"Jag ska skotta på dagis idag!"
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    "Jag ska skotta på dagis idag!"

    "Och göra snögubbe!!"

    Det deklarerade Albin med glädje i rösten imorse när han såg att det snöade. Ekiperad i ny overall, mössa, vantar, och Viking-kängor gick han stolt till dagis och han var så nöjd. Tänk att lite snö kan göra så mycket. Även om det inte blir mycket till att skotta...
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  2. 1
    "Jag ska skotta på dagis idag!" "Och göra snögubbe!!"

    Det deklarerade Albin med glädje i rösten imorse när han såg att det snöade. Ekiperad i ny overall, mössa, vantar, och Viking-kängor gick han stolt till dagis och han var så nöjd. Tänk att lite snö kan göra så mycket. Även om det inte blir mycket till att skotta...
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Samma här, fast Kavat istället Här är det lillasyster smalfot som kan ha Viking. David var helt exalterad igår över det snöblandade slasket, men det blev ju inte mycket av det tyvärr. Det hade varit kul med snö (eftersom det verkar som att vi inte kommer iväg på den årliga Åreresan i år )
  4. 2
    Samma här, fast Kavat istället Här är det lillasyster smalfot som kan ha Viking. David var helt exalterad igår över det snöblandade slasket, men det blev ju inte mycket av det tyvärr. Det hade varit kul med snö (eftersom det verkar som att vi inte kommer iväg på den årliga Åreresan i år )
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    jag ska åka pulka

    ropade Greta. Och ha min nya overåååålll!!!! (hoppas den är lika bra som den verkar, testar nytt märke i år)
    Dock kom det lite tårar när jag skulle hitta vantar till alla "jag är ingen bäääbis jag vill inte ha tummevantar"
    Fick lova en tur till stan och införskaffande av handskar, vart jag nu ska hitta det, vi hade ett par hemma som jag trodde var lagom men de var gigantiska.

    Superfit kör vi på fötterna i den här familjen.
    Tycker viking är lite klumpiga....
  6. 3
    jag ska åka pulka ropade Greta. Och ha min nya overåååålll!!!! (hoppas den är lika bra som den verkar, testar nytt märke i år)
    Dock kom det lite tårar när jag skulle hitta vantar till alla "jag är ingen bäääbis jag vill inte ha tummevantar"
    Fick lova en tur till stan och införskaffande av handskar, vart jag nu ska hitta det, vi hade ett par hemma som jag trodde var lagom men de var gigantiska.

    Superfit kör vi på fötterna i den här familjen.
    Tycker viking är lite klumpiga....
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Vi har kört med Viking alla vintrar som Albin har kunnat gå och varför bryta ett vinnande koncept? Han har väldigt kalla fötter och med ullstrumpa i så har han nog aldrig varit kall. Klumpiga vet jag inte om jag håller med om (har likadana själv, fast snörvarianten), men däremot lite krångliga att få på sig själv när man är liten och har stor overall...
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  8. 4
    Vi har kört med Viking alla vintrar som Albin har kunnat gå och varför bryta ett vinnande koncept? Han har väldigt kalla fötter och med ullstrumpa i så har han nog aldrig varit kall. Klumpiga vet jag inte om jag håller med om (har likadana själv, fast snörvarianten), men däremot lite krångliga att få på sig själv när man är liten och har stor overall...
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Hihi, tänk att man kan tycka så olika. Jag har själv breda fötter och tycker Viking passar jättebra. Samma för Albin. Däremot har vi skippat Ecco, för de är så smala.

    Här är det inte hller mycket snö kvar på backen, men det lyser lite vitt på taken här och där (sitter rätt högt upp på jobbet med utsikt över stan) och utanför stan kanske det ligger lite vitt kvar.

    Jag gillar snö, men inte blask och blåst - då kan det vara!
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  10. 5
    Hihi, tänk att man kan tycka så olika. Jag har själv breda fötter och tycker Viking passar jättebra. Samma för Albin. Däremot har vi skippat Ecco, för de är så smala.

    Här är det inte hller mycket snö kvar på backen, men det lyser lite vitt på taken här och där (sitter rätt högt upp på jobbet med utsikt över stan) och utanför stan kanske det ligger lite vitt kvar.

    Jag gillar snö, men inte blask och blåst - då kan det vara!
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6

    man har olika grjer

    som är viktiga med vinterskor.
    Jag förstår att man inte vill bryta ett vinnande koncept. men jag har haft dagliga fighter med min äldsta dotter i två år pga de där vikingkängorna så därfär föredrar jag superfit, de är mycket lättare
  12. 6
    man har olika grjer som är viktiga med vinterskor.
    Jag förstår att man inte vill bryta ett vinnande koncept. men jag har haft dagliga fighter med min äldsta dotter i två år pga de där vikingkängorna så därfär föredrar jag superfit, de är mycket lättare
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7
    Fast jag tror att det nog är Davids höga fötter som ställer till det... Han hade Viking förra vintern men det var gråt och tandagnisslan när de skulle på frampå vårvintern. Kavat funkar däremot i alla lägen!
  14. 7
    Fast jag tror att det nog är Davids höga fötter som ställer till det... Han hade Viking förra vintern men det var gråt och tandagnisslan när de skulle på frampå vårvintern. Kavat funkar däremot i alla lägen!
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Strålande sol i Blekinge

    men det är skönt det med. Men vi längtar efter snön! Alicia sa senast i går att hon läääängtar efter snön.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  16. 8
    Strålande sol i Blekinge men det är skönt det med. Men vi längtar efter snön! Alicia sa senast i går att hon läääängtar efter snön.
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Tillägg

    vi har också viking här hemma. Testat andra, men de var inget vidare.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  18. 9
    Tillägg vi har också viking här hemma. Testat andra, men de var inget vidare.
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Jag har varit inne på Superfit ett par gånger, men sen har det inte kommit längre än till tanken. Nästa år känner jag att det blir ännu viktigare att han hanterar att knäppa dem ordentligt själv, så då känns det som att man får leta lite mer och prova fler modeller. Eller så klarar han Viking-kardborrarna då. Mest är jag nog feg, jag vill inte byta sort och ångra mig... haha!
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  20. 10
    Jag har varit inne på Superfit ett par gånger, men sen har det inte kommit längre än till tanken. Nästa år känner jag att det blir ännu viktigare att han hanterar att knäppa dem ordentligt själv, så då känns det som att man får leta lite mer och prova fler modeller. Eller så klarar han Viking-kardborrarna då. Mest är jag nog feg, jag vill inte byta sort och ångra mig... haha!
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11

    hahahah

    nej varför bryta ett vinnande koncept???

    Till vikings fördel kan jag säga att de är bättre kavlité (blir mindre slitna) ochjag tror kanske att de håller värmen något bättre.
    Men som jag sa så är det viktigare för mina barn att de ska vara lätta att ha på sig och ta på sig
    Stövlarna kan tom Astrid (fyller tre nästa vecka) ta på sig själv.
  22. 11
    hahahah nej varför bryta ett vinnande koncept???

    Till vikings fördel kan jag säga att de är bättre kavlité (blir mindre slitna) ochjag tror kanske att de håller värmen något bättre.
    Men som jag sa så är det viktigare för mina barn att de ska vara lätta att ha på sig och ta på sig
    Stövlarna kan tom Astrid (fyller tre nästa vecka) ta på sig själv.
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12
    och vi ser inte inte skymten av snö:-(
    men stormar har vi gott om, och regn, de kommer nu inrullandes från havet och mycket dimma, lite irreterande att höra stora finnlandsfärjor som tutar i dimman vi 3 rycket. men vi får alltid vänta på vintern, vattnet är så varmt än. Men i mars brukar vi ha snö och is...
    vi kör kavat nu har provat både viking superfit och eccos. mina storfotade otåliga killar vill bara sticka ner foten och gå.
  24. 12
    och vi ser inte inte skymten av snö:-(
    men stormar har vi gott om, och regn, de kommer nu inrullandes från havet och mycket dimma, lite irreterande att höra stora finnlandsfärjor som tutar i dimman vi 3 rycket. men vi får alltid vänta på vintern, vattnet är så varmt än. Men i mars brukar vi ha snö och is...
    vi kör kavat nu har provat både viking superfit och eccos. mina storfotade otåliga killar vill bara sticka ner foten och gå.
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13
    Snön försvann ju fort men frost glädjer det också! Här har vi alltid kört med Kavat, det är så skönt att de bara kan köra ner fötterna. Dessutom är de rätt rymliga så man får plats med riktiga raggsockar i också.
  26. 13
    Snön försvann ju fort men frost glädjer det också! Här har vi alltid kört med Kavat, det är så skönt att de bara kan köra ner fötterna. Dessutom är de rätt rymliga så man får plats med riktiga raggsockar i också.

Liknande trådar

  1. Packat "extrakläder" till dagis...
    By - Lillan - in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 12:29
  2. Hårlöss dagis "finare" områden
    By merason in forum Föräldraskap
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 19:33
  3. Mycket "sexprat" på dagis!!!
    By princen in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 23:41
  4. Min 2,5åring sover ute i vagn på "dagis"
    By Fridaa in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 09:15
  5. Min 2,5åring sover ute i vagn på "dagis"
    By Fridaa in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 19:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar