Baka havreflarn utan sirap?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Baka havreflarn utan sirap?

    Jag frågade på Mat och dryck innan men har inte fått några svar, kanske för att alla har tillgång till sirap och därför aldrig brytt sig om att testa utan, men mig veterligen finns ingen sirap här så jag skulle behöva ett bra recept på havreflarn som inte innehåller sirap. Alternativt om ni vet om man med framgång kan byta ut sirapen mot något annat. Jag har googlat, och hittat en del sirpaslösa recept, men vill helst ha ett recept som jag vet att iallafall någon annan har lyckats med.
  2. 1
    Baka havreflarn utan sirap? Jag frågade på Mat och dryck innan men har inte fått några svar, kanske för att alla har tillgång till sirap och därför aldrig brytt sig om att testa utan, men mig veterligen finns ingen sirap här så jag skulle behöva ett bra recept på havreflarn som inte innehåller sirap. Alternativt om ni vet om man med framgång kan byta ut sirapen mot något annat. Jag har googlat, och hittat en del sirpaslösa recept, men vill helst ha ett recept som jag vet att iallafall någon annan har lyckats med.
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Synd att jag sitter pà

    jobbet annars hade du fàtt min moster Elsas fantastiska havreflarnrecept - garanterat utan sirap
  4. 2
    Synd att jag sitter pà jobbet annars hade du fàtt min moster Elsas fantastiska havreflarnrecept - garanterat utan sirap
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Kan du inte byta ut sirapen mot honung?
    Det är ju sött och kleggigt, det hade jag säkert gjort.
  6. 3
    Kan du inte byta ut sirapen mot honung?
    Det är ju sött och kleggigt, det hade jag säkert gjort.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Jag funderade på det, men homung smakar ju honung och sirap smakar ju mer socker. eller? Tror inte att jag använde sirap när jag bodde i Sverige. men om jag inte hittar ett sirapslöst recept ska jag testa honungen.
  8. 4
    Jag funderade på det, men homung smakar ju honung och sirap smakar ju mer socker. eller? Tror inte att jag använde sirap när jag bodde i Sverige. men om jag inte hittar ett sirapslöst recept ska jag testa honungen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Åh, det låter intressant! Jag ska inte baka dem idag utan imorgon, så om du har lust att ge ut receptet ikväll eller imorgon skulle jag vara mycket tacksam.
  10. 5
    Åh, det låter intressant! Jag ska inte baka dem idag utan imorgon, så om du har lust att ge ut receptet ikväll eller imorgon skulle jag vara mycket tacksam.
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    jag köpte melass förra året till pepparkaksdegen, funkade alldeles utmärkt och torde funka till havreflarn också.
  12. 6
    jag köpte melass förra året till pepparkaksdegen, funkade alldeles utmärkt och torde funka till havreflarn också.
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7
    finns det inte typ lönnsirap som man har till pannkakor? Det finns här och jag tror jag haft det istället för sirap någon gång
  14. 7
    finns det inte typ lönnsirap som man har till pannkakor? Det finns här och jag tror jag haft det istället för sirap någon gång
  15. Medlem sedan
    Feb 2001
    #8

    Skall försöka tänka

    pà dig i kväll
  16. 8
    Skall försöka tänka pà dig i kväll
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Här är ett recept utan: http://www.coop.se/includefiles/MODU...Opskrift=32319

    Jag hade för avsikt att baka havreflarn i KL och där finns ju ingen sirap, men det blev aldrig av att jag bakade dem så därför har jag inte testat receptet, men så himla fel kan det väl inte bli?
  18. 9
    Här är ett recept utan: http://www.coop.se/includefiles/MODU...Opskrift=32319

    Jag hade för avsikt att baka havreflarn i KL och där finns ju ingen sirap, men det blev aldrig av att jag bakade dem så därför har jag inte testat receptet, men så himla fel kan det väl inte bli?
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Det ser ut som mitt standardrecept, jag använder aldrig sirap! Brukade baka och ha mörk choklad på ibland. Mums!!
  20. 10
    Det ser ut som mitt standardrecept, jag använder aldrig sirap! Brukade baka och ha mörk choklad på ibland. Mums!!

Liknande trådar

  1. Kan jag baka det här utan sirap?
    By Rosalie in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 15:20
  2. Lussebullar utan vit sirap
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 17:53
  3. Har jag berättat om när jag skulle baka havreflarn?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 17:22
  4. Havreflarn utan sirap
    By Tuttan* in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 20:11
  5. Knäck/peppisar utan sirap?
    By BrazilianLinda in forum Mat & dryck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 12:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar