Bajs på natten??! Råd om löst bajs?
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Bajs på natten??! Råd om löst bajs?

    I natt bajsade Alma mitt i natten! Jag låg vaken som så ofta, och kunde inte somna om, men astrött. Rätt som det var kände jag tydlig bajslukt! Där låg Alma och sov och luktade bajs.

    Jag fick byta på henne i sängen medan hon sov, i skenet av ett stearinljus för att inte väcka henne. En enorm klick med komocke-konsistens.

    Detta har aldrig nånsin tidigare hänt, förutom när hon varit magsjuk, att hon bajsar mitt i natten. Nån annan som varit med om detta?

    Sen bajsade hon två gånger till innan det hann bli morgon, så det är väl även denna gång nåt som inte är som det ska. Hon dreglade igår. Kan det vara tänder? Hon verkar helt frisk annars. Blir galen på att hon alltid är så lös i magen. Var så länge sen jag såg en korv. Ska iväg nu och köpa blåbärspuré och majsvälling igen, suck. Hon har bara fått banan hittills denna morgon, vi måste komma tillrätta med det här.
  2. 1
    Bajs på natten??! Råd om löst bajs? I natt bajsade Alma mitt i natten! Jag låg vaken som så ofta, och kunde inte somna om, men astrött. Rätt som det var kände jag tydlig bajslukt! Där låg Alma och sov och luktade bajs.

    Jag fick byta på henne i sängen medan hon sov, i skenet av ett stearinljus för att inte väcka henne. En enorm klick med komocke-konsistens.

    Detta har aldrig nånsin tidigare hänt, förutom när hon varit magsjuk, att hon bajsar mitt i natten. Nån annan som varit med om detta?

    Sen bajsade hon två gånger till innan det hann bli morgon, så det är väl även denna gång nåt som inte är som det ska. Hon dreglade igår. Kan det vara tänder? Hon verkar helt frisk annars. Blir galen på att hon alltid är så lös i magen. Var så länge sen jag såg en korv. Ska iväg nu och köpa blåbärspuré och majsvälling igen, suck. Hon har bara fått banan hittills denna morgon, vi måste komma tillrätta med det här.
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Det låter som en tillfällig släng av något, eller tänder som du säger. Dregel, tänder och löst bajs hänger väl ofta ihop. Här förekommer heller aldrig några korvar i blöjorna, och det är ju lite jobbigt när man använder tygisar... Nu får han vitt rostbröd en gång om dagen, det gör saker och ting lite bättre i alla fall. Provade blåbärssoppa igår, ingen hit direkt tyckte E. Får väl se om det funkar bättre idag.
    Hoppas Almas mage blir bättre snart!
  4. 2
    Det låter som en tillfällig släng av något, eller tänder som du säger. Dregel, tänder och löst bajs hänger väl ofta ihop. Här förekommer heller aldrig några korvar i blöjorna, och det är ju lite jobbigt när man använder tygisar... Nu får han vitt rostbröd en gång om dagen, det gör saker och ting lite bättre i alla fall. Provade blåbärssoppa igår, ingen hit direkt tyckte E. Får väl se om det funkar bättre idag.
    Hoppas Almas mage blir bättre snart!
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Ja det är ju tandtider.... jag funderar också på om jag ska börja köra lite mjukare bröd precis som du, iaf vid nån måltid per dga. Nu har jag satt in en chockdiet senaste dygnet med majsvälling istället för fullkorn, ingen frukt förutom blåbärspuré och banan, samt extra fett i maten, och små portioner lite oftare istället för mycket mat mer sällan. Det var min bvc-tjejs råd. Det har blivit bättre redan första dygnet faktiskt. Men jag vill ju att hon ska äta fullkornsvälling som vanligt och bli fint mätt. Trappar upp igen när jag ser att hon har fin konsistens.

    Tack för svar!
  6. 3
    Ja det är ju tandtider.... jag funderar också på om jag ska börja köra lite mjukare bröd precis som du, iaf vid nån måltid per dga. Nu har jag satt in en chockdiet senaste dygnet med majsvälling istället för fullkorn, ingen frukt förutom blåbärspuré och banan, samt extra fett i maten, och små portioner lite oftare istället för mycket mat mer sällan. Det var min bvc-tjejs råd. Det har blivit bättre redan första dygnet faktiskt. Men jag vill ju att hon ska äta fullkornsvälling som vanligt och bli fint mätt. Trappar upp igen när jag ser att hon har fin konsistens.

    Tack för svar!

Liknande trådar

  1. Löst bajs, Bits o Vaknar när jag somnar
    By guppi in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 08:05
  2. bajs bajs bajs =(( *amningen igen*
    By Elin Solstråle in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 14:56
  3. Bajs, bajs, bajs, bajs, kiss och plutt..
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 19:20
  4. Gult slemmigt löst bajs
    By anonymt namn in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 09:15
  5. Mat/ löst bajs????
    By tigerz in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 23:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar