Kondomen sprack igår kväll :(
Gravidsnack
  1. väldigt anonym
    #1

    Kondomen sprack igår kväll :(

    och det var 15 dagar sedan jag hade mens. Köpte ett "dagen efter piller" idag och svalde det snabbt.

    Har redan 3 barn och vi har det inte så lätt här hemma å vi hade INTE tänkt att ha ett barn till.

    Är det någon som tagit ett sådant piller ? Har hört att man kan bli gravid ialla fall
  2. 1
    Kondomen sprack igår kväll :( och det var 15 dagar sedan jag hade mens. Köpte ett "dagen efter piller" idag och svalde det snabbt.

    Har redan 3 barn och vi har det inte så lätt här hemma å vi hade INTE tänkt att ha ett barn till.

    Är det någon som tagit ett sådant piller ? Har hört att man kan bli gravid ialla fall
  3. Anonym
    #2
    Har du köpt ett dagen efter piller så lär du inte bli gravid om du tog pillret så snabbt efter.
  4. 2
    Har du köpt ett dagen efter piller så lär du inte bli gravid om du tog pillret så snabbt efter.
  5. Anonym
    #3
    Min lillasyster blev gravid efter ett sådant piller, men det är ovanligt.
  6. 3
    Min lillasyster blev gravid efter ett sådant piller, men det är ovanligt.
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    tar man dem i tid så ska de stöta bort vad som eventuellt finns därinne.
  8. 4
    tar man dem i tid så ska de stöta bort vad som eventuellt finns därinne.
  9. Anonym
    #5
    Tvärtom, Norlevo verkar genom att förhindra ägglossningen, eller om ägglossning har skett genom att förhindra att ett befruktat ägg fäster i livmoderslemhinnan. Om implantationen (att ägget fäster) redan har skett uteblir effekten helt.

    Till väldigt anonym: om du har tagit tabletten inom 72 timmar efter det oskyddade samlaget är du ganska bra skyddad mot en graviditet, ca 85%. Gör för säkerhets skull ett grav test om din mens uteblir eller blir försenad. Lycka till!
  10. 5
    Tvärtom, Norlevo verkar genom att förhindra ägglossningen, eller om ägglossning har skett genom att förhindra att ett befruktat ägg fäster i livmoderslemhinnan. Om implantationen (att ägget fäster) redan har skett uteblir effekten helt.

    Till väldigt anonym: om du har tagit tabletten inom 72 timmar efter det oskyddade samlaget är du ganska bra skyddad mot en graviditet, ca 85%. Gör för säkerhets skull ett grav test om din mens uteblir eller blir försenad. Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Sep 2008
    #6
    Hej, jag och min man glömde skydda oss, jag har en p-data, på våran bröllopsnatt men jag tog ett dagen efter piller för att vara säker. Som tur var så fungerade det inte för nu ska vi ha barn i slutet på april. Just när jag fick reda på att jag var gravid så blev jag chockad och förbannad för jag hade ju tagit dagen efter piller men nu när jag har börjat kunna kännna lill*n där inne och har sett h*n på UL så är jag glad att pillret inte fungerade:-)

    Det är bara min historia men vad jag försöker få fram, på ett lång sätt, är att pillrena fungerar inte som abortpiller utan de skjuter bara fram ägglossningen. I mitt fall var det då för sent.

    Nåja för min del blev allt bra och min man blev överlycklig när väl chocken lagt sig. Hoppas allt löser sig lika bra för dig, hur det nu än slutar.

    kramar
  12. 6
    Hej, jag och min man glömde skydda oss, jag har en p-data, på våran bröllopsnatt men jag tog ett dagen efter piller för att vara säker. Som tur var så fungerade det inte för nu ska vi ha barn i slutet på april. Just när jag fick reda på att jag var gravid så blev jag chockad och förbannad för jag hade ju tagit dagen efter piller men nu när jag har börjat kunna kännna lill*n där inne och har sett h*n på UL så är jag glad att pillret inte fungerade:-)

    Det är bara min historia men vad jag försöker få fram, på ett lång sätt, är att pillrena fungerar inte som abortpiller utan de skjuter bara fram ägglossningen. I mitt fall var det då för sent.

    Nåja för min del blev allt bra och min man blev överlycklig när väl chocken lagt sig. Hoppas allt löser sig lika bra för dig, hur det nu än slutar.

    kramar

Liknande trådar

  1. Bästa kondomen.. ;)
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 13:33
  2. Kondomen sprack och e nu gravid.
    By Besviken o ledsen in forum Många barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 10:28
  3. Igår sprack Vildas trumhinna...
    By CarolaL in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 13:16
  4. Bästa kondomen?
    By Novisen in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 18:18
  5. Bästa kondomen?
    By Novisen in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 11:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar