

    Golvet är isolerat (frigolit under altangolvet). Som ni ser har vi ju ett spa inne i rummet så att golvet måste tåla lite vatten.... eftersom vi inte har golvvärme så går klinker bort.
    Jag är lite inne på att lasera golvet med en svartpigmenterad färg.. vad tror ni om det? Har ni andra förslag.

    De möbler vi har tänkt är 2 st Klippan mittemot varandra - på väggen ska en tv monteras upp...
    Mattan och de möbler som står där idag är alltså provisoriskt ditställda.
    "Så länge min chef låtsas som om jag har hög lön,
    låtsas jag som om att jag har mycket att göra"
  2. 1
    Behöver er hjälp Vi har hållit på snart ett år (det tar tiiiid) att bygga vårt uterum/vinterrum. Nu är vi nästan framme i mål. Nu kvarstår bland annat vad vi ska ha för golv...
    Här kan ni se hur det ser ut: http://www.styleroom.se/album/4029

    Golvet är isolerat (frigolit under altangolvet). Som ni ser har vi ju ett spa inne i rummet så att golvet måste tåla lite vatten.... eftersom vi inte har golvvärme så går klinker bort.
    Jag är lite inne på att lasera golvet med en svartpigmenterad färg.. vad tror ni om det? Har ni andra förslag.

    De möbler vi har tänkt är 2 st Klippan mittemot varandra - på väggen ska en tv monteras upp...
    Mattan och de möbler som står där idag är alltså provisoriskt ditställda.
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Men du det låter skitsnyggt med svartpigmenterad färg.. Det tycker jag du ska ha!
  4. 2
    Men du det låter skitsnyggt med svartpigmenterad färg.. Det tycker jag du ska ha!
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Ja, det är också det enda jag kommer på att man kan ha. Ska försöka sälja in det hos sambon som är lite tveksam till det.. *s*
    Jag hade hoppats på lite mer respons på min fråga för att höra om det var någon som hade fler ideér, men det verkar som om alla försvann....
  6. 3
    Ja, det är också det enda jag kommer på att man kan ha. Ska försöka sälja in det hos sambon som är lite tveksam till det.. *s*
    Jag hade hoppats på lite mer respons på min fråga för att höra om det var någon som hade fler ideér, men det verkar som om alla försvann....
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4
    Golvet låter snyggt !

    Som möbler hade jag funderat på något i konstrotting faktiskt. Så det blir den där lite utomhus, SPA känslan och inte bara ett vardagsrum till, typ.
  8. 4
    Golvet låter snyggt !

    Som möbler hade jag funderat på något i konstrotting faktiskt. Så det blir den där lite utomhus, SPA känslan och inte bara ett vardagsrum till, typ.
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5
    Är det altangolvet som ska svarlaseras? Jag tror det kan bli fint. Dammrottor kommer att synas väl på ett svart golv, men de är ju där oavsett vilken färg olvet har och då ehöver det ändå städas.
  10. 5
    Är det altangolvet som ska svarlaseras? Jag tror det kan bli fint. Dammrottor kommer att synas väl på ett svart golv, men de är ju där oavsett vilken färg olvet har och då ehöver det ändå städas.
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Vi var inne på konstrotting, men att hitta en grupp som är SKÖN att sitta i och inte är för stor o klumpig är inte lätt (har kollat runt överallt känns det som).
    Vill inte att rummet ska se övermöblerat ut.
    Tack för ditt svar
  12. 6
    Vi var inne på konstrotting, men att hitta en grupp som är SKÖN att sitta i och inte är för stor o klumpig är inte lätt (har kollat runt överallt känns det som).
    Vill inte att rummet ska se övermöblerat ut.
    Tack för ditt svar
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Ja, jag tänkte det.. jag tror att det kan vara bra att ha mörkt golv... Alternativet kanske kan vara att köpa en sån här "balkongmatta" i grå färg...
  14. 7
    Ja, jag tänkte det.. jag tror att det kan vara bra att ha mörkt golv... Alternativet kanske kan vara att köpa en sån här "balkongmatta" i grå färg...
  15. Medlem sedan
    Feb 1999
    #8
    Nä det är ju det. Liten nätt konstrotting är inte lätt som dessutom är bekväm
  16. 8
    Nä det är ju det. Liten nätt konstrotting är inte lätt som dessutom är bekväm

Liknande trådar

  1. ny här som behöver hjälp
    By asil in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 14:51
  2. behöver hjälp!
    By anonymt namn in forum Skolbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 18:39
  3. Behöver hjälp!
    By agohiw in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 10:07
  4. Jag behöver hjälp.... jag behöver ändra
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 10:23
  5. Behöver hjälp med css
    By Anna, f.d. Frankrike in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 23:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar