Liposinol för viktnedgång köpte jag
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Liposinol för viktnedgång köpte jag

    för evigheter sen på hälsokost.. tror jag i allafall. Nu har jag tagit fram det och läser att om man har njursten ska man vara försiktig. Det innehåller tydligen oxalsyra precis som vissa grönsaker... och det verkar som om juset det inte är så bra att få i sej om man har njursten.
    Jag undrar förstås varför? Om det är nån som har nån bra kvalificerad gissning, så hojta till.
  2. 1
    Liposinol för viktnedgång köpte jag för evigheter sen på hälsokost.. tror jag i allafall. Nu har jag tagit fram det och läser att om man har njursten ska man vara försiktig. Det innehåller tydligen oxalsyra precis som vissa grönsaker... och det verkar som om juset det inte är så bra att få i sej om man har njursten.
    Jag undrar förstås varför? Om det är nån som har nån bra kvalificerad gissning, så hojta till.
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Oxalsyra bilder kristaller i urinen o som blir urinsten som jag förstått det. Samma skit med cocacola. Blir mkt njursten av sån skit jag trycker i mig varje dag.
  4. 2
    Oxalsyra bilder kristaller i urinen o som blir urinsten som jag förstått det. Samma skit med cocacola. Blir mkt njursten av sån skit jag trycker i mig varje dag.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Oxalsyran är boven i dramat för att bilda kristaller som du säger... inte bara coca-cola utan även jordgubbar, rabarber och rött kött ska man undvika om man har lätt att få njursten (och en hel radda andra produkter men jag har inte listan med mig till jobbet)... och man ska även vara försiktig med kalsium så mejeriprodukter bör insats med försiktighet...
  6. 3
    Oxalsyran är boven i dramat för att bilda kristaller som du säger... inte bara coca-cola utan även jordgubbar, rabarber och rött kött ska man undvika om man har lätt att få njursten (och en hel radda andra produkter men jag har inte listan med mig till jobbet)... och man ska även vara försiktig med kalsium så mejeriprodukter bör insats med försiktighet...

Liknande trådar

  1. Liposinol...
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2020-11-07, 09:29
  2. Liposinol
    By anonymt namn in forum Träning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 13:14
  3. Liposinol...
    By Sofia 72 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 15:43
  4. Liposinol
    By Behöver gå ner lite in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 07:28
  5. Liposinol
    By Fritta in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 11:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar