Namnbekymmer
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Namnbekymmer

    Vill bara skriva av mig lite... Vi har fortfarande inte något namn till vår lilla tjeja och jag börjar misströsta, vi kommer inte att hitta något namn Maken har många förslag men jag tycker inte att något är klockrent.

    Dessutom har jag så fåniga "krav" på namnet: Det ska helst vara ett namn med i i, inte börja på a,e eller v, vara tvåstavigt, passa med killarnas namn och passa till ett långt efternamn som börjar på h.

    Ja, nu förstår ni själva hur trångsynt jag är och varför hon inte fått något namn ännu!
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  2. 1
    Namnbekymmer Vill bara skriva av mig lite... Vi har fortfarande inte något namn till vår lilla tjeja och jag börjar misströsta, vi kommer inte att hitta något namn Maken har många förslag men jag tycker inte att något är klockrent.

    Dessutom har jag så fåniga "krav" på namnet: Det ska helst vara ett namn med i i, inte börja på a,e eller v, vara tvåstavigt, passa med killarnas namn och passa till ett långt efternamn som börjar på h.

    Ja, nu förstår ni själva hur trångsynt jag är och varför hon inte fått något namn ännu!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Jobbigt att inte kunna enas om något namn till er lilla tjej. Och så finns det ju endel krav att uppfylla Helt spontant säger jag Ida. Tvåstavig och med i. Långa efternamn blir aldrig fel med korta förnamn.

    Albin, Edvin, Vilmer och Ida.
  4. 2
    Jobbigt att inte kunna enas om något namn till er lilla tjej. Och så finns det ju endel krav att uppfylla Helt spontant säger jag Ida. Tvåstavig och med i. Långa efternamn blir aldrig fel med korta förnamn.

    Albin, Edvin, Vilmer och Ida.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Tack snälla men min syster heter IDA så det har vi inte ens på listan och min andra syster heter Stina vilket också hade passat bra...

    Kram
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  6. 3
    Tack snälla men min syster heter IDA så det har vi inte ens på listan och min andra syster heter Stina vilket också hade passat bra...

    Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Nej, det förstår jag att det inte passar så bra Iris eller Siri var två namn vi hade på förslag till Ebba, innan det blev Ebba.

    Albin Edvin Vilmer och Iris
    Albin Edvin Vilmer och Siri
  8. 4
    Nej, det förstår jag att det inte passar så bra Iris eller Siri var två namn vi hade på förslag till Ebba, innan det blev Ebba.

    Albin Edvin Vilmer och Iris
    Albin Edvin Vilmer och Siri
  9. lisa på besök
    #5
    naima kanske?
  10. 5
    naima kanske?
  11. K på besök
    #6
    Ina?
  12. 6
    Ina?
  13. A på besök
    #7
    Julie?? Lina?
  14. 7
    Julie?? Lina?
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    Några av mina favoriter med i och som inte börjar på a, e eller v:
    Minja
    Livia
    Isa eller Iza
    Lisen
    Nelli
    Linnea
    Linn
    Ninni
    Emmie
    Alla är inte ju tvåstaviga, men kanske något passar er.

    Kram!
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  16. 8
    Några av mina favoriter med i och som inte börjar på a, e eller v:
    Minja
    Livia
    Isa eller Iza
    Lisen
    Nelli
    Linnea
    Linn
    Ninni
    Emmie
    Alla är inte ju tvåstaviga, men kanske något passar er.

    Kram!
  17. Medlem sedan
    Jun 2000
    #9
    Ja visst är det svårt att enas om namn!!! Två av mina favoritnamn (som ratades tyvärr) är ju Liv och Edit. Andra fina namn med "i" i är Mira och Stina.

    Lycka till!!
  18. 9
    Ja visst är det svårt att enas om namn!!! Två av mina favoritnamn (som ratades tyvärr) är ju Liv och Edit. Andra fina namn med "i" i är Mira och Stina.

    Lycka till!!
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10

    Hej !

    Jag kommer på besök ifrån din gamla ankomstgrupp, sep.-06 och kunnde inte låta bli att komma med förslag, hoppas att det är ok !

    Albin, Edvin, Vilmer & Hilma.
    Albin, Edvin, Vilmer & Caisa.
    Albin, Edvin, Vilmer & Idun.
    Albin, Edvin, Vilmer & Ninni.
    Albin, Edvin, Vilmer & Wilma.
    Albin, Edvin, Vilmer & Tilda.
    Albin, Edvin, Vilmer & Hilda.
    Albin, Edvin, Vilmer & Frida.

    Lycka till med att välja ett namn till er lilla guldklimp !
  20. 10
    Hej ! Jag kommer på besök ifrån din gamla ankomstgrupp, sep.-06 och kunnde inte låta bli att komma med förslag, hoppas att det är ok !

    Albin, Edvin, Vilmer & Hilma.
    Albin, Edvin, Vilmer & Caisa.
    Albin, Edvin, Vilmer & Idun.
    Albin, Edvin, Vilmer & Ninni.
    Albin, Edvin, Vilmer & Wilma.
    Albin, Edvin, Vilmer & Tilda.
    Albin, Edvin, Vilmer & Hilda.
    Albin, Edvin, Vilmer & Frida.

    Lycka till med att välja ett namn till er lilla guldklimp !
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11
    Tack alla! Vad gulliga ni är som kommer med förslag när jag skriver av mig här inne!

    Kram Anna
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  22. 11
    Tack alla! Vad gulliga ni är som kommer med förslag när jag skriver av mig här inne!

    Kram Anna
  23. Medlem sedan
    Mar 2000
    #12
    Ja, det är svårt och så viktigt att det känns rätt!!
    Här kommer lite fina förslag med i....
    Celia
    Disa
    Felice/Feliz
    Hilda
    Hilma
    Isa
    Lia
    Lisa
    Lily
    Lillo
    Milva
    Mollie
    Mika
    Nila
    Nellie
    Sia

    Ja kanske kan du/ni hitta ngt i denna lilla lista!
    Stort lycka till!
  24. 12
    Ja, det är svårt och så viktigt att det känns rätt!!
    Här kommer lite fina förslag med i....
    Celia
    Disa
    Felice/Feliz
    Hilda
    Hilma
    Isa
    Lia
    Lisa
    Lily
    Lillo
    Milva
    Mollie
    Mika
    Nila
    Nellie
    Sia

    Ja kanske kan du/ni hitta ngt i denna lilla lista!
    Stort lycka till!
  25. Anonym
    #13
    Tyra
    Lilja
    Moa
    Lova
    Livia
    Juni, Junia
    kanske?
  26. 13
    Tyra
    Lilja
    Moa
    Lova
    Livia
    Juni, Junia
    kanske?
  27. anonymt namn
    #14

    Mira? Molly? Emmie?

    r
  28. 14
    Mira? Molly? Emmie? r
  29. Medlem sedan
    Dec 1999
    #15
    Förstår dig fullständigt! Vi har bestämt oss för namnet (tror jag) men jag är fortfarande osäker. Jättesvårt!

    Ett par förslag till:
    Nina
    Lisa
  30. 15
    Förstår dig fullständigt! Vi har bestämt oss för namnet (tror jag) men jag är fortfarande osäker. Jättesvårt!

    Ett par förslag till:
    Nina
    Lisa
  31. Medlem sedan
    Dec 2005
    #16
    Åååh, det är ju jättesvårt med namn! Vi hade verkligen svårt att bestämma oss den här gången och det kändes jättejobbigt eftersom storasysters namn kändes så rätt på en gång.

    Här är några flicknamn som stod på vår namnlista, och som stämmer med dina krav...

    Liv
    Line
    Bodil
    Doris
    Irma
    Judit
    Siri
    Signe
    Hilda
    Tilda
    Minna
    Mira
    Ines

    Lycka till! Ni kommer att hitta det rätta namnet till slut, även om det känns hopplöst just nu. Kram.
  32. 16
    Åååh, det är ju jättesvårt med namn! Vi hade verkligen svårt att bestämma oss den här gången och det kändes jättejobbigt eftersom storasysters namn kändes så rätt på en gång.

    Här är några flicknamn som stod på vår namnlista, och som stämmer med dina krav...

    Liv
    Line
    Bodil
    Doris
    Irma
    Judit
    Siri
    Signe
    Hilda
    Tilda
    Minna
    Mira
    Ines

    Lycka till! Ni kommer att hitta det rätta namnet till slut, även om det känns hopplöst just nu. Kram.
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    Har inga förslag, men ville bara skicka mina sympatier. vet preciis hur det är. Nellie kallades för lillan i tre månader tills vi fick en påminnelse från skatteverket- pinsamt men sant. Vi hade ett namn till henne redan på BB när vi fick syn på henne, men vi gjorde misstaget att lyssna för mkt på omgivningen som tyckte att Majken var konstigt, "ett namn på en ko" osv... Så vi valde ett mer accepterat namn, men hon heter Majken i andranamn så kan hon byta tilltalsnamn om hon vill själv.

    Denna gången frågade vi inte alls, utan bestämde själva och det är ingen som vågat säga nåt, trots att Ruben är ett ovanligt namn. för vi har inte gett dem utrymme för det
  34. 17
    Har inga förslag, men ville bara skicka mina sympatier. vet preciis hur det är. Nellie kallades för lillan i tre månader tills vi fick en påminnelse från skatteverket- pinsamt men sant. Vi hade ett namn till henne redan på BB när vi fick syn på henne, men vi gjorde misstaget att lyssna för mkt på omgivningen som tyckte att Majken var konstigt, "ett namn på en ko" osv... Så vi valde ett mer accepterat namn, men hon heter Majken i andranamn så kan hon byta tilltalsnamn om hon vill själv.

    Denna gången frågade vi inte alls, utan bestämde själva och det är ingen som vågat säga nåt, trots att Ruben är ett ovanligt namn. för vi har inte gett dem utrymme för det
  35. Medlem sedan
    Feb 2003
    #18
    Tack! Grejen är den att när vi skulle bestämma nam på Vilmer gjorde vi också misstaget att fråga omgivningen eftersom vi hade varsit favoritnamn, nu har vi inte frågat någon men vi kan ändå inte bestämma oss.
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  36. 18
    Tack! Grejen är den att när vi skulle bestämma nam på Vilmer gjorde vi också misstaget att fråga omgivningen eftersom vi hade varsit favoritnamn, nu har vi inte frågat någon men vi kan ändå inte bestämma oss.
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19
    Liv - jag gillar men inte maken
    Line - hmm har inte tänkt på, det är ju fint!
    Bodil - Nej förknippas med fel person...
    Doris - ja, det är fint!
    Irma - Ja, fint tycker jag
    Judit - jättefint!
    Siri - jag gillar, inte maken
    Signe - nej för svårt att säga tycker jag
    Hilda - också svårt att säga
    Tilda - samma som hilda
    Minna - fint
    Mira - ja det är fint
    Ines - jag gillar, inte maken
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  38. 19
    Liv - jag gillar men inte maken
    Line - hmm har inte tänkt på, det är ju fint!
    Bodil - Nej förknippas med fel person...
    Doris - ja, det är fint!
    Irma - Ja, fint tycker jag
    Judit - jättefint!
    Siri - jag gillar, inte maken
    Signe - nej för svårt att säga tycker jag
    Hilda - också svårt att säga
    Tilda - samma som hilda
    Minna - fint
    Mira - ja det är fint
    Ines - jag gillar, inte maken
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    Men vadå, trångsynt? Du har ju bra skäl till dina önskemål! Mina förslag:
    Iris
    Inez
    Signe
    Siri
    Hilma
    Idun
    Irma
    Judith
    Hilda
    Hillevi (OK, 3 stavelser)
    Sigrid
    Caisa
    Turid

    Det är viktigt att namnet känns bra! Jag är jättenöjd med vår äldstas namn, men med den yngsta lät jag sambons åsikt väga tyngst, för han har tjatat om att jag bestämde sonens namn, vilket jag ändå trodde vi var helt överens om...? Det är ett jättefins namn, men tycker inte att det passar henne. Vi bodde i Frankrike då och var helt överraskande tvungna att bestämma oss på två dagar! Första förfrågan kom när hon var typ 10 minuter gammal och sedan kom de och tjatade nästa och näst-nästa dag också. Lycka till! Många förslag finns det, som passar in på dina "krav"!
  40. 20
    Men vadå, trångsynt? Du har ju bra skäl till dina önskemål! Mina förslag:
    Iris
    Inez
    Signe
    Siri
    Hilma
    Idun
    Irma
    Judith
    Hilda
    Hillevi (OK, 3 stavelser)
    Sigrid
    Caisa
    Turid

    Det är viktigt att namnet känns bra! Jag är jättenöjd med vår äldstas namn, men med den yngsta lät jag sambons åsikt väga tyngst, för han har tjatat om att jag bestämde sonens namn, vilket jag ändå trodde vi var helt överens om...? Det är ett jättefins namn, men tycker inte att det passar henne. Vi bodde i Frankrike då och var helt överraskande tvungna att bestämma oss på två dagar! Första förfrågan kom när hon var typ 10 minuter gammal och sedan kom de och tjatade nästa och näst-nästa dag också. Lycka till! Många förslag finns det, som passar in på dina "krav"!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Har världens namnbekymmer
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 17:50
  2. Namnbekymmer....
    By eufemia in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 09:38
  3. Namnbekymmer här med
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 00:47
  4. Gah! Namnbekymmer
    By annasthlm in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 17:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar