Hemma från sjukan för inatt...
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Hemma från sjukan för inatt...

    Har precis kommit hem från barnakuten på akkis...lillebror har ju haft lite lätt feber i 2 veckor nu, och idag gick den upp till 40 grader på 2 timmar...så efter att ha ringt urulogen och pratat med dem där så blev det att omedelbart åka till akuten för att kolla njurarna.
    Han har inga andra symton än feber och lite flanksmärta, så de är oroliga för njurtrassel....odlingar är iallafall tagna och blodprover...de kunde se direkt att vita blodkroppar var kraftigt förhöjda och även sänkan.
    De ville ha kvar honom över natten, men jag bad att få åka hem med honom...så nu måste jag kolla honom minst varannan timme i natt och imorgon bitti ska urulogklinikens läkare ringa till mig så får vi se...
    Så jag får se om det blir någon barnmässa på söndag....håll en tumme för lillebror så är ni gulliga! kram från en ledsen anna...
  2. 1
    Hemma från sjukan för inatt... Har precis kommit hem från barnakuten på akkis...lillebror har ju haft lite lätt feber i 2 veckor nu, och idag gick den upp till 40 grader på 2 timmar...så efter att ha ringt urulogen och pratat med dem där så blev det att omedelbart åka till akuten för att kolla njurarna.
    Han har inga andra symton än feber och lite flanksmärta, så de är oroliga för njurtrassel....odlingar är iallafall tagna och blodprover...de kunde se direkt att vita blodkroppar var kraftigt förhöjda och även sänkan.
    De ville ha kvar honom över natten, men jag bad att få åka hem med honom...så nu måste jag kolla honom minst varannan timme i natt och imorgon bitti ska urulogklinikens läkare ringa till mig så får vi se...
    Så jag får se om det blir någon barnmässa på söndag....håll en tumme för lillebror så är ni gulliga! kram från en ledsen anna...
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    MEn då!!! Ni skulle ju hålla er friska och krya nu under vintern för att slippa alt trassel med sjukhus mm!!

    Håller tummarna stenhårt att han frisknar på sig snabbt utan vidare komplikationer.
    Styrkekramar i mängder!!!
  4. 2
    MEn då!!! Ni skulle ju hålla er friska och krya nu under vintern för att slippa alt trassel med sjukhus mm!!

    Håller tummarna stenhårt att han frisknar på sig snabbt utan vidare komplikationer.
    Styrkekramar i mängder!!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    nä usch vad allt jobbigt ska hända er nu!! jag håller självklart tummarna stenhårt för att allt blir bra med lillebror och att det inte är njuren som krånglar!! massor av styrkekramar till dig och familjen. berätta sen vad som händer. tänker på er idag!!
  6. 3
    nä usch vad allt jobbigt ska hända er nu!! jag håller självklart tummarna stenhårt för att allt blir bra med lillebror och att det inte är njuren som krånglar!! massor av styrkekramar till dig och familjen. berätta sen vad som händer. tänker på er idag!!
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    nä usch vad allt jobbigt ska hända er nu!! jag håller självklart tummarna stenhårt för att allt blir bra med lillebror och att det inte är njuren som krånglar!! massor av styrkekramar till dig och familjen. berätta sen vad som händer. tänker på er idag!!
  8. 4
    nä usch vad allt jobbigt ska hända er nu!! jag håller självklart tummarna stenhårt för att allt blir bra med lillebror och att det inte är njuren som krånglar!! massor av styrkekramar till dig och familjen. berätta sen vad som händer. tänker på er idag!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    nä usch vad allt jobbigt ska hända er nu!! jag håller självklart tummarna stenhårt för att allt blir bra med lillebror och att det inte är njuren som krånglar!! massor av styrkekramar till dig och familjen. berätta sen vad som händer. tänker på er idag!!
  10. 5
    nä usch vad allt jobbigt ska hända er nu!! jag håller självklart tummarna stenhårt för att allt blir bra med lillebror och att det inte är njuren som krånglar!! massor av styrkekramar till dig och familjen. berätta sen vad som händer. tänker på er idag!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    sorry. nå't konsigt hände när jag skulle skicka...
  12. 6
    sorry. nå't konsigt hände när jag skulle skicka...
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    TACK, Sterna o Zandra överläkaren ringde nu, och vi måste åka in direkt igen de ska ta om alla njur-lever-infektionsprover för att se hur det "utvecklas", så vi blir nog inne resten av dagen på sjukan med lillebror.
    tack för er peppning! just nu mår han hyfsat, febern är nere i 39 grader så det känns ganska ok..
    Igår var en tung dag...men idag känns det bättre!
    Hör av mig sedan igen...bye
  14. 7
    TACK, Sterna o Zandra överläkaren ringde nu, och vi måste åka in direkt igen de ska ta om alla njur-lever-infektionsprover för att se hur det "utvecklas", så vi blir nog inne resten av dagen på sjukan med lillebror.
    tack för er peppning! just nu mår han hyfsat, febern är nere i 39 grader så det känns ganska ok..
    Igår var en tung dag...men idag känns det bättre!
    Hör av mig sedan igen...bye
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8

    Men stackars lillebror!

    Nu får det väl ändå vara slut på elände? Hoppas att dom under dagen luskar ut exakt vad felet är och fixar till det så att lill-killen snart mår mycket mycket bättre!

    Tänker på er idag! Hör gärna av dej senare och uppdatera oss om hur det går och hur lillen mår...

    Stor Kram från Sandra & Mion!
  16. 8
    Men stackars lillebror! Nu får det väl ändå vara slut på elände? Hoppas att dom under dagen luskar ut exakt vad felet är och fixar till det så att lill-killen snart mår mycket mycket bättre!

    Tänker på er idag! Hör gärna av dej senare och uppdatera oss om hur det går och hur lillen mår...

    Stor Kram från Sandra & Mion!
  17. Medlem sedan
    Nov 2007
    #9
    Men vad tråkigt, har ni inte haft problem så det räcker nu.
    Jag hoppas att proverna i visar ngt att det blivit sämre.
    Styrkekramar i massor till er.
    Kram från Inger o Viktor
  18. 9
    Men vad tråkigt, har ni inte haft problem så det räcker nu.
    Jag hoppas att proverna i visar ngt att det blivit sämre.
    Styrkekramar i massor till er.
    Kram från Inger o Viktor
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Nej fy så tråkigt! Lilla gubben ska vara med om mycket elände!!
    Hur mår du själv nu då?

    Tänker på dej!

    KRAM
  20. 10
    Nej fy så tråkigt! Lilla gubben ska vara med om mycket elände!!
    Hur mår du själv nu då?

    Tänker på dej!

    KRAM
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Vi fortsätter att hålla tummarna stenhårt här hemma.
    Krya på dig Lilleman!!!!
  22. 11
    Vi fortsätter att hålla tummarna stenhårt här hemma.
    Krya på dig Lilleman!!!!
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Fortsättning...vi har varit inne 3 dagar nu för prover...crp steg oroväckande högt på bara 12 timmar så hade vårdena 5-dubblats..men vita började "stanna upp".
    Och proverna igår visar fortfarande höga crp-värden men nu har vita börjat sjunka...tack o lov!
    Han mår nu mycket bättre ev. görs ett njurultra i början på veckan, men om han fortsätter att må bättre och värdena sjunker så slipper han!
    Tack för alla tummar, de verkar ha hjälpt
  24. 12
    Fortsättning...vi har varit inne 3 dagar nu för prover...crp steg oroväckande högt på bara 12 timmar så hade vårdena 5-dubblats..men vita började "stanna upp".
    Och proverna igår visar fortfarande höga crp-värden men nu har vita börjat sjunka...tack o lov!
    Han mår nu mycket bättre ev. görs ett njurultra i början på veckan, men om han fortsätter att må bättre och värdena sjunker så slipper han!
    Tack för alla tummar, de verkar ha hjälpt

Liknande trådar

  1. hemma från sjukan
    By Carro m 4 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 05:59
  2. Hemma från sjukan igen!!!
    By tingla_bu in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 16:53
  3. hemma från sjukan
    By Isabella o Alva in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 21:06
  4. Hemma från sjukan ...
    By --mm-- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 10:34
  5. Hemma från 1 natt på sjukan
    By Arwen_77 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar